Įtraukiojo ugdymo sėkmės raktas. Italijos patirtis
Atnaujinta: 2023-10-11 (Trečiadienis)
Vykdant ERASMUS+ projektą „Pasirengęs mokytojas – įtraukiojo ugdymo sėkmės raktas Nr. 2020-1- LT01-KA101-077795/1 stažuotėje Italijoje dalyvavo Kauno Prano Daunio ugdymo centro direktorė Raimonda Juknevičienė ir centro neformaliojo švietimo skyriaus vedėja Aušrinė Šniokienė. Per mokymų savaitę, vykusią Bolonijoje, centro vadovės turėjo galimybę susipažinti su skirtingomis įtraukiojo ugdymo strategijomis, diskutuoti apie skirtingas patirtis, metodus ir geriausias praktikas, diegiant įtraukųjį ugdymą.
Stažuotės praktinių veiklų metu buvo sudarytos visos galimybės plėsti profesines, bei specialiąsias kompetencijas, įgyti naujų darbo tarptautinėse komandose, lyderystės, įsivertinimo ir refleksijos gebėjimų, išmokti ir išbandyti inovatyvius mokymo metodus, formas, būdus.
Italijoje įtraukusis ugdymas bendrojo ugdymo mokyklose įteisintas nuo 1971 m., o 1977 metais įstatymu panaikintos specialiosios mokyklos. Italijos teisinė bazė sutvarkyta taip, kad specialiojo ugdymo centrai tapo pagalbos ir reabilitacijos centrais, o mokyklose vykdoma mokinių stebėsena ir koreguojamas ugdymo planas, skatinamas veiksmingas tarpinstitucinis bendradarbiavimas.
Stažuotės metu buvo pristatytos įvairios ir skirtingos įtraukiojo ugdymo patirtys. Mokyklose, visi mokiniai turintys SUP, pagal bendrą programą mokosi toje pačioje klasėje su neurotipiniais vaikais. Remiantis statistika, pateikta mokymų metu, Italijoje bendrojo lavinimo mokyklose, įtraukusis ugdymas siekia 99,97 procentus visų mokinių turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių. Pagal poreikį vaikui pritaikomas individualus mokymosi planas ir tik 3% mokinių nėra ugdomi mokyklose, o paliekami reabilitacijos centruose. Lengvus arba vidutinius specialiuosius ugdymo(si) poreikius turintys mokiniai turi teisę į bet kokį išsilavinimą ir mokosi pagal bendrąsias programas. darbui su SUP vaikais buvo įsteigta naują mokytojo pareigybę – specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių pagalbos mokytoją – specialųjį pedagogą (support teacher).
Italija yra viena pirmaujančių šalių, kuri sėkmingai įgyvendina įtraukiojo ugdymo principus jau 50 metų. Švietimo sistema yra nukreipta į kiekvieno asmens asmeninį tobulėjimą ir pažangos siekimą ir socialinę integraciją,gali pasidžiaugti novatoriškų eksperimentinių darbų gausa – tiek teorinių, tiek praktinių. Diegdama inovacijas švietime, kurios jau dabar yra pripažintos tarptautiniu mastu, Italija buvo viena pirmųjų pasaulio šalių, sėkmingai vykdanti specialiųjų poreikių turinčių mokinių įtraukimą į įprastas švietimo įstaigas. Įtraukusis ugdymas prisidėjo prie esminės visos švietimo sistemos kaitos ir reikšmingų pedagoginių pokyčių. Šios visos diegiamos inovacijos Italijoje davė stiprų pagrindą kitų šalių įtraukaus ugdymo pradžiai.
Stažuotėje dalyvavo ir kolegos iš kitų Europos šalių (Didžiosios Britanijos, Latvijos, Čekijos, Ispanijos, Švedijos) – mokytojai, skyrių vadovai, mokyklų vadovai, pavaduotojai. Darbinių diskusijų metu buvo išryškintos kylančios kiekvienos dalyvaujančios šalies problemos ir sunkumai diegiant įtrauktį švietime. Vienas pagrindinių diskusijų klausimų – ar įmanoma 100% įtrauktis švietime. Diskusijoje dalyvavusių nuomonės išsiskyrė, tačiau buvo prieita vieningos išvados – mes visi skirtingi, bet vienas kitam reikalingi ir SUP mokinys yra lygiavertis visuomenės narys.
Stažuotė buvo turtinga visomis prasmėmis. Italija garsi savo virtuve, madomis ir dizainu, drabužių pramone, architektūra, menu, muzika ir kaip puiki vieta turizmui. Susipažinome su Italijos miestų architektūra, kuri sužavėjo ne tik tūkstančius metų išlikusio grindinio grįstomis gatvėmis, bet ir išskirtinėmis spalvomis ir fasadais.
Straipsnio autorės
Raimonda Juknevičienė
Aušrinė Šniokienė
Paslaugos
- Kontaktų paieška ir struktūraSavivaldybės darbuotojų kontaktų paieška
- Civilinė sauga ir mobilizacija
- PaslaugosČia rasite savivaldybės teikiamas paslaugas
- TransportasMaršrutai, tvarkaraščiai, e. bilietas
- Asmenų aptarnavimasAptarnaujami padaliniai, asmenų aptarnavimo kokybės vertinimo anketa
- Projektiniai pasiūlymaiStatinių projektų viešinimas
- KultūraĮstaigos, konkursai, stipendijos, renginiai
- Verslas ir finansaiLengvatos verslui, leidimai, finansai ir mokesčiai, parduodamas turtas
- Korupcijos prevencijaAntikorupcijos komisija, kontaktai
- UrbanistikaTeritorijų planavimas ir statyba, žemės sklypai
- Civilinė metrikacijaSantuokos registracijos apžvalga, informacija jaunavedžiams
- ŠvietimasĮstaigos, ugdymas, premijos