Erazmus+ Nyderlanduose

Nuolatinis tobulinimas yra sisteminis procesas, kuris apima ilgalaikį planavimą siekiant nuolat gerinti mokinių pažangą, bei mokyklos veiklos kokybę.

Kauno Žaliakalnio progimnazija pradėjo diegti Nuolatinio tobulinimo metodiką, taip siekdama gerinti ugdymo kokybę, mokinių pasiekimus, jų socialinę ir emocinę gerovę. Per mokinių rudens atostogas mokytojai Asta Maslauskienė, Ingrida Insodienė, Jurga Pugačiauskienė ir direktorė Edita Ružinskienė vyko į Nyderlandus praktiškai susipažinti ir pasimokyti Nuolatinio tobulinimo metodikos subtilumų mokyklose, kurios turi ilgametę patirtį, taikydamos šią metodiką. Lektorė ir konsultantė iš Nyderlandų Marijke Broer dalinosi savo ilgamete patirtimi ugdant atsakingus už save mokinius. Stažuotės metu buvo aplankytos trys mokyklos.

Het Spectrum mokykloje, kurioje mokosi vaikai nuo 4 iki 11 metų, daugiausiai dėmesio buvo skirta misijos, esminių vertybių ir tikslų komunikacijai organizacijoje, naudojant koncepciją „Vienas planas, vienas lapas“, kūrimui. Vyko vertingos praktinės veiklos kuriant duomenų centrą bei aptarta jo svarba kiekvienoje klasėje. Duomenų centrai lankytose mokyklose atrodė įvairiai, bet pagrindiniai elementai yra tie patys – taisyklės, vizija, tikslai, pliusai ir deltos (graikiškas simbolis tobulėjimui) – tai mokinių ir mokytojų rezultatas. Kiekvienas vaikas pažymi savo nuomonę dėl konkrečios situacijos. Rezultatų apibendrinimui organizuojamos konferencijos, kurioms vadovauja mokiniai, bet visada dalyvauja ir mokytojai, kurie gali pakomentuoti, įsiterpti, jie nekalba apie mokinius, o kalba su jais. Sudaroma galimybė kartu spręsti problemas, siūlyti sprendimus, esant reikalui keisti situaciją.

Berechja college, kurioje mokosi vaikai nuo 12 iki 16 metų, mokėmės PDSA metodo pradmenų, o LPF Fortuna mokykloje, kurioje mokosi vaikai nuo 2,5 iki 11 metų, vaikai patys rodė savo asmeninius aplankus, juos pristatė, taip pat buvo galimybė stebėti įvairaus amžiaus vaikų vedamas klasių valandėles.

Visose aplankytose mokyklose yra taikomas nuolatinio tobulėjimo metodas. Bendraujant su mokyklų atstovais nuolat buvo akcentuojama, kad norint gauti riekiamus rezultatus šį metodą turi įgyvendinti visa mokykla kaip bendruomenė.

Esame dėkingi Erazmus+ projektui, kuris suteikė galimybę aplankyti Nyderlandus ir pasimokyti Nuolatinio tobulinimo metodikos subtilybių mokyklose. Džiaugiamės pažinę lektorę ir konsultantę Marijke Broer, kuri parodė nuolatinio tobulėjimo metodo praktinį taikymą Nyderlanduose, drąsino, provokavo diskutuoti, ieškoti geriausių sprendimo kelių.

Gerąja patirtimi dalinsimės su savo bei kitų mokyklų kolegomis.

Šioje svetainėje naudojami mūsų ir trečiųjų šalių slapukai. Jūsų sutikimas nereikalingas dėl būtinųjų slapukų, kurie padeda mums valdyti interneto svetainę ir užtikrinti jos apsaugą, naudojimo. Norėdami naudoti statistikos, analitikos ir rinkodaros slapukus, turime gauti jūsų sutikimą. Šiuos slapukus naudojame siekdami tobulinti svetainę, užtikrinti patogesnį naudojimąsi ja bei pasiūlyti jums aktualų turinį ir paslaugas. Juos galite pakeisti skiltyje „Parinktys“ arba sutikti su visų slapukų naudojimu paspaudę mygtuką „Sutikti su visais“. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos rasite: „Slapukų politika“.

Kauno bangelė
Skip to content