Dalijamės Kauno lopšelio–darželio „Vilnelė“ gerąja patirtimi, minint 150-ąsias M. K. Čiurlionio gimimo metines
Atnaujinta: 2025-11-27 (Ketvirtadienis)
Šiemet Lietuva gyvena ypatingu ritmu – minime 150-ąsias M. K. Čiurlionio gimimo metines. Tai metai, kai iš naujo atsiveria tylūs jo kūrybos miškai, atgyja simboliais kalbančios kalvos, o muzika susilieja su paveikslų šviesa.
Kauno lopšelis–darželis „Vilnelė“ taip pat leidosi į šią meno ir šviesos kelionę, kurioje kiekvienas – vaikas, mokytojas, tėvas, senelis – galėjo atrasti savąjį Čiurlionį.
Šios idėjos gimimą, plėtrą ir darnų įgyvendinimą koordinavo direktoriaus pavaduotoja ugdymui Vilma Sobolienė, kurios ugdymo vizija ir profesionali lyderystė užtikrino, kad projektas ne tik būtų įgyvendintas, bet ir taptų visos bendruomenės patyrimine kelione.
Jos indėlis atsiskleidė telkiant pedagogus, kuriant ugdomąją aplinką, kurioje vaikas gali tyrinėti, savarankiškai rinktis, išbandyti ir interpretuoti, bei užtikrinant partnerystes su kultūros įstaigomis. Jautrus proceso matymas, galimybės pedagogams atsiskleisti ir vaikams kurti – tai esminiai elementai, leidę projektui tapti ne tik veikla, o prasminga patirtimi.
„Išeiti su Čiurlioniu į jo kūrybos takus“ – dailės mokytojos Jurgitos Kolčinos įkvėpta kelionė
Mūsų dailės mokytoja Jurgita Kolčina tapo šio projekto kūrybos vedle. Ji įtraukė ne tik vaikus, bet ir pedagoges išdrįsti „išeiti su Čiurlioniu“ – stebėti jo spalvų ir muzikos santykį, jausti nuotaikas, ieškoti simbolių ir atrasti savas jų interpretacijas.
Ši kelionė virto ne pamoka, o patirtimi, kur vaikai savo potėpiais kalbėjo taip, kaip jaučia, o mokytojos – taip, kaip išgirsta.
Kūryba, kurioje spalvos skamba, o garsai virsta vaizdais
Tapymo procesas buvo lydimas Čiurlionio muzikos. Vaikai klausėsi melodijų, žvelgė į reprodukcijas, maišė spalvas, stebėjo, kaip garsas gali tapti linija, o nuotaika – spalviniu debesiu.
Natūraliai čia atsirado STEAM pradų: tyrinėjimas, eksperimentai, nuolatinis bandymas ir atradimas. Piešimas virto laboratorija, kurioje vaikai tyrė spalvų gimimą, jų tarpusavio sąveiką, šviesos pokyčius. Menas tapo tyrimu, tyrimas – žaidimu, o žaidimas – pažinimu.
Parodos – lyg langai į vaikų vidinį pasaulį
Šios kelionės rezultatai sugulė į dvi išskirtines vaikų kūrybos parodas:
– Kauno lopšelyje–darželyje „Vilnelė“,
– Kauno miesto savivaldybės Vinco Kudirkos viešosios bibliotekos Neries padalinyje, su kuriuo esame susaistyti ilgamete, prasminga partneryste.
Parodos tapo ne tik kūrybos pristatymu – tai buvo erdvės, kuriose atsiskleidė vaiko gebėjimas jausti meną, kurti nuotaiką ir pasakoti istoriją. Kiekvienas darbas – tarsi vaikiškas Čiurlionio pasaulio atgarsis, savaip perteiktas mažų rankų ir širdžių.
Šviesos įkvėptas žibintų vakaras su seneliais
Apsilankymas Čiurlionio parodoje, kur ypatingą vaidmenį atlieka apšvietimas, įkvėpė dar vieną gražią iniciatyvą – Žibintų vakarą. Šventė sutapo su Senjorų mėnesiu, todėl į ją pakvietėme senelius, sukurdami šiltą trijų kartų susitikimą.
Jaukiai nušviestos darželio erdvės, vaikų rankomis sukurti žibintai ir senelių buvimas šalia virto šviesos, bendrystės ir dėkingumo vakaru. Tai buvo akimirka, kai vaikų kūryba sušvito visai kitame kontekste – kaip ryšį kuriantis simbolis.
Pedagogų bendrystė – projekto gyvastis
Projekte dalyvavo ir aktyviai prisidėjo gausi, įkvėpta pedagogų komanda:
– muzikos mokytoja Jūratė Dailydėnienė,
– mokytoja Loreta Šlekonienė,
– dailės mokytoja Jurgita Kolčina,
-mokytoja Alma Veiverytė
– ir visa darželio bendruomenė, palaikiusi, įsitraukusi ir kūrusi kartu.
Jų bendradarbiavimas ir atvirumas leido projektui plėstis organiškai, neformuojant jo griežtais rėmais, o lydint švelnia, vaiko iniciatyvą ir kūrybiškumą palaikančia mintimi.
Įkvėpimas, kuris tęsiasi
- K. Čiurlionio jubiliejiniai metai tapo ne tik pagerbimu genijaus kūrybai, bet ir atspirties tašku permąstyti mūsų ugdymo aplinką.
Vaikai parodė, kad meną galima patirti visais pojūčiais, išgirsti jį savaime, be įtampos, be suvaržymų. O pedagogai – kad jų profesionalumas ir kūrybinė laisvė sukuria erdves, kuriose vaikas gali augti, tyrinėti ir kurti tikrą, autentišką kūrybą.
Ši patirtis – tik viena iš kelionių, bet ji atveria duris daugeliui naujų žingsnių, naujiems dialogams su menu ir su vaiku.
Straipsnį parengė Kauno lopšelio-darželio „Vilnelė“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Vilma Sobolienė.
Paslaugos
Kontaktų paieška ir struktūraSavivaldybės darbuotojų kontaktų paieška
Civilinė sauga ir mobilizacija
PaslaugosČia rasite savivaldybės teikiamas paslaugas
TransportasMaršrutai, tvarkaraščiai, e. bilietas
Asmenų aptarnavimasAptarnaujami padaliniai, asmenų aptarnavimo kokybės vertinimo anketa
Projektiniai pasiūlymaiStatinių projektų viešinimas
KultūraĮstaigos, konkursai, stipendijos, renginiai
Verslas ir finansaiLengvatos verslui, leidimai, finansai ir mokesčiai, parduodamas turtas
Korupcijos prevencijaAntikorupcijos komisija, kontaktai
UrbanistikaTeritorijų planavimas ir statyba, žemės sklypai
Civilinė metrikacijaSantuokos registracijos apžvalga, informacija jaunavedžiams
ŠvietimasĮstaigos, ugdymas, premijos




