Stažuotė Rodo muzikos mokykloje

Tema: „Pasidalinta lyderystė ugdant gabius mokinius įtraukaus ugdymo kontekste: Rodo muzikos mokyklos patirtis“

2025 m. birželio 15–21 d. direktoriaus pavaduotoja ugdymui, anglų kalbos mokytoja ekspertė Kristina Grigaitė-Bliūmienė dalyvavo stažuotėje Rodo muzikos mokykloje, Graikijoje (pagal NŠA projektą „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk“ Nr. 10-045-P-0001).

Stažuotės tikslas – gerinti lyderystės ir gabių mokinių ugdymo kompetencijas įtraukaus ugdymo kontekste, stebint Graikijos švietimo politikos ir praktikos sąsajas su Lietuvos švietimo strategijomis.

Stažuotės metu daug dėmesio skirta pasidalintos lyderystės taikymo analizei. Stebėta, kaip Rodo muzikos mokyklos vadovai įtraukia mokytojus į sprendimų priėmimą, skirsto atsakomybę ir kuria bendradarbiavimu grįstą kultūrą. Mokytojai aktyviai planavo koncertus, rengė gabių mokinių ugdymo turinį, o jų iniciatyvumą skatino ir palaikė administracija.

Gabių mokinių ugdymas šioje mokykloje grindžiamas individualizavimu. Kiekvienam mokiniui, atsižvelgiant į jo gebėjimus ir interesus, parengiama mokymosi kryptis. Vienas iš ryškiausių metodų – mokinių mentorystė: vyresnieji padeda jaunesniems pasiruošti pasirodymams, dalijasi patirtimi ir muzikine praktika. Taip pat rengiamos papildomos pamokos, improvizacijos valandos ir stiprinamas emocinis raštingumas.

Ypatingą įspūdį paliko tarpdalykiniai projektai, kuriuos vykdant jungiama muzika ir architektūra. Projektas „Skambanti erdvė“ – vienas iš pavyzdžių, kai mokiniai aptarė architektūros objektus ir interpretavo juos muzikos kūriniais. Tokios veiklos ne tik ugdo kūrybiškumą, erdvinį mąstymą, bet ir padeda plėtoti STEAM kompetencijas.

Stažuotės metu stebėta, kaip organizuojamas mokytojų profesinis tobulėjimas ir refleksija. Po kiekvienos veiklos mokytojai aptaria mokinių pasiekimus, patirtį ir numato galimus tobulinimo būdus. Refleksija suvokiama kaip nuolat praktikuojamas procesas, stiprinantis kolegialų mokymąsi.

Rodo muzikos mokykloje įgyta patirtis bus taikoma KTU Vaižganto progimnazijoje diegiant pasidalintos lyderystės modelius, tobulinant gabių mokinių ugdymo strategijas, kuriant tarpdalykines programas, jungiančias meną, mokslą ir lyderystę. Tai stiprins bendruomenės profesines kompetencijas ir skatins inovatyvių ugdymo metodų taikymą.

Ši stažuotė – ne tik profesinis augimas, bet ir prasmingas indėlis į Lietuvos švietimo kokybės gerinimą.

 

Šioje svetainėje naudojami mūsų ir trečiųjų šalių slapukai. Jūsų sutikimas nereikalingas dėl būtinųjų slapukų, kurie padeda mums valdyti interneto svetainę ir užtikrinti jos apsaugą, naudojimo. Norėdami naudoti statistikos, analitikos ir rinkodaros slapukus, turime gauti jūsų sutikimą. Šiuos slapukus naudojame siekdami tobulinti svetainę, užtikrinti patogesnį naudojimąsi ja bei pasiūlyti jums aktualų turinį ir paslaugas. Juos galite pakeisti skiltyje „Parinktys“ arba sutikti su visų slapukų naudojimu paspaudę mygtuką „Sutikti su visais“. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos rasite: „Slapukų politika“.

Kauno bangelė
Skip to content