RESPUBLIKINĖ METODINĖ-PRAKTINĖ KONFERENCIJA „GIMNAZIJOS KELIAS: NUO ATRADIMŲ IKI SĖKMINGOS ATEITIES KIEKVIENAM MOKINIUI“

Kovo 28 d. Kauno „Santaros“ gimnazija bendradarbiaudama su Kauno švietimo įnovacijų centru, organizavo  Respublikinę metodinę-praktinę konferenciją „Gimnazijos kelias: nuo atradimų iki sėkmingos ateities kiekvienam mokiniui“, kuri suvienijo švietimo bendruomenę bendram tikslui – rasti veiksmingus būdus, kaip sudaryti sąlygas kiekvienam mokiniui augti, tobulėti ir pasitikėti savo galimybėmis.

Konferencijos atidarymo metu susirinkusius džiugino Kauno Santaros gimnazijos jaunimo tautinių šokių kolektyvas „Santariečiai”, vadovaujamas Kazimiero Kondratavičiaus. Šventinė nuotaika ir kolektyvo pasirodymas simbolizavo tradicijų ir šiuolaikiško požiūrio į švietimą dermę.

Nuolat besikeičianti švietimo aplinka, individualūs mokinių poreikiai ir siekis užtikrinti kiekvieno gimnazisto sėkmę, kelia naujų iššūkių mokytojams, mokyklų vadovams bei švietimo specialistams. Ši konferencija gimė iš noro suvienyti ugdymo bendruomenę bendram tikslui – atrasti veiksmingus būdus, kaip sudaryti sąlygas kiekvienam mokiniui augti, tobulėti ir pasitikėti savo galimybėmis. Matydami, kaip svarbu yra kurti įtraukų, motyvuojantį ir į kiekvieną mokinį orientuotą ugdymą, suvienijome švietimo bendruomenės atstovus dalytis patirtimi, įžvalgomis ir idėjomis, kurios padėtų visiems – tiek pedagogams, tiek mokiniams – kurti prasmingą ir sėkmingą ateitį.

Konferencijos tikslas: dalintis ir keistis gerąja patirtimi, didinti pedagogų kompetencijas kuriant įtraukias universalias ugdymo(si) sąlygas kiekvienam gimnazistui, atrandant ir puoselėjant kiekvieno mokinio unikalias savybes bei padedant ugdyti individualius gebėjimus, reikalingus sėkmei gimnazijoje ir ją pabaigus. Švietimo ekspertai ir praktikai dalijosi gerosiomis patirtimis, kviesdami pedagogus kurti inovatyvią ir į kiekvieno mokinio poreikius orientuotą mokyklą. Renata Dudzinskienė, švietimo ekspertė, lektorė, mokytojo padėjėjo profesijos mokytoja, pabrėžė, kad universalaus dizaino ugdymui(si) principų taikymas padeda sukurti įtraukią mokymosi aplinką, kurioje kiekvienas mokinys gali rasti jam tinkamą būdą mokytis, augti ir tobulėti. Šis požiūris leidžia ne tik pritaikyti mokymo metodus pagal individualius mokinių poreikius, bet ir skatinti jų savarankiškumą bei mokymosi motyvaciją. Kauno pedagoginės psichologinės tarnybos direktorė Gita Žukovskienė, pristatė saugios ir priimančios aplinkos kūrimo svarbą. Diskutuota apie tai, kaip būtina mokyklose ugdyti tarpusavio pagarbą, empatiją ir bendradarbiavimą, kad kiekvienas mokinys jaustųsi priimtas ir vertinamas. Mokytojų kompetencija kuriant tokią aplinką yra ypač svarbi, todėl jiems būtina suteikti tiek metodinę pagalbą, tiek emocinę paramą. Rokiškio rajono Juodupės gimnazijos direktorė, Rokiškio rajono švietimo įstaigų vadovų asociacijos prezidentė Dainora Mineikienė akcentavo, kad pagalba mokytojui įtraukiajame ugdyme yra būtina siekiant užtikrinti kokybišką mokinių mokymąsi. Pripažinta, kad mokytojo darbas tampa vis sudėtingesnis dėl didėjančios mokinių įvairovės, todėl būtina stiprinti mokytojų pasirengimą, suteikiant jiems papildomas metodines priemones ir specialistų pagalbą. Be to, ji pabrėžė, kad mokytojai turi pasirūpinti savimi – svarbu rasti balansą tarp darbo ir asmeninio gyvenimo, nes tik pailsėjęs, emociškai stabilus pedagogas gali užtikrinti kokybišką ugdymą ir įkvėpti mokinius mokytis. Kauno „Santaros“ gimnazijos anglų kalbos mokytoja metodininkė, European Teachers Training Institute (Hamburg) lektorė Viktorija Markevičienė, pristatė tarptautinių projektų praktinius aspektus, ypač Erasmus+ projekto „Unite for Equality“ patirtį. Projektai suteikia dalyviams galimybę bendradarbiauti su kitų šalių mokyklomis, dalytis gerosiomis patirtimis bei stiprinti įtraukties ir lygybės principus ugdymo įstaigose. Akcentuota, kad tarptautiniai projektai skatina mokinių kultūrinį suvokimą, gerina jų kalbinius įgūdžius bei padeda formuoti europietiškąją tapatybę.

Informacinių technologijų įtaką vaikų emocinei ir kalbinei raidai aptarė Kauno Veršvų gimnazijos logopedė-specialioji pedagogė ekspertė Milita Akambakienė ir logopedė ekspertė Liuda Jarošienė. Analizuota, kaip technologijų naudojimas gali tiek padėti, tiek kelti iššūkių mokinių vystymuisi, todėl svarbu atsakingai reguliuoti jų integraciją į ugdymo procesą. Edita Balzarienė, Kauno taikomosios dailės mokyklos reklamos ir kompiuterijos skyriaus vedėja ir Laima Bertė, Kauno taikomosios dailės mokyklos socialinė pedagogė, meno terapeutė, nagrinėjo meno svarbą ugdymo procese kaip vieną iš alternatyvių mokymosi formų, padedančių mokiniams atrasti save ir pasiruošti profesinei veiklai. Pranešėjos dalijosi patirtimi apie tai, kaip menas gali tapti tiltu tarp mokyklos ir sėkmingos karjeros, skatindamas kūrybiškumą, saviraišką ir pasitikėjimą savimi.

Kauno „Santaros“ gimnazijos specialioji pedagogė Diana Zenkovienė ir socialinė pedagogė Irma Kimbarienė pristatė mentorystės svarbą mokykloje, jos įtaką augimui ir bendrystei. „Mokinys-mokiniui“, kurioje mokiniai gali vieni kitiems padėti įveikti mokymosi iššūkius, stiprinti pasitikėjimą savimi ir kurti tvirtesnį bendruomeniškumo jausmą. Tai gali tapti viena iš svarbiausių priemonių tiek mokinių motyvacijai didinti, tiek mokytojų profesiniam tobulėjimui skatinti.

Apibendrinant, konferencijos metu buvo išsamiai nagrinėjamos įvairios šiuolaikinės gimnazijos ugdymo(si) kryptys ir iššūkiai, su kuriais susiduria mokytojai, mokiniai ir visa švietimo bendruomenė. Pranešėjai akcentavo, kad kiekvienas mokinys turi unikalių gebėjimų ir poreikių, todėl būtina taikyti lanksčias ir diferencijuotas mokymo(si) strategijas, kurios užtikrintų kuo didesnį ugdymo prieinamumą ir veiksmingumą.

Renginys tapo erdve dalytis idėjomis ir stiprinti pedagogų bendruomenės ryšius, kartu skatinant pokyčius, kurie prisideda prie mokinių gerovės ir ateities sėkmės. Konferencija parodė, kad švietimas – tai kelionė nuo nežinojimo prie išminties, nuo abejonių prie atradimų, nuo svajonių prie sėkmės.

 

Kauno „Santaros“ gimnazijos

Spec. pedagogė Diana Zenkovienė

Soc. pedagogė Irma Kimbarienė

Šioje svetainėje naudojami mūsų ir trečiųjų šalių slapukai. Jūsų sutikimas nereikalingas dėl būtinųjų slapukų, kurie padeda mums valdyti interneto svetainę ir užtikrinti jos apsaugą, naudojimo. Norėdami naudoti statistikos, analitikos ir rinkodaros slapukus, turime gauti jūsų sutikimą. Šiuos slapukus naudojame siekdami tobulinti svetainę, užtikrinti patogesnį naudojimąsi ja bei pasiūlyti jums aktualų turinį ir paslaugas. Juos galite pakeisti skiltyje „Parinktys“ arba sutikti su visų slapukų naudojimu paspaudę mygtuką „Sutikti su visais“. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos rasite: „Slapukų politika“.

Kauno bangelė
Skip to content