Kaip mes girdime vaikus darželiuose? NordPlus projekto „Hear the children“ („Išgirsti vaiką“) partnerių susitikimas Švedijoje
Atnaujinta: 2024-10-18 (Penktadienis)
Kauno lopšelio-darželio „Žilvitis“ mokytojos, Airina, Inga ir Karolina drauge su partneriais iš Švedijos, Grenlandijos, Estijos ir Islandijos 2024 m. rugsėjo 16-20 dienomis susitiko Švedijos sostinėje Stokholme aptarti ir pasidalinti patirtimi, kaip sekasi įgyvendinti NordPlus projektą „Hear the children“ (NP-JR-2023/10073). Tai jau ketvirtasis partnerių susitikimas, kurio metu kalbėjomės ir tarėmės, kaip geriau įsiklausyti, kaip išgirsti vaikus ir kaip parodyti, kad mes juos girdime.
Švedijoje mokytojos lankėsi Fargladans, Ljustero, Norrboda ir Kristallens ikimokyklinio ugdymo įstaigose, stebėjo ir analizavo ugdymo(si) bei mokytojų darbo aplinkas, atliko praktines veiklas ir aptarė galimybes, kaip tai panaudoti savo įstaigose. Diskusijų metu buvo aptartos Švedijos ir Lietuvos ikimokyklinio ugdymo programos, kaip taikomas lėtasis mokymas ir dirbama su specialiuosius poreikius turinčiais vaikais. Lankytose ikimokyklinio ugdymo įstaigose ugdoma daug skirtingų kultūrų vaikų, todėl mokytojos turėjo galimybę susipažinti ir pasidalinti patirtimi, kaip ir kiek pasiteisina kortelių sistema, kai grupę lanko įvairių tautybių vaikai, kaip kurti ugdymosi kontekstus. Anot Norrboda darželio specialiosios pedagogės, šiais laikais yra daug vaikų, kurie dėl kažkokių priežasčių tiesiog atsisako kalbėti su mokytoju, o prakalbinti tokį vaiką labai svarbu. Kortelių metodas padeda ne tik prakalbanti, bet suprasti bei išgirsti kiekvieną vaiką. Grįžusios nusprendėme išbandyti kortelių metodą Kauno „Žilvityje“.
Švedijos pedagogikos mokslų daktarės Karin Alnervik pranešimas „Vaikų teisės ir pasirinkimai“ privertė susimąstyti, kad dažnai suaugę norėdami būti geresni ne leidžia vaikams rinktis, o tiesiog jiems pataikauja. Šį iššūkį nutarta aptarti kito susitikimo metu.
Dėl vaiko atvaizdo apsaugos mokytojos neturėjo galimybės pabūti su vaikais veiklų metu, tačiau matė ir stebėjo juos žaidžiančius lauke. Nors švedai teigia, kad jų vaikai labai uždari, susitikime dalyvavusios mokytojos tvirtina, kad labiau atsipalaidavusių, norinčių bendrauti ir laimingų vaikų dar nebuvo sutikusios. Tad turime dar apie ką pamąstyti ir kur tobulėti.
Projektas finansuojamas Šiaurės šalių tarybos lėšomis.
Priešmokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Airina Jančaitienė
Paslaugos
- Kontaktų paieška ir struktūraSavivaldybės darbuotojų kontaktų paieška
- Civilinė sauga ir mobilizacija
- PaslaugosČia rasite savivaldybės teikiamas paslaugas
- TransportasMaršrutai, tvarkaraščiai, e. bilietas
- Asmenų aptarnavimasAptarnaujami padaliniai, asmenų aptarnavimo kokybės vertinimo anketa
- Projektiniai pasiūlymaiStatinių projektų viešinimas
- KultūraĮstaigos, konkursai, stipendijos, renginiai
- Verslas ir finansaiLengvatos verslui, leidimai, finansai ir mokesčiai, parduodamas turtas
- Korupcijos prevencijaAntikorupcijos komisija, kontaktai
- UrbanistikaTeritorijų planavimas ir statyba, žemės sklypai
- Civilinė metrikacijaSantuokos registracijos apžvalga, informacija jaunavedžiams
- ŠvietimasĮstaigos, ugdymas, premijos