SĖKMINGA ADAPTACIJA MOKYKLOJE – MOKINIO RAKTAS Į SĖKMĘ

Mokinių adaptacija mokykloje – retai aptariama, bet aktuali tema, susijusi su mokinių fizine ir emocine savijauta mokykloje, akademine sėkme, pamokų lankymu ir rizika  įsitraukti į  delinkventinį elgesį.

2019 m. gruodžio 4 d. Kauno pedagogų kvalifikacijos centre vyko respublikinė konferencija „Adaptacija mokykloje: sėkmės kriterijai ir iššūkiai“, organizuota Kauno pedagogų kvalifikacijos centro ir Kauno „Saulės“ gimnazijos bendruomenės. Šioje konferencijoje susitiko trys švietimo ir mokslo sistemos dedamosios – akademinės bendruomenės nariai, šalies mokytojai praktikai ir mokiniai – pasidalinti mokslinėmis įžvalgomis, tyrimų rezultatais, iššūkiais ir gerąja patirti, kuri įkvėptų veikti ir bendradarbiauti.

Mokslinėmis įžvalgomis dalinosi VDU Socialinių mokslų fakulteto Psichologijos katedros profesorė dr Loreta Bukšnytė–Marmienė, kuri pranešime „Psichosocialinė mokinių adaptacija mokykloje: kaip atpažinti problemas ir ką daryti“ pristatė frustracijos identifikacijos modelį, atskleidė vaiko adaptacijos sunkumų priežastis ir įveikos galimybes, įvardino mokinio pažinimą kaip raktą sėkmingai adaptacijai. KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto docentė dr. Rasa Erentaitė pranešime „Kiek mokykloje galiu „būti savimi”? Paauglių tapatumo formavimasis adaptacijos mokykloje kontekste“ pristatė mokinių savasties formavimosi ir ugdymo procesų dermę. Mokslininkė pabrėžė, kad paauglio savijauta mokykloje atsispindi jo tapatumo raidoje. Stiprindami paauglio įsitraukimą į mokymąsi galime tikėtis, kad kartu prisidėsime ir prie optimalesnės tapatumo raidos.

Kauno J. Dobkevičiaus progimnazijos direktorė Lina Viršilienė aptarė sisteminį požiūrį į grįžusių iš užsienio mokinių adaptaciją jos vadovaujamoje ugdymo įstaigoje. Kauno „Saulės“ gimnazijos vadovų, mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų komanda pristatė kolegialaus darbo reikšmę padedant mokiniams sėkmingai adaptuotis gimnazijoje, mokinių vertybinių nuostatų stiprinimą adaptaciniu laikotarpiu gimnazijoje ir tarptautinių Erasmus+ projektų “Circus of Emotions: Empowering Students-Building Integration” bei „Mokinių jausmų laboratorija“ praktines veiklas. Gimnazijos mokiniai supažindino su savo atliktu tyrimu adaptacijos tema.

Konferencijoje išgirdome apie šalies ugdymo įstaigų mokinių adaptacijos sėkmės kriterijus ir iššūkius. Įžvalgomis ir pastebėjimais dalinosi Kauno „Vyturio“ gimnazijos, Marijampolės Sūduvos gimnazijos, Kauno Santaros gimnazijos, Kauno Dainavos progimnazijos atstovai.

Visus konferencijos pranešimus apjungė mintis – sėkminga adaptacija mokykloje nevyksta savaime. Sėkmei ir darniam vaiko vystymuisi reikia sistemingų, kolegialių visos bendruomenės pastangų.

Kauno pedagogų kvalifikacijos centro informacija

 

Šioje svetainėje naudojami mūsų ir trečiųjų šalių slapukai. Jūsų sutikimas nereikalingas dėl būtinųjų slapukų, kurie padeda mums valdyti interneto svetainę ir užtikrinti jos apsaugą, naudojimo. Norėdami naudoti statistikos, analitikos ir rinkodaros slapukus, turime gauti jūsų sutikimą. Šiuos slapukus naudojame siekdami tobulinti svetainę, užtikrinti patogesnį naudojimąsi ja bei pasiūlyti jums aktualų turinį ir paslaugas. Juos galite pakeisti skiltyje „Parinktys“ arba sutikti su visų slapukų naudojimu paspaudę mygtuką „Sutikti su visais“. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos rasite: „Slapukų politika“.

Kauno bangelė
Skip to content