Pajausk, atrask, atsipalaiduok: nauja multisensorinė erdvė Kauno Suzuki progimnazijoje
Atnaujinta: 2025-01-14 (Antradienis)
Suzuki progimnazijos bendruomenė džiaugiasi, kad Kauno miesto savivaldybės atlikto remonto dėka A.Stulginskio g. filiale įrengtas modernus multisensorinis kambarys. Tai erdvė, skirta įvairių mokinių pojūčių lavinimui, emocinei gerovei bei nusiraminimui ir poilsiui. Sprendžiant įtraukiojo ugdymo iššūkius ir siekiant užtikrinti visapusišką pagalbą mokiniams, ypač tiems, kurie susiduria su emociniais, elgesio ar sensoriniai iššūkiais, tai reikšmingas žingsnis į priekį. Specialioji, psichologinė, netgi socialinė pagalba mokiniams nuo pirmos darbo su naujomis priemonėmis dienos teikiama nauju lygmeniu, išbandant skirtingus metodus ir pasirinkimus, kuriuos gali daryti patys mokiniai.
Sensorinis kambarys – tai kaskart kitaip kuriama erdvė, kurioje specialistų naudojami šviesos, garso, tekstūros ir judesio elementai padeda suaktyvinti arba nuraminti pojūčius. Ši vieta itin naudinga vaikams, turintiems sensorinių ar emocinių sunkumų, tačiau taip pat puikiai tinka atsipalaidavimui ir susikaupimui kiekvienam mokiniui. Erdvė aprūpinta naujausia įranga, kuri leidžia veiklas pritaikyti pagal individualius mokinių poreikius. Ji suskirstyta į dvi zonas: pasyviąją ir aktyviąją, pritaikytas skirtingiems vaikų poreikiams.
Pasyvioji zona – poilsiui ir atsipalaidavimui. Šioje kambario dalyje įrengti burbulų vamzdžiai, optinio pluošto šviesos laidai ir įvairių formų šviesą skleidžiantys paviršiai. Šios priemonės sukuria raminančią atmosferą, leidžiančią vaikams atsipalaiduoti ir patirti šviesos, garso arba tylos terapijos naudą. Žvaigždėtas projektoriaus apšvietimas suteikia kambariui mistiškumo ir ramybės pojūtį. Dideli veidrodžiai ant sienų padeda stiprinti šviesos efektus ir skirtingą patalpų tūrio pojūtį. Minkšti sėdmaišiai bei pasunkinta antklodė sukuria patogią vietą vaikams pailsėti po intensyvių užsiėmimų ir pamokų.
Aktyvioji zona – judesiui ir fizinei veiklai. Įrengta sportinė sienelė su laipiojimo virvėmis ir žiedais skatina vaikų fizinį aktyvumą. Dideli spalvingi kamuoliai ir balansavimo lentos lavina motorinius, pusiausvyros ir koordinacijos gebėjimus. Minkšta spalvota grindų danga apsaugo vaikus nuo traumų ir suteikia galimybę žaisti saugiai. Ant grindų yra įvairių tekstūrų kilimėliai, kurie lavina taktilinius pojūčius ir skatina vaikų smalsumą. Spalvingi tuneliai ir kiti žaidimo elementai padeda vaikams tyrinėti erdvę ir stiprinti savarankiškumo įgūdžius.
Moksliniai tyrimai rodo, kad sensoriniai iššūkiai aktualūs daugeliui – su jais susiduria nuo 5 iki 16,5 proc. populiacijos, o neurotinių sutrikimų bent kartais patiria 1 iš 3 asmenų. Todėl svarbu įvairiomis priemonėmis įveikti trikdančius aplinkos dirgiklius. Skirtingais amžiaus tarpsniais žmonės ieškojimų keliu randa sau tinkamus psichinio atsparumo būdus, o kad ieškojimai būtų produktyvesni, mokiniams iš karto galima suteikti priemones ir galimybes rinktis sau tinkamiausią.
Tad sensorinis kambarys naudojamas atsižvelgiant į kiekvieno mokinio poreikius:
- Mokiniams, kurie patiria sensorinius iššūkius.
- Mokiniai, kuriems reikia trumpalaikės pertraukos nuo įtemptų mokymosi užduočių.
- Vaikai, kurie patiria stresą, nerimą ar sunkumus socialinėse situacijose.
Sensorinio kambario naudojimas suteikia įvairiapusę naudą mokiniams, ką jau pastebėjo Suzuki progimnazijos mokytojai ir ugdymo pagalbos specialistai. Tai gali būti:
– emocinės savijautos gerinimas – vaikai gali atsipalaiduoti ir sumažinti stresą, patiriamą mokykloje;
– dėmesio koncentracijos gerinimas – specialios veiklos padeda mokiniams lengviau susikoncentruoti mokantis;
– socialinių įgūdžių lavinimas – grupinės veiklos sensoriniame kambaryje skatina bendradarbiavimą ir tarpusavio supratimą;
– motorinių įgūdžių lavinimas – įranga leidžia lavinti tiek stambiąją, tiek smulkiąją motoriką, koordinacijos bei pusiausvyros įgūdžius;
– pasitikėjimo savimi stiprinimas – sensoriniame kambaryje vaikai gali patirti sėkmę ir jaustis vertinami.
Pradėjus įrenginėti naująsias patalpas ir pamačius, kokią naudą gali suteikti protingai ir laiku naudojamos priemonės, jomis buvo aprūpintas ir Šiaurės pr. Suzuki progimnazijos filialas. Mokytojai jau laukia artimausių mokinių atostogų, kad galėtų patys susipažinti ir naudotis multisensorinės erdvės teikiamomis galimybėmis. Specialiosios pagalbos teikimui nesikliausime vien profesionalų jėgomis – kiekvienas mokykloje dirbantis pedagogas gali taikyti metodus ir būdus, reikalingus jo mokiniams ar auklėtiniams.
Sensorinės erdvės įrengimas Kauno Suzuki progimnazijoje – tai Kauno miesto savivaldos bei mokyklos bendruomenės – tėvų, mokytojų ir rėmėjų – bendradarbiavimo rezultatas. Me visi tikimės, kad sensorinis kambarys taps ne tik pagalbos įrankiu, bet ir įkvepiančia vieta mokinių tobulėjimui bei jų emocinei gerovei užtikrinti.
Paslaugos
- Kontaktų paieška ir struktūraSavivaldybės darbuotojų kontaktų paieška
- Civilinė sauga ir mobilizacija
- PaslaugosČia rasite savivaldybės teikiamas paslaugas
- TransportasMaršrutai, tvarkaraščiai, e. bilietas
- Asmenų aptarnavimasAptarnaujami padaliniai, asmenų aptarnavimo kokybės vertinimo anketa
- Projektiniai pasiūlymaiStatinių projektų viešinimas
- KultūraĮstaigos, konkursai, stipendijos, renginiai
- Verslas ir finansaiLengvatos verslui, leidimai, finansai ir mokesčiai, parduodamas turtas
- Korupcijos prevencijaAntikorupcijos komisija, kontaktai
- UrbanistikaTeritorijų planavimas ir statyba, žemės sklypai
- Civilinė metrikacijaSantuokos registracijos apžvalga, informacija jaunavedžiams
- ŠvietimasĮstaigos, ugdymas, premijos