Metodinė valanda „Nuotolinis mokymas socialinio pedagogo darbe“

Gegužės 8 d. Kauno miesto ugdymo įstaigų socialiniai pedagogai dalyvavo virtualioje socialinių pedagogų metodinėje valandoje „Nuotolinis mokymas socialinio pedagogo darbe“. Metodinę valandą pradėjo Kauno pedagogų kvalifikacijos centro metodininkė Valerija Segalovičienė, džiaugdamasi socialinių pedagogų kūrybingumu, energija ir neblėstančiu ryžtu. „Karantinas apriboja pagrindinę socialinio pedagogo darbo priemonę – tiesioginį bendravimą, tad pirmasis ir pagrindinis mūsų, socialinių pedagogų žingsnis yra užtikrinti, kad tiek vaikas, tiek tėvai/globėjai ar kolegos žinotų kaip su jus pasiekti, todėl svarbu pateikti savo darbui skirtus kontaktus“, teigė socialinių pedagogų metodinio būrelio pirmininkė, Kauno Bernardo Brazdžionio mokyklos socialinė pedagogė ekspertė Daiva Šabūnienė. Ji  supažindino su NŠA Psichologijos skyriaus socialinių pedagogų parengtomis rekomendacijas „Socialinio pedagogo vaidmuo nuotolinio ugdymo organizavimo procese“ .

Remiantis  šiomis rekomendacijomis svarbu:

  1. Nurodykite darbo valandas, kuriomis Jūs galite būti pasiekiami konsultacijoms realiu laiku;
  2. Užtikrinti sistemingą konsultacijų tęstinumą vaikams tėvams ar globėjams;
  3. Pagrindinis dėmesys skirtas sunkiau gyvenantiems;
  4. Ką daryti, kai vaikai nuolat praleidžia užsiėmimus.

Šiuo metu ypač svarbi pagalba „čia ir dabar“, atsižvelgiant į konkretų atvejį bei aplinkybes. Kauno Miesto TBK specialistė Sigita Šimkienė pabrėžė, kad TBK tikslas – užtikrinti savivaldybėje koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų vaikams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams) teikimą, mažinti socialinę atskirtį, gerinti tėvystės įgūdžius ir didinti šeimos savarankiškumą, gerinti vaikų psichikos ir fizinę sveikatą, plėtoti sveikos gyvensenos įgūdžius, padėti įveikti mokymosi sunkumus, patiriamus dėl negalių ar nepalankių aplinkos veiksnių, mažinti nepilnamečių iškritimo iš švietimo sistemos riziką. Šios koordinuotos pagalbos gavėjai – vaikai nuo gimimo iki 18 metų ir asmenys iki 21 metų, turintys didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, bei jų tėvai (globėjai, rūpintojai). S.Šimkienė  priminė 2017 m. rugpjūčio 28 d. įsakymą  Nr. V-651/A1-455/V-1004 „Dėl koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų tvarkos aprašo“  bei  atsakė į rūpimus klausimus, pabrėžė, kad svarbus tarpinstitucinis bendradarbiavimas.

Socialinių pedagogų metodinio būrelio narės Kauno Saulė gimnazijos socialinė pedagogė metodininkė Andrėja Adašiūnienė pristatė naują metodinę priemonė – klausimyną „Kaip jautiesi, moksleivi”, skirtą mokinių savijautos, mokymosi ir bendravimo poreikių nuotolinio mokymosi metu nustatymui, o Kauno Dainavos progimnazijos socialinė pedagogė metodininkė Aurelija Reinikovienė šį klausimyną pritaikė ir tėvams. Klausimyno tikslas – padėti socialiniams pedagogams išsisaiškinti, su kokiais išsūkiais mokiniai susiduria karantino metu: kaip sistemingi dalyvauja virtualiose pamokose, ar turi mokymuisi būtinas preimones, kokius patiria mokymosi trikdžius, fizinės ir emocinės savijautos pokyčius, su kokiais bendravimo sunkumais susiduria. Klausimyną parengusi Kauno „Saulės” gimnazijos socialinė pedagogė Andrėja Adašiūnienė atkreipė dėmesį, kad klausimuose integruoti prevenciniai uždaviniai bei socialinio emocinio ugdymo nuostatos, skatinančios pačio mokinio sąmoningumą, atsakingą sprendimų priėmimą. Socialiniai pedagogai, bendradarbiaudami su vaiko gerovės komisijos nariais, klasių vadovais, atlikę apklausą, gautus rezultatus galės panaudoti švietimo pagalbos tobulinimui, diskusijoms su mokiniais, tėvais, mokytojais. Tikimasi, kad rekomenduota priemonė padės mokyklų bendruomenėms geriau suprasti mokinių rūpesčius ir drauge  ieškoti būdų, kaip juos spręsti.

Metodinės valandos metu buvo aptarti ir kiti klausimai: nemokamas maitinimas bei vaikų vasaros užimtumas. D. Šabūnienė pabrėžė, kad nuotolinis mokymas – rimtas išbandymas. Tad būtinas vienas kito palaikymas:

  1. Tarkitės su kitais pagalbos mokiniui specialistais, klauskite nuomonės, patarimo;
  2. Dalinkitės gerąja patirtimi: pravestomis klasių valandėlėmis, grupiniais užsiėmimais ir t.t.;
  3. Konsultuokitės su kitomis institucijomis: socialiniu paslaugų centru, atvejo vadybininkais, VTAS ir TBK specialistais,

Metodinio būrelio pirmininkė  susitikimą pabaigė Irmos Nekrošiūtės mintimis: ,,Būkite tuo, kas esate. Tai, kas jūs esate yra tūkstančius kartų įstabiau, nei tai, kuo stengiatės atrodyti norėdami padaryti įspūdį, norėdami įtikti ir patikti. Netemdykite šviesos, kuria jūs esate, dirbkite savo darbą, kad ji suspindėtų kuo ryškiau. Būkite, ir tie, kuriems lemta būti šalia, bus šalia. Ne dėl kažko, o nepaisant nieko. Nebijokite prarasti tų, kurie jūsų buvimą pakenčia. Pasidovanokite sau dovaną būti su tais, kurie jį švenčia!” Taigi, linkiu dovanos būti su tais, kurie jūsų buvimą švenčia.

 

Valerija Segalovičienė, Kauno pedagogų kvalifikacijos centro metodininkė

Daiva Šabūnienė, socialinių pedagogų metodinio būrelio pirmininkė

Šioje svetainėje naudojami mūsų ir trečiųjų šalių slapukai. Jūsų sutikimas nereikalingas dėl būtinųjų slapukų, kurie padeda mums valdyti interneto svetainę ir užtikrinti jos apsaugą, naudojimo. Norėdami naudoti statistikos, analitikos ir rinkodaros slapukus, turime gauti jūsų sutikimą. Šiuos slapukus naudojame siekdami tobulinti svetainę, užtikrinti patogesnį naudojimąsi ja bei pasiūlyti jums aktualų turinį ir paslaugas. Juos galite pakeisti skiltyje „Parinktys“ arba sutikti su visų slapukų naudojimu paspaudę mygtuką „Sutikti su visais“. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos rasite: „Slapukų politika“.

Kauno bangelė
Skip to content