Startavo mokytojo padėjėjų rengimo mokymai

Kauno pedagogų kvalifikacijos centre startavo tęstiniai 107 akademinių valandų trukmės mokymai pagal šios įstaigos parengtą programą „Mokytojo padėjėjų rengimo programa“. Mokymai sulaukė didelio dalyvių susidomėjimo – grupę sudaro net 29 asmenys.

Kaip teigiama Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro tyrime „Ugdymo ir švietimo pagalbos kokybės specialiosiose mokyklose ir specialiojo ugdymo centruose tyrimas“ (2016), 2016 metų duomenimis, iš 330870 Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose besimokančių mokinių skirtingo tipo bendrojo ugdymo mokyklose mokėsi 41245 mokyklinio amžiaus vaikai, turintys įvairaus lygio specialiųjų ugdymosi poreikių. Tokiems mokiniams reikalinga specialioji pedagoginė pagalba, kurią mokykloje teikia įvairūs specialistai.

„Specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias mokyklas) tvarkos apraše“ (2011) vienas iš nurodytų specialiosios pagalbos mokiniams teikėjų – mokytojo padėjėjas. Dar 2004 m. patvirtintas „Mokytojo padėjėjo pavyzdinis pareigybės aprašymas“, kuriame nurodyti specialieji reikalavimai mokytojo padėjėjui: turėjimas žinių apie mokinių sutrikimų specifiką; gebėjimas dirbti su mokiniais, padedant jiems įsisavinti mokomąją medžiagą, atlikti mokytojo skirtas užduotis, apsitarnauti, susitvarkyti, (…), naudotis ugdymui skirta kompensacine technika ir mokymo bei kompensacinėmis priemonėmis; gebėjimas bendradarbiauti su mokytoju, specialiuoju pedagogu, logopedu, kitais specialistais, mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais). Šiame dokumente taip pat nurodoma, kad reikalaujamas mokytojo padėjėjo išsilavinimas – ne žemesnis kaip vidurinis. Tačiau klasėje dirbant su ypatingu vaiku, mokytojui reikia specialiai šiam darbui parengto padėjėjo. Dar 2008 metais yra patvirtintas „Mokytojo padėjėjo rengimo standartas“. Nepaisant to, mokytojo padėjėjai mūsų šalyje dar nėra rengiami.

Kauno pedagogų kvalifikacijos centro organizuotuose mokymuose dalyviai patobulins kompetencijas, reikalingas šiose veiklos srityse: ugdytinio specialiųjų poreikių tenkinimas; pagalba organizuojant ugdymo procesą; bendravimas ir bendradarbiavimas. Programos dalyviai įgis pedagoginių-psichologinių ir medicininės krypties žinių, būtinų teikiant pagalbą specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams.

 

Rasa Bortkevičienė

Kauno pedagogų kvalifikacijos centro direktorė

Šioje svetainėje naudojami mūsų ir trečiųjų šalių slapukai. Jūsų sutikimas nereikalingas dėl būtinųjų slapukų, kurie padeda mums valdyti interneto svetainę ir užtikrinti jos apsaugą, naudojimo. Norėdami naudoti statistikos, analitikos ir rinkodaros slapukus, turime gauti jūsų sutikimą. Šiuos slapukus naudojame siekdami tobulinti svetainę, užtikrinti patogesnį naudojimąsi ja bei pasiūlyti jums aktualų turinį ir paslaugas. Juos galite pakeisti skiltyje „Parinktys“ arba sutikti su visų slapukų naudojimu paspaudę mygtuką „Sutikti su visais“. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos rasite: „Slapukų politika“.

Kauno bangelė
Skip to content