„Lyderių laikas 3“ kad didėtų mokytojo prestižas

Pastaruoju metu vis dažniau kalbama apie nepakankamus Lietuvos mokinių pasiekimus, nuolat bandoma ieškoti kaltų, siūlomos priemonės, padėsiančios įveikti švietimo sistemos spragas. Nepagrįstai kaltinami mokyklų vadovai, mokytojai, manoma, kad pakeitus direktorius ir patyrusius mokytojus situacija pasikeis, kai tuo tarpu jauni pedagogai mokyklose vis dar nenori dirbti. Kai kurie švietimo strategai vis tik teigia, kad daugelyje savivaldybių padėtis jau ne tokia bauginanti, kad geresniems ugdymo(si) pasiekimams pagerinti trukdo vis prastėjanti mokinių mokymosi motyvacija: jei mokiniai geriau lankytų mokyklą, stengtųsi gilintis į jiems tinkančią ugdymo(si) sritį, būtų geresni ir pasiekimai. Bet kaip pagerinti mokinių motyvaciją, jei nemotyvuoti patys mokytojai? Liūdni, nerimaujantys dėl savo ateities pedagogai juk negali išugdyti laimingo, sėkmingo mokinio.

Tokios mintys suvienijo Kauno savivaldybės darbuotojus bei ugdymo įstaigų vadovus, dalyvaujančius projekte „Lyderių laikas 3“, todėl, kai reikėjo pasirinkti temą, nulemsiančią pokytį Kauno miesto savivaldybėje, Kauno projekto kūrybinei komandai abejonių nekilo: buvo nuspręsta pirmiausia padėti mokytojui, sukurti ir įgyvendinti priemones, didinsiančias mokytojo profesijos prestižą.

Įpusėjus projektui veiklas nutarta pristatyti Kauno miesto savivaldybės vadovams, universitetų ir bendrojo ugdymo įstaigų mokyklų vadovams, mokytojams, visuomenės atstovams. Tad birželio 8 d. Kauno  miesto savivaldybės Didžiojoje salėje vyko projekto „Lyderių laikas 3“ renginys, kuriame ir norėta pasitikrinti, ar teisinga linkme einama, rasti kitų švietimo darbuotojų pritarimą ir gauti patarimų.

Renginio pradžią paskelbę japoniškų būgnų garsai priminė, kad Kauno ugdymo įstaigų bendruomenėse vyks svarbus pokytis. Renginio moderatorė Lina Viršilienė  renginio dalyvius pasveikino vaikų mintimis apie mokytoją, mokyklą, pakvietė visus aktyviai dalyvauti diskusijose.

Džiugu, kad Kauno miesto vadovai neabejingi mokykloms, projekto dalyvių pasirinktai temai. Renginio dalyvius pasveikinęs Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis teigė mokytojų problemas žinantis ir suprantantis, juk jo mama ir šviesaus atminimo žmona buvo mokytojos, todėl stengsis viską padaryti, kad mokyklos pagražėtų, keistųsi jų aplinkos ir didėtų mokytojo profesijos prestižas. Šioms mintims pritarė ir kiti renginio svečiai – Orinta Leiputė, mero patarėja jaunimo reikalų, kultūros, švietimo, sporto ir seniūnijų veiklos klausimais; dr. Ina Pukelytė, Švietimo ir kultūros komiteto pirmininkė, Andrius Palionis, tarybos narys: Gintaras Petrauskas, savivaldybės administracijos direktorius. Pristatyme dalyvavo ir projekto kuratorės Vida Kamenskienė, Skaidra Kriukienė, Alisa Miniotaitė, šiandieninę mokytojo profesionalumo sampratą pristatė Mokyklų tobulinimo centro direktorė Eglė Pranckūnienė.

Rasa Šnipienė, Švietimo aprūpinimo centro direktoriaus pavaduotoja, papasakojo renginio dalyviams apie projekto „Lyderių laikas“ teikiamas galimybes Lietuvai ir Kauno miestui, pasidžiaugė, kad Lietuvos finansų ministerija jau dešimtą kartą šiemet organizavo geriausių Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų Lietuvoje projektų – „Europos burių“ – rinkimus ir apdovanojimus ir būtent „Lyderių  laikas“ pripažintas pažangiausiu ir aktualiausiu 2014–2020 ES fondų projektu nominacijoje „Už investicijas į žmogų“.

Kauno kūrybinės komandos veiklų pristatymą pradėjo viena aktyviausių projekto dalyvių – Švietimo skyriaus vedėjo pavaduotoja dr. Ona Visockienė. Ji analizavo Kauno bendrojo ugdymo įstaigų mokinių pasiekimus, pristatė kūrybinės komandos pasirinktą temą „Stiprus ir darbu patenkintas Kauno mokytojas“, projekto veiklos sritis – motyvaciją, kompetenciją ir išteklius.

Kūrybinės komandos „Motyvacija“ darbo grupės veiklas ir priemones pristatė Jolanta Vengalienė ir Edita Rabizaitė. Grupė, atsižvelgdama į tai, kad kiekvienas žmogus yra motyvuotas veikti dėl veiklos  rezultatų, proceso ar veiklos metu kylančių emocijų patrauklumo, sukūrė nuoseklią motyvacijos sistemą švietimo organizacijoms. Sistemą sudaro trys įrankiai: motyvacijos stilius, motyvacijos žemėlapis ir organizacijos termometras. Motyvacijos stiliui nustatyti buvo adaptuotas Marcia L. Corne sukurtas įrankis. Remiantis gautais rezultatais sudaromas organizacijos motyvacijos žemėlapis, kuris leidžia vadovams ir mokytojams susitarti dėl atsakomybių ir veiklų skyrimo pagal darbuotojo pasirinkimus. Organizacijos termometras matuoja, kaip stipriai yra išreikšti 8 bruožai – gera darbo atmosfera komandoje, atlyginimas, galimybė užsidirbti, prasmingas darbas, geras vadovas, karjeros galimybės, puikūs kolegos, augimas ir savęs realizavimo galimybės, maloni darbo aplinka – ir parodo pasitenkinimo darbu organizacijoje temperatūrą. Šį įrankį mokykloms sukurti padėjo projekto „Lyderių laikas 3“ konsultantė Alisa Miniotaitė. Kauno mokytojai pritarė šios sistemos diegimui Kauno mieste ir pabrėžė, kad tai padidins susikalbėjimą tarp vadovo ir mokytojų. Susitikime dalyvavę mokytojai  pateikė pasiūlymą inicijuoti vaduojančių (pakaitinių) mokytojų bazę Kaune, kad mokytojai nedarbingumo metu nejaustų nerimo dėl nebuvimo darbe, kuris  turi įtakos mokinių pasiekimų mažėjimui.

Kūrybinės komandos „Kompetencijos“ darbo grupės narė Sonata Drazdavičienė pristatė mentorystės tinklą kvalifikacijos tobulinimui, kurio esmė – mokytojų, auklėtojų ir švietimo įstaigų vadovų profesinės galios augimas per socialinę sąveiką. Tikimasi, kad tai padės pritraukti jaunus ar naujus mokytojus į mokyklas. Bus sukurtas švietimo įstaigų, mokytojų, ir įstaigų vadovų, galinčių tapti mentoriais, duomenų bankas. Sukurta Kauno mentorių bazė padės ne tik pačiam mokytojui ar vadovui, bet ir studentui, dėstytojui. Kauno pedagogų kvalifikacijos centre bus naujas skyrius „Aplikacija į mokytojo profesiją“ ketinantiems tapti mokytojais. Daugiau dėmesio bus skiriama ir kvalifikacijos tobulinimui, siūlomos ilgalaikės kvalifikacijos tobulinimo programos strategijos formavimo, ugdymo tobulinimo, mokytojo profesijos kompetencijų, vadovavimo švietimo įstaigai bei bendruomeniškumo, socioemocinio ugdymo problematikai.

Išteklių grupės darbą pristačiusi dr. Virginija Rupainienė taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad reikalingos ilgalaikės kvalifikacijos tobulinimo programos, ypač ugdant socialines ir emocines kompetencijas. Būtina padidinti pagalbos specialistų – socialinių pedagogų, psichologų, specialiųjų pedagogų – skaičių. Darbo grupė siūlo įvesti Kauno mokytojo pažymėjimą-kortelę, kurioje būtų specialios nuolaidos, pvz., viešajam transportui, kurui, sveikatinimo programoms, muziejams, teatrams, knygoms, kt. Diskusijoje dalyvavę renginio dalyviai pritarė siūlymams ir atkreipė dėmesį į tai, kad mokykloms šiuo metu būtų aktuali ir  teisininko pagalba. Visi pritarė minčiai, jog svarbu būtų ir modernizuoti mokytojų poilsio erdves.

Antros dalies renginio moderatorė  Danguolė Miškinienė skatino visus išsakyti savo mintis, kvietė įvertinti siūlomas pokyčio idėjas. Visi diskusijos dalyviai pritarė projekto veikloms, jų pritaikomumui.

Renginiui pasibaigus refleksijai vadovavusi Kauno kūrybinės komandos vadovė Dileta Tindžiulienė pasidžiaugė, kad renginio dalyviai pritarė numatytoms veikloms ir tikisi, kad vadovai, mokytojai, mokiniai vieni kitus išgirs, supras, kad įgyvendinus projektą pagerės tiek  mokinių pasiekimai, tiek mokyklų mikroklimato rodikliai.

Projekto „Lyderių laikas3“ Kauno kūrybinės grupės komanda ir jų kuratoriai dėkoja visiems renginio dalyviams už išsakytas mintis ir tikisi likusį projekto laiką sėkmingai panaudoti kuriant veiksmingas priemones keliant mokytojo prestižą. Juk jei pradėjus įgyvendinti projekto idėjas mokytojai pasijus laimingesni, labiau vertinami, bus laimingesni ir mokiniai.

Šioje svetainėje naudojami mūsų ir trečiųjų šalių slapukai. Jūsų sutikimas nereikalingas dėl būtinųjų slapukų, kurie padeda mums valdyti interneto svetainę ir užtikrinti jos apsaugą, naudojimo. Norėdami naudoti statistikos, analitikos ir rinkodaros slapukus, turime gauti jūsų sutikimą. Šiuos slapukus naudojame siekdami tobulinti svetainę, užtikrinti patogesnį naudojimąsi ja bei pasiūlyti jums aktualų turinį ir paslaugas. Juos galite pakeisti skiltyje „Parinktys“ arba sutikti su visų slapukų naudojimu paspaudę mygtuką „Sutikti su visais“. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos rasite: „Slapukų politika“.

Kauno bangelė
Skip to content