Kauno lopšelis-darželis „Spindulėlis“ subūrė pedagogus metodiniam renginiui apie ikimokyklinio ugdymo kokybę

2025 m. lapkričio 19 d. Kauno lopšelio-darželio „Spindulėlis“ komanda surengė metodinį renginį „Ikimokyklinio ugdymo kokybės gairės: aplinkos, turinys, įtrauktis“. Šio renginio tikslas – praktinių užsiėmimų metu dalytis profesine kontekstų, ugdymosi aplinkų kūrimo, įtraukiojo ugdymo patirtimi bei stiprinti ikimokyklinio ugdymo kokybę.

Renginio metu pedagogės dalijosi savo profesinėmis įžvalgomis, idėjomis ir sėkmės pavyzdžiais. Dalyviai pabrėžė, kad mokytojų atvirumas, profesionalumas ir gebėjimas reflektuoti praktiką tapo tikru įkvėpimo šaltiniu visiems susirinkusiesiems. Akcentuota, kad kokybiškas ikimokyklinis ugdymas kuriamas tuomet, kai pedagogai nuolat mokosi vieni iš kitų ir geba kritiškai įvertinti savo veiklą.

Ypatingas dėmesys renginyje skirtas šiuolaikiniam ugdymui ypač aktualioms kryptims:

  • Renginyje akcentuoti ugdymosi kontekstai – situacijos, kai vaikui sukuriama turtinga, tyrinėjimą skatinanti aplinka, leidžiama savarankiškai veikti, tyrinėti, žaisti, ugdytis lėtai, o mokytojas užima stebėtojo vaidmenį. Tokiu būdu vaikas pats inicijuoja veiklas, patiria atradimo džiaugsmą, veikia pagal savo interesus ir gebėjimus. Mokytojo atliekamas nuoseklus stebėjimas ir vaikų pasiekimų fiksavimas leidžia tiksliau atliepti individualius poreikius ir planuoti tolesnius ugdymo žingsnius. Pabrėžta, kad tokie kontekstai padeda geriau atskleisti vaiko stiprybes, tikrąjį smalsumą ir jo natūralią mokymosi eigą. Kontekstų kūrimas – tai būdas mokytojui atsitraukti, pažvelgti iš šono.
  • Kokybiškų, vaikui palankių ugdymosi aplinkų kūrimui. Aptarta, kaip aplinka gali skatinti vaikų savarankiškumą, smalsumą, kūrybiškumą ir socialinį bendravimą. Pabrėžta, kad saugi, estetiška, neperkrauta ir vaikų poreikius atliepianti aplinka – pirmasis žingsnis į sėkmingą ugdymosi procesą.
  • Atnaujintam ugdymo turiniui. Diskutuota apie šiuolaikinio turinio pritaikymą įvairių gebėjimų vaikams, temų aktualumą ir prasmingumą. Akcentuota, jog ugdymo turinys turi atspindėti ne tik vaikų raidos etapus, bet ir jų patirtis, kultūrinį kontekstą, emocinius bei socialinius poreikius.
  • Įtraukiojo ugdymo principų įgyvendinimui. Pedagogai dalijosi praktiniais sprendimais, kaip sudaryti sąlygas kiekvienam vaikui dalyvauti, mokytis ir patirti sėkmę – nepaisant individualių poreikių, gebėjimų ar iššūkių. Pabrėžta mokytojų bendradarbiavimo su specialistais ir šeimomis svarba.

Organizatoriai dėkoja visiems dalyviams už aktyvų įsitraukimą, užduotus klausimus ir prasmingas diskusijas, kurios praturtino renginį ir atskleidė aktualiausius šiandienos ikimokyklinio ugdymo aspektus. Kauno lopšelis-darželis „Spindulėlis“ ir toliau sieks telkti pedagogų bendruomenę, skatinti dalijimosi kultūrą ir aktyviai prisidėti prie kokybiško ikimokyklinio ugdymo turinio kūrimo.

 

Dovilė Velmunskė

Kauno lopšelio-darželio „Spindulėlis” direktorė

 

Šioje svetainėje naudojami mūsų ir trečiųjų šalių slapukai. Jūsų sutikimas nereikalingas dėl būtinųjų slapukų, kurie padeda mums valdyti interneto svetainę ir užtikrinti jos apsaugą, naudojimo. Norėdami naudoti statistikos, analitikos ir rinkodaros slapukus, turime gauti jūsų sutikimą. Šiuos slapukus naudojame siekdami tobulinti svetainę, užtikrinti patogesnį naudojimąsi ja bei pasiūlyti jums aktualų turinį ir paslaugas. Juos galite pakeisti skiltyje „Parinktys“ arba sutikti su visų slapukų naudojimu paspaudę mygtuką „Sutikti su visais“. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos rasite: „Slapukų politika“.

Kauno bangelė
Skip to content