Pedagoginių ir skaitmeninių įgūdžių tobulinimas skaitmeninėje eroje pasitelkiant atviruosius resursus, siūlomus PreEdTech tarptautiniame projekte
Atnaujinta: 2023-11-13 (Pirmadienis)
Pandemijos laikotarpiu mokymo procesui staiga persikėlus į nuotolį, buvo įgyvendinti dideli postūmiai švietimo sistemoje ir mokymo turinio skaitmenizavime. Mokytojai ieškodami įvairių sprendimų panaudojant technologijas, dėmesio išlaikymo pratimus stengėsi išlaikyti visų mokomųjų dalykų pamokų aktualumą ir mokinių susidomėjimą jais, taip pat ir motyvaciją bei įsitraukimą į mokymosi procesą.
Pradinių, pagrindinių, vidurinių mokyklų, gimnazijų mokytojai pakankamai greitai rado tinkamus metodus ir priemones dirbti nuotolyje. Tuo tarpu ikimokyklinio ugdymo mokytojams trūko prieinamų internetinių išteklių, tinkamų ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymui, o tai pat ir suprantamo paaiškinimo apie procedūras kaip dirbti su tokio amžiaus vaikais nuotolyje, taip pat jie buvo varžomi su mokinių amžiumi susijusių bendravimo ir sąveikos per nuotolį iššūkių. Nors šiuo metu mokymo/si procesai pilnai sugrįžo į pradines vėžias, tačiau akivaizdu, kad pokyčiai mokyme, įgytos patirtys ir staigus technologinis progresas leido atnaujinti mokymo programas ir į jas įtraukti daugiau interaktyvių ir šiuolaikiniam vaikui patrauklių veiklų, kurios taikomos ir iki šiol, nors dirbama tik akivaizdiniu būdu.
Tarptautinis „Erasmus+” programos KA2 projektas „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų ir mokytojų pedagoginių ir skaitmeninių įgūdžių tobulinimas skaitmeninėje eroje” (orig., Improving the Pedagogical and ICT skills of Pre-School Teachers and Educators in the Digital Era) (PreEdTech) inicijuotas 2021 metų pavasarį įsibėgėjant pandemijai, kai ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogai ieškojo priemonių, būdų, medžiagos nuotolinio mokymo proceso gerinimui. Kartu su projektą koordinuojančia institucija iš Rumunijos „Scoala Primara EuroEd“ 7 institucijos, iš kurių 4 ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo institucijos (2 iš Rumunijos („EuroEd“ ir „Sfantul Sava“), 1 iš Lietuvos – „Kauno mokykla-darželis „Šviesa“, 1 mokykla iš Turkijos – „Anafartalar“) , 3 ne pelno siekiančios organizacijos (Lietuvoje – VšĮ „eMundus“, Ispanijoje – „XANO“, Italijoje – „Pixel asociacija“) ir 1 privati technologijų bendrovė Italijoje – „Connectis“ 2021 metų gruodį pradėjo įgyvendinti projektą, kuris tęsi s iki 2023 m. lapkričio 30 d.
Projekto „PreEdTech“ pagrindinis tikslas – suteikti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams atviros prieigos resursus, kuriuos taikant ugdymo procese būtų galima ugdymo turinį pateikti suskaitmenintą, inovatyviai ir patraukliai šiuolaikiniams vaikams, besiruošiantiems mokyklai, o ir pradinėse klasėse. Resursus taip pat galima pritaikyti taikant namų mokymą.
Kitas svarbus projekto aspektas susijęs su tėvų įsitraukimu ir dalyvavimu vaikų mokymo/si procese. Kai mokymas vyksta nuotoliu, pasibaigus pandemijai galima paminėti kaip pavyzdį namų mokymą, kai vaikas neturi galimybės ar prie tam tikrš sąlygų negali lankyti ugdymo įstaigos būnant joje, itin svarbi tėvų pagalba susisiekiant su mokytojais, bendraujant su vaikais bei įtraukiant juos į įvairias veiklas, kadangi dėl vaikų amžiaus tik to, kad jie kaip stebėtojai dalyvauja nuotolinio mokymo procese neužtenka.
Taigi projekte sukurti ir siūlomi, bei “PreEdTech” projekto svetainėje (http://preedtech-project.eu) visiems prieinami bus šie resursai, kurie be anglų kalbos iki projekto pabaigos bus išversti į visas partnerių kalbas (lietuvių, rumunų, ispanų, turkų, italų).
- Mokymo vadovas „Mokymas skaitmeninėje eroje. Mokytojo, mokinio ir tėvų bendradarbiavimas“.
- Internetinis mokymo kursas „Mokymas skaitmeninėje eroje“.
- Internetinis interaktyvus metinio plano vadovas.
Per du projekto įgyvendinimo metus įvyko 2 akivaizdiniai ir keletas nuotolinių partnerių susitikimų, kurių metu pristatytos ir detaliai aptartos projektinės veiklos, pasiskirstyta atsakomybėmis ir darbais, pristatyti jau pasiekti rezultatai ir jų testavimo išvados. Susitikimo Turkijoje metu dalyviai aplankė dvi mokyklas, susipažino su jų darbo metodika. Visus projekto dalyvius sveikino miesto meras. Organizatoriai supažindino su miestu, kultūra, lankytinais objektais.
Tokie susitikimai itin svarbūs projekto pradžioje susipažinimui su partneriais ir lūkesčių aptarimui, o vėliau sklandžiam bendradarbiavimui, betarpiškam bendravimui, ryšio palaikymui.
Labai tikimės, kad sukurti ir pasiūlyti pamokų planai, mokymui skirtos idėjos ir resursai, internetinis mokymo kursas ir kita medžiaga bus naudojami ir kituose Lietuvos darželiuose ir mokyklose.
Pristatymą parengė Kauno mokykla-darželis “Šviesa” priešmokyklinio ugdymo mokytoja Virginija Paužienė, VšĮ „eMundus“ direktorė Vida Drąsutė
Paslaugos
- Kontaktų paieška ir struktūraSavivaldybės darbuotojų kontaktų paieška
- Civilinė sauga ir mobilizacija
- PaslaugosČia rasite savivaldybės teikiamas paslaugas
- TransportasMaršrutai, tvarkaraščiai, e. bilietas
- Asmenų aptarnavimasAptarnaujami padaliniai, asmenų aptarnavimo kokybės vertinimo anketa
- Projektiniai pasiūlymaiStatinių projektų viešinimas
- KultūraĮstaigos, konkursai, stipendijos, renginiai
- Verslas ir finansaiLengvatos verslui, leidimai, finansai ir mokesčiai, parduodamas turtas
- Korupcijos prevencijaAntikorupcijos komisija, kontaktai
- UrbanistikaTeritorijų planavimas ir statyba, žemės sklypai
- Civilinė metrikacijaSantuokos registracijos apžvalga, informacija jaunavedžiams
- ŠvietimasĮstaigos, ugdymas, premijos