Virtualios Erasmus+ projekto „ICT–YES!” veiklos- naujos galimybės tarptautiniam bendradarbiavimui

Sausio 18–22 dienomis Kauno „Vyturio“ gimnazijos koordinuojamo Erasmus+ ka 229 projekto „ICT–YES!” partneriai susitiko virtualiose veiklose. Dėl užsitęsusios pandemijos teko keisti projekto veiklų grafiką, mainų vizitus perkelti į virtualią erdvę. Nuotolinis keturių dienų susitikimas gamtinio paveldo tematika organizuotas vietoj neįvykusio mainų vizito Turkijoje. Iš pradžių tikrai turėjome abejonių, kaip mums pavyks, ar įgyvendinsime projekto veiklų tikslus dirbdami virtualiai. Tačiau šis iššūkis atvėrė naujų galimybių ir tapo įrodymu, kad ir pandemijos metu įmanomas sklandus tarptautinis bendradarbiavimas bei tvarių partnerystės ryšių palaikymas.

Virtualių veiklų savaitėje dalyvavo mokiniai ir mokytojai iš Turkijos, Italijos, Ispanijos, Lenkijos, Rumunijos bei Lietuvos. Nuotolinio bendradarbiavimo sklandumui užtikrinti pirmą dieną mokiniai pradėjo darbu grupėse, kurių diskusijas moderavo Turkijos moksleiviai. Grupės buvo sudarytos iš skirtingų šalių dalyvių. „Individualūs mokinių susitikimai grupėse skatina persilaužti per save, kai kuriems tai padrąsinimas išeiti iš komforto zonos, kadangi tenka ne tik išmoktą tekstą angliškai skaityti, bet ir improvizuoti, dėstyti įžvalgas. Skirtingų šalių jaunimas susipažįsta, bendrauja – tai ugdo kalbos įgūdžius, gal net, sakyčiau, dar aiškiau parodo tikrąją savo kultūrą, kiekvienas kalba apie tai, kuo domisi. Visi norėjome sudominti kitus dalyvius savo šalimi,“ – įspūdžiais dalinasi gimnazistė Saulena. Susipažinę dalyviai jungėsi į bendrą diskusijų platformą ir dalyvavo jaunimo forume apie gamtinio paveldo svarbą, kylančias grėsmes ir išsaugojimo galimybes. Pirmosios dienos veiklų rezultatas – dalyvių minčių žemėlapis „Gamtinio paveldo išsaugojimas ir svarba“.

Antroji diena buvo skirta kiekvienos šalies gamtinio paveldo pristatymams bei virtualios parodos kūrimui. Skirtingų šalių mokiniai dalinosi gamtinio paveldo nuotraukomis ir veiklų pabaigoje pasitelkę programą www.artsteps.com sukūrė virtualų muziejų–parodą – vieną iš projekto galutinių rezultatų. Mokiniai taip pat dalyvavo protmūšyje apie partnerių šalių gamtinį paveldą. „Erasmus+ veiklos kiekvienam suteikia įvairių galimybių. Šios veiklos tobulina socialinius įgūdžius, o šiuo laikotarpiu net ir neleidžia jų pamiršti. Taip pat puiki galimybė susirasti bendraamžių draugų, pažįstama kitų šalių kultūra, gamtinis paveldas, projekte nagrinėjamos įdomios temos,“ – pasakoja projekto dalyvė Karina.

Trečioji bei ketvirtoji dienos buvo skirtos pristatyti organizuojančios projektą šalies Turkijos gamtinį paveldą bei UNESCO saugojamas teritorijas. Virtualiai keliaudami grožėjomės Turkijos gamta – Samsuno apylinkėmis, kanjonais bei kalnais. Kadangi projektas skirtas Europos paveldui, dar pirmojo vizito metu Alikantėje aptartas literatūrinis paveldas, sudarytas rekomenduojamos perskaityti partnerių šalių literatūros sąrašas. Mokiniai kūrinius perskaitė karantino metu ir nuomonėmis pasidalino dalyvaudami debatuose. Aptarėme Ohran Pamuk romaną „Mano vardas Raudona“, Henryk Sienkiewicz istoriją „Janko muzikantas“ bei rumunų rašytojo  Ion Creanga kūrinį „Vaikystės prisiminimai“. Debatams pasibaigus, dalyviai žinias įtvirtino dalyvaudami protmūšyje ir įvertindami projekto veiklas www.mentimeter.com apklausoje. Pabaigoje gavome dalyvių sertifikatus ir klausėmės partnerių šalių muzikinių kūrinių. Projektui pasibaigus, dar ilgai nenorėjome išsiskirti – kalbėjome, bendravome, džiaugėmės įgyvendintomis veiklomis.  „Labai smagu, kad mokyklos metais turėjau galimybę aplankyti kitas šalis – nors ir virtualiai, susipažinti su jų kultūra, gamta. Taip pat labai džiaugiuosi, kad dalyvaudama Erasmus+ veikloje susipažinau su mokiniais iš įvairių šalių, o projekto veikloms pasibaigus mes ir toliau esame draugai. Džiaugiuosi ir tuo, kad Erasmus+ projektas lavina mano laisvo anglų kalbėjimo ir IKT įgūdžius “ – teigė abiturientė Ugnė.

Visos projekto veiklos finansuojamos programos Erasmus+ lėšomis.

 

Kauno „Vyturio“ gimnazijos projekto koordinatorė

Anglų kalbos mokytoja Daiva Visockienė

Skip to content