Paskaita „Matematikos mokymo(si) privalumai ir trūkumai nuotolinėse matematikos pamokose“

Birželio 8 d. virtualioje aplinkoje vyko Kauno pedagogų kvalifikacijos centro organizuota paskaita matematikos mokytojams „Matematikos mokymo(si) privalumai ir trūkumai nuotolinėse matematikos pamokose“, kurią skaitė Kauno Juozo Grušo meno gimnazijos matematikos mokytoja ekspertė Odeta Stanevičienė. Su paskaitos klausytojais lektorė pasidalino matematikos nuotolinio mokymo patirtimi.

Vesdama matematikos pamokas nuotoliniu būdu, mokytoja Odeta stengiasi užmegzti dialogą su mokiniais, skatina juos diskutuoti, spręsti problemas grupėje. Kad mokiniai aktyviai mokytųsi, siunčia jiems papildomas užduotis per „Messenger“, taip pat skatina tapti „mokytojais“, bendradarbiaujančiose grupėse atsakant į kitiems iškilusius klausimus.

Paskaitos lektorė apžvelgė plačiai taikomas mokymo(si) aplinkas „Moodle“ ir „Microsoft Teams“. Su įvairiapusiškai administruojama „Moodle“ aplinka galima sukurti dinamiškus kursus, pritaikyti juos savo poreikiams, talpinti dokumentus ar mokymo medžiagą, sekti bei analizuoti pasiekimus ir progresą. Yra sukurti mokymosi kursai 8-12 klasių mokiniams. „Microsoft Teams“ – skaitmeninė darbo erdvė, skirta didelio našumo komandoms. Yra puikios galimybės klases suburti į komandas, sukurti užduotis (individualias arba grupines), transliuoti pamoką (pamoką įrašyti). Paskaitos dalyviams O.Stanevičienė pademonstravo jos taikomo įrankio „Notebook“ galimybes įkelti mokytojo sukurtas užduotis, taisyti mokinių matematikos darbus.

Kalbėdama apie nuotolinio matematikos mokymo(si) privalumus ir trūkumus, O.Stanevičienė rėmėsi atlikto mini tyrimo duomenimis. Mokytoja apklausė 113 savo mokinių (8 – 12 klasės). Tyrimo metu ji išsisaiškino, kad kasdien matematikos mokymuisi dauguma apklaustų mokinių skiria 1–2 valandas, o 21 proc. – daugiau nei 2 valandas. Mergaitės matematikos mokymuisi skiria daugiau laiko nei berniukai. Kaip nuotolinio mokymosi privalumus mokiniai įvardijo galimybę mokytis per atstumą, naujų informacinių technologijų panaudojimą, tai, kad ugdomas jų savarankiškumas, kad gali dirbti sau patogiu metu, galimybę geriau susikaupti. Didžiausi nuotolinio mokymosi trūkumai, apklaustų mokinių nuomone, yra šie: trūksta motyvacijos mokytis; mažas fizinis aktyvumas; technologinių įrenginių trukdžiai; susitikimai su mokytojais vyksta tik virtualiai. Mokinių atsakymų duomenimis, dauguma mokinių atsiskaitydami nuotoliniu būdu išlieka sąžiningi, bet 29,5 proc. mokinių prisipažįsta, kad norėtų būti sąžiningais, bet pavyksta ne visada. Daugiau nei pusė mokytojos mokomų mokinių mano, kad jų rezultatai mokantis nuotoliniu būdu išliko panašūs, kaip ir mokantis įprastiniu būdu, 33 proc. mokinių teigia, kad jų rezultatai šiek tiek pagerėjo, o 10,7 proc. – kad pablogėjo. 64 proc. apklaustų mokinių teigia, kad jiems labiau patinka mokytis įprastu būdu; 36 proc. labiau patinka nuotolinis mokymosi būdas.

Buvo labai įdomu išgirsti mokinių pastebėjimus apie nuotolinį mokymąsi. Pateikiame keletą jų (kalba netaisyta):

„Nuotolinis mokymasis yra geras, nes gali pasigerinti pažymius ir yra daug lengviau mokytis, nėra tokio streso kaip mokykloje. Bet ir negerai, nes tu per pamokas visa žiūri į ekraną ir paskui skauda akis, esi pavargęs, dažnai nuo sėdėjimo pradeda skaudėti nugarą ir mažas fizinis aktyvumas.“

„Jei darbą atlieki sąžiningai ir mokaisi, pažymiai gali pakilti, bet jei tam nėra noro, nebus ir rezultato. Nuotoliniu būdu mokantis išmoksti savarankiškumo.“

„Mes pervargstam, todėl kartais mokytojai galėtų į tai labiau atsižvelgti…“

„Karantinas iškraipė visą dvylika metų kurtą režimą, staiga reikėjo išmokti save disciplinuoti iš naujo. Labai gaila, kad metų gale nebegalėjome mokytis įprastai. Manau, tai tikrai pasirodys mano egzaminų rezultatuose. Nuotolinis mokymas gali veikti, tačiau su juo susidurti reikia ne kelis mėnesius prieš paskutinį skambutį.“

„Manau, jog tai yra puiki alternatyva tradiciniam mokymuisi, tačiau tikrai ne pakaitalas. Bendravime nuotoliniu būdu trūksta žmogiškojo ryšio, nėra tiek daug motyvacijos darbui.“

„Matematikos pamokos, kaip visada, išliko labai produktyvios, įdomios. Labiau atsiskleidė kai kurie gebėjimai mokantis matematikos.“

Pačios lektorės nuomone, nuotolinio mokymo privalumų yra nemažai, bet taip pat yra ir trūkumų. Ji mano, kad nuotolinis mokymasis labiau tinka vyresnių klasių mokiniams, nes skatinamas savarankiškumas, o jaunesniems vaikams labiau reikia motyvavimo, kontrolės. Kai kuriuos nuotolinio mokymo elementus ji planuoja taikyti ir ateityje, bet prioritetą teiktų įprastiniam mokymui.

Nuoširdžiai dėkojame Odetai Stanevičienei už puikią paskaitą.

Ilona Teresienė, Kauno pedagogų kvalifikacijos centro metodininkė

 

Šioje svetainėje naudojami mūsų ir trečiųjų šalių slapukai. Jūsų sutikimas nereikalingas dėl būtinųjų slapukų, kurie padeda mums valdyti interneto svetainę ir užtikrinti jos apsaugą, naudojimo. Norėdami naudoti statistikos, analitikos ir rinkodaros slapukus, turime gauti jūsų sutikimą. Šiuos slapukus naudojame siekdami tobulinti svetainę, užtikrinti patogesnį naudojimąsi ja bei pasiūlyti jums aktualų turinį ir paslaugas. Juos galite pakeisti skiltyje „Parinktys“ arba sutikti su visų slapukų naudojimu paspaudę mygtuką „Sutikti su visais“. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos rasite: „Slapukų politika“.

Kauno bangelė
Skip to content