Gegužės 11 d.  Kauno švietimo inovacijų centras ir Kauno miesto istorijos mokytojų metodinis būrelis organizavo metodinį renginį „Dalykinių kompetencijų ugdymas istorijos pamokoje“.

Renginį vedė Kauno miesto istorijos mokytojų metodinio būrelio pirmininkė – mokytoja metodininkė  Edita Mačiulaitienė. Skaityti pranešimai:

  1. „Istorijos pamokos organizavimas orientuotas į kompetencijomis grįstą ugdymą“ (mokyt. metod. J. Žulpienė, LSMU).
  2. „LDK Europiniame kontekste, Lietuva – Ukraina istoriniai ryšiai ir paralelės“ (mokyt. metod. V. Mikutavičiūtė, J. Urbšio prog-ja).

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto gimnazijos istorijos mokytojos metodininkės, Kauno miesto istorijos mokytojų metodinio būrelio pirmininkės pavaduotojos Jurgitos Žulpienės pristatyme „Istorijos pamokos organizavimas orientuotas į kompetencijomis grįstą ugdymą“ buvo apžvelgtos atnaujintose bendrojo ugdymo programose išskirtos kompetencijos: komunikavimo, kultūrinė, kūrybiškumo, pažinimo, pilietiškumo, skaitmeninė ir socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos. Kiekvienai kompetencijai ugdyti buvo pristatyti pamokų pavyzdžiai – išsikelti uždaviniai, priemonės, taikyti metodai bei vertinimo būdai. Taip pat analizuoti kompetencijų aprašai ir jų taikymas istorijos pamokos organizavimui.

Kauno Juozo Urbšio progimnazijos istorijos mokytojos metodininkės Virginijos Mikutavičiūtės pranešimo „LDK – Ukraina, istoriniai ryšiai ir paralelės“ tema skirta geopolitinei LDK apžvalgai istoriniame kontekste. Temos tikslas – atskleisti LDK ir Ukrainos istorinius ryšius ir istorinių įvykių paraleles. Šių dienų temos aktualumas skatina ieškoti istorinių ryšių ir sąsajų. Svarbiausia  atskleisti Lietuvos istorinę svarbą Europos valstybių kontekste ir skatinti mokinius pažinti ir matyti valstybės istoriją socialiniame gyvenime. Mokiniams buvo pasiūlytas chronologinis istorijos įvykių  gretinimo metodas:  istoriniai tekstai, šaltiniai  ir asmenybės. Siekiant suvokti istorijos tęstinumą ir šiuolaikiškumą, naudojamas aktyvus istorijos pažinimo metodas: šiuolaikinė žiniasklaida, asmeninės kelionių  ir istorinių objektų nuotraukos. Šis metodas ugdo pažinimo, pilietiškumo, kultūrinę ir socialinę – emocinę kompetencijas. Istorija yra gyvas, nenutrūkstamas procesas, ir tai kas buvo, neturi galutinės ir užbaigtos prasmės, o tęsiasi ir vyksta mumyse.

Kauno švietimo inovacijų centro metodininkė Laura Vaitkevičienė

Kauno Gedimino sporto ir sveikatinimo gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui, Kauno miesto istorijos mokytojų metodinio būrelio pirmininkė Edita Mačiulaitienė

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto gimnazijos istorijos mokytoja metodininkė Jurgita Žulpienė

Kauno Juozo Urbšio progimnazijos istorijos mokytoja metodininkė Virginija Mikutavičiūtė

Šioje svetainėje naudojami mūsų ir trečiųjų šalių slapukai. Jūsų sutikimas nereikalingas dėl būtinųjų slapukų, kurie padeda mums valdyti interneto svetainę ir užtikrinti jos apsaugą, naudojimo. Norėdami naudoti statistikos, analitikos ir rinkodaros slapukus, turime gauti jūsų sutikimą. Šiuos slapukus naudojame siekdami tobulinti svetainę, užtikrinti patogesnį naudojimąsi ja bei pasiūlyti jums aktualų turinį ir paslaugas. Juos galite pakeisti skiltyje „Parinktys“ arba sutikti su visų slapukų naudojimu paspaudę mygtuką „Sutikti su visais“. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos rasite: „Slapukų politika“.

Kauno bangelė
Skip to content