ĮTRAUKUSIS UGDYMAS LIETUVOS IKIMOKYKLINĖSE UGDYMO ĮSTAIGOSE

2025 m. lapkričio 14 d. Kauno lopšelyje–darželyje „Žara“ įvyko III respublikinė metodinė–praktinė konferencija „Įtraukusis ugdymas Lietuvos ikimokyklinėse ugdymo įstaigose: žaidimų ir patyriminio ugdymo patirtys“, subūrusi pedagogus, logopedus, psichologus ir kitus ugdymo specialistus iš įvairių šalies įstaigų. Renginys tapo erdve dalintis gerosiomis patirtimis, metodais ir idėjomis, kaip žaidimas ir patyriminis ugdymas gali tapti stipriausiu vaikų įtraukimo ir sėkmingo ugdymosi pagrindu.

Konferenciją atidarė Kauno lopšelio–darželio „Žara“ direktorė Diana Dūdėnienė, pabrėžusi, kad įtraukusis ugdymas šiandien nebėra pasirinkimas – tai privaloma ir neišvengiama šiuolaikinės ugdymo kultūros dalis. Plenarinius pranešimus skaitė žinomi šalies mokslininkai:

doc. dr. Milda Brėdikytė  (Vytauto Didžiojo universitetas) akcentavo žaidimo reikšmę vaiko kasdienėje veikloje ir pažinimo procesuose; prof. dr. Ona Monkevičienė (Vytauto Didžiojo universitetas) analizavo skirtingus vaikų patyriminio mokymosi būdus bei jų taikymo sėkmę bendrame ugdymo(si) procese; dr. Eglė Bačiauskė (Kauno kolegija) pristatė lėtojo ugdymo koncepciją, išryškindama jos vertę šiuolaikiniame, skubančiame pasaulyje. Šie pranešimai įrėmino konferencijos esmę – įtraukusis ugdymas kuriamas per gilius, prasmingus patyrimus, žaidimo laisvę ir veiklas, atliepiančias kiekvieno vaiko poreikius.

Pedagogai ir švietimo pagalbos specialistai pranešimuose pristatė įvairias patirtis: naratyvinius  žaidimus, STEAM veiklas, judėjimo ir muzikos terapiją, skaitmeninius žaidimus, lauko edukacijas, kalbos ugdymo metodus bei tvarių žaidimų taikymą. Specialistai dalijosi realiais pavyzdžiais, kaip pritaiko ugdymo aplinką ir metodus skirtingų poreikių vaikams, stiprina jų įsitraukimą, kalbą, kūrybiškumą ir socialinius įgūdžius. Konferencijoje taip pat pristatyti stendiniai pranešimai, atskleidę dar platesnę patyriminio ir įtraukaus ugdymo metodų panoramą.

Renginį užbaigusi diskusija akcentavo bendradarbiavimo svarbą ir nuolatinį poreikį ieškoti būdų, kaip sukurti aplinkas, kuriose kiekvienas vaikas jaustųsi priimtas ir galėtų augti pagal savo galias.

Konferencija dar kartą patvirtino, kad kokybiškas įtraukusis ugdymas prasideda nuo pedagogų atvirumo, kūrybiškumo ir gebėjimo skirtingus metodus taikyti taip, kad jie būtų prieinami visiems vaikams. Žaidimas, patyrimas, bendrystė ir laisvė tyrinėti – tai kertiniai akmenys, kuriuos konferencijos dalyviai įvardijo kaip sėkmingo ugdymo pagrindą.

 

 

Kauno lopšelio-darželio ,,Žara“ socialinė pedagogė Edita Jezukevičienė

 

Šioje svetainėje naudojami mūsų ir trečiųjų šalių slapukai. Jūsų sutikimas nereikalingas dėl būtinųjų slapukų, kurie padeda mums valdyti interneto svetainę ir užtikrinti jos apsaugą, naudojimo. Norėdami naudoti statistikos, analitikos ir rinkodaros slapukus, turime gauti jūsų sutikimą. Šiuos slapukus naudojame siekdami tobulinti svetainę, užtikrinti patogesnį naudojimąsi ja bei pasiūlyti jums aktualų turinį ir paslaugas. Juos galite pakeisti skiltyje „Parinktys“ arba sutikti su visų slapukų naudojimu paspaudę mygtuką „Sutikti su visais“. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos rasite: „Slapukų politika“.

Kauno bangelė
Skip to content