SĖKMINGA ADAPTACIJA MOKYKLOJE – MOKINIO RAKTAS Į SĖKMĘ
Atnaujinta: 2019-12-09 (Pirmadienis)
Mokinių adaptacija mokykloje – retai aptariama, bet aktuali tema, susijusi su mokinių fizine ir emocine savijauta mokykloje, akademine sėkme, pamokų lankymu ir rizika įsitraukti į delinkventinį elgesį.
2019 m. gruodžio 4 d. Kauno pedagogų kvalifikacijos centre vyko respublikinė konferencija „Adaptacija mokykloje: sėkmės kriterijai ir iššūkiai“, organizuota Kauno pedagogų kvalifikacijos centro ir Kauno „Saulės“ gimnazijos bendruomenės. Šioje konferencijoje susitiko trys švietimo ir mokslo sistemos dedamosios – akademinės bendruomenės nariai, šalies mokytojai praktikai ir mokiniai – pasidalinti mokslinėmis įžvalgomis, tyrimų rezultatais, iššūkiais ir gerąja patirti, kuri įkvėptų veikti ir bendradarbiauti.
Mokslinėmis įžvalgomis dalinosi VDU Socialinių mokslų fakulteto Psichologijos katedros profesorė dr Loreta Bukšnytė–Marmienė, kuri pranešime „Psichosocialinė mokinių adaptacija mokykloje: kaip atpažinti problemas ir ką daryti“ pristatė frustracijos identifikacijos modelį, atskleidė vaiko adaptacijos sunkumų priežastis ir įveikos galimybes, įvardino mokinio pažinimą kaip raktą sėkmingai adaptacijai. KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto docentė dr. Rasa Erentaitė pranešime „Kiek mokykloje galiu „būti savimi”? Paauglių tapatumo formavimasis adaptacijos mokykloje kontekste“ pristatė mokinių savasties formavimosi ir ugdymo procesų dermę. Mokslininkė pabrėžė, kad paauglio savijauta mokykloje atsispindi jo tapatumo raidoje. Stiprindami paauglio įsitraukimą į mokymąsi galime tikėtis, kad kartu prisidėsime ir prie optimalesnės tapatumo raidos.
Kauno J. Dobkevičiaus progimnazijos direktorė Lina Viršilienė aptarė sisteminį požiūrį į grįžusių iš užsienio mokinių adaptaciją jos vadovaujamoje ugdymo įstaigoje. Kauno „Saulės“ gimnazijos vadovų, mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų komanda pristatė kolegialaus darbo reikšmę padedant mokiniams sėkmingai adaptuotis gimnazijoje, mokinių vertybinių nuostatų stiprinimą adaptaciniu laikotarpiu gimnazijoje ir tarptautinių Erasmus+ projektų “Circus of Emotions: Empowering Students-Building Integration” bei „Mokinių jausmų laboratorija“ praktines veiklas. Gimnazijos mokiniai supažindino su savo atliktu tyrimu adaptacijos tema.
Konferencijoje išgirdome apie šalies ugdymo įstaigų mokinių adaptacijos sėkmės kriterijus ir iššūkius. Įžvalgomis ir pastebėjimais dalinosi Kauno „Vyturio“ gimnazijos, Marijampolės Sūduvos gimnazijos, Kauno Santaros gimnazijos, Kauno Dainavos progimnazijos atstovai.
Visus konferencijos pranešimus apjungė mintis – sėkminga adaptacija mokykloje nevyksta savaime. Sėkmei ir darniam vaiko vystymuisi reikia sistemingų, kolegialių visos bendruomenės pastangų.
Kauno pedagogų kvalifikacijos centro informacija
Paslaugos
Kontaktų paieška ir struktūraSavivaldybės darbuotojų kontaktų paieška
Civilinė sauga ir mobilizacija
PaslaugosČia rasite savivaldybės teikiamas paslaugas
TransportasMaršrutai, tvarkaraščiai, e. bilietas
Asmenų aptarnavimasAptarnaujami padaliniai, asmenų aptarnavimo kokybės vertinimo anketa
Projektiniai pasiūlymaiStatinių projektų viešinimas
KultūraĮstaigos, konkursai, stipendijos, renginiai
Verslas ir finansaiLengvatos verslui, leidimai, finansai ir mokesčiai, parduodamas turtas
Korupcijos prevencijaAntikorupcijos komisija, kontaktai
UrbanistikaTeritorijų planavimas ir statyba, žemės sklypai
Civilinė metrikacijaSantuokos registracijos apžvalga, informacija jaunavedžiams
ŠvietimasĮstaigos, ugdymas, premijos






