Kauno miesto ugdymo įstaigų forumas „Ateities pradžia mokyklos suole“

Balandžio 18 d. į Kauno pedagogų kvalifikacijos centrą rinkosi Kauno miesto ugdymo įstaigų vadovai, mokytojai. Čia vyko Kauno miesto ugdymo įstaigų forumas „Ateities pradžia mokyklos suole“, skirtas Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečiui paminėti. Forumo tikslas – atskleisti mokytojo bruožus, nulemiančius mokinio sėkmę gyvenime. Forumo uždaviniai – praktiniais gyvenimiškais pavyzdžiais aptarti, kokios mokytojų savybės ar mokyklos tradicijos nulėmė pašnekovų asmeninę lyderystę ieškant savęs; įvardinti mokytojų 100 bruožų, lėmusių pašnekovų sėkmę. Forumo organizatoriai – Kauno miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyrius, Kauno pedagogų kvalifikacijos centras, Kauno miesto mokyklų metodinė taryba.

Forumo dalyvius pasveikino Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis.  Jis prisiminė savo pirmąją mokyklą bei mokytojas, beje jų netrūko ir savoje šeimoje. Vertindamas visų mokytojų ir mokyklų vadovų darbą V. Matijošaitis palinkėjo darbuotis turint aiškų suvokimą, jog: „viskas ką darai mokykloje, turi daryti kaip sau“. Į forumo dalyvius taip pat kreipėsi LR Švietimo ir mokslo ministro patarėjas Arminas Varanauskas. Jis pasidžiaugė Kauno sėkme, dėl mūsų miesto vadovų aktyvumo ir įsitraukimo į švietimo pažangos projektus bei dėmesio mokytojų profesijos prestižo augimui.

Forume dalyvavo ir diskutavo Kauno miesto mero pavaduotoja dr. Rasa Šnapštienė,  Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Viešosios tvarkos valdybos Prevencijos skyriaus viršininkė  Joana Gudelytė, prekybos tinklo „Maxima“ generalinė direktorė Kristina Meidė, „Tornado“ krepšinio mokyklos direktorius Dainius Čiuprinskas, Ugdymo plėtotės centro direktorius Giedrius Vaidelis, Lietuvos choro dirigentas ir pedagogas, choro „Cantate Domino“ vadovas, VDU Muzikos akademijos Muzikos teorijos ir pedagogikos katedros docentas Rolandas Daugėla, Kauno valstybinio lėlių teatro aktorė Rasa Bartninkaitė, advokatų profesinės bendrijos „Motieka ir Andzevičius“ advokatas Justinas Jarusevičius, dizainerė Elvyra Monginienė, Kauno apygardos prokuratūros Kauno apylinkės prokuratūros Ketvirtojo skyriaus prokurorė Renata Oželienė. Visi jie yra sėkmingai baigę Kauno miesto ugdymo įstaigas. Pašnekovai diskutavo atsakydami į klausimus:

Ar mokykloje būdamas galvojote apie tokius pasiekimus, kokiais šiandien galite pasidžiaugti?

Kas mokykloje lėmė sėkmę dabartiniame gyvenime? Kas įtakojo, kad šiandien esate čia, esate lyderis, sėkmingas pilietis?
Kokio dalyko mokytojas Jums buvo autoritetas? Kodėl?

Kokios mokytojo savybės Jums buvo svarbios? Kodėl?

Gal mėgstamas dalykas tolygus mokytojo autoritetui?

Kurio mokytojo pamokos metu daugiausiai buvo kalbama apie žmogaus galimybes ateityje, praktinį žinių taikymą gyvenime, ką daryti su turimomis žiniomis…?

Ar kada nors svajojote būti mokytoju? Kodėl?

Pasikeitė laikmetis, reikalavimai. Ar tos pačios mokytojo savybės išliko vertybe ir šiandien?

Kas jums tuo metu mokykloje buvo įprasta, nereikšminga, o šiandien – kaip būtinybė mokykloje?

Kokias savybes šiandien turi turėti mokytojas? Kokio Lietuvai reikia naujos ateities mokytojo?

Ko reikia atkuriant Lietuvos mokytojo profesijos prestižą? Kuo galėtų prisidėti valdžia, mokinių tėvai, įstaigos vadovybė?

Diskusija buvo labai tiksli ir savalaikė.

Prieš penkis mėnesius buvo paskelbta iniciatyva „Idėja Lietuvai“. Piliečiai ir organizacijos pasiūlė pusantro tūkstančio idėjų, ką daryti, kad šaliai ir tautiečiams gyventųsi geriau. Iš šio sąrašo buvo atrinktos trys svarbiausios idėjos, viena iš jų mokytojas – prestižinė profesija iki 2025 m.

„Lietuva privalo investuoti į mokytojo profesiją, nes nuo jų priklauso šalies laisvė ir ateitis“, – sako prezidentė Dalia Grybauskaitė. Ji pabrėžė, jog mokytojas kiekvieno gyvenime išlieka svarbiausia figūra. „Nuo to, kaip mes politikai, visuomenė ir mūsų valstybė investuos, matys, traktuos, žiūrės į mokytoją, priklausys mūsų ateitis. Mokytojo padėtis visuomenėje – kaip lakmuso popierėlis. Ar mes suprantame, kad švietimas – valstybės išlikimo pagrindas? Kad išsilavinusi tauta niekada nebus pavergta nei ginklu, nei žodžiu, nei šmeižtu, nei šantažu? Todėl investuoti į mokytoją ir į švietimą –ne tik mūsų pareiga, bet ir ateitis“, – apie mokytojo profesijos prestižą teigia D. Grybauskaitė.

Lietuvai paskelbus, kad mokytojas – prestižinė profesija iki 2025 m., Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė įsipareigojo įgyvendinti idėją „Mokytojas – prestižinė profesija iki 2025 metų“.

Forumo diskusiją moderavo – Ignas Krupavičius, Lietuvos televizijos laidos „Labas rytas, Lietuva“ vedėjas, kuris jaunatviškai ir įžvalgiai kalbino pašnekovus, į dialogą įtraukė aktyviai salėje diskutuojančius mokyklų vadovus ir mokytojus.

Viso renginio metu buvo fiksuojamos esminės mintys ir pasisakymai, kurių svarbiausieji užrašyti į refleksijos lapus. KPKC „Metų švietėjų“ lektorių komanda, vadovaujama Jolantos Vengalienės, mintis subendrino ir renginio pabaigoje paskelbė 100 vertingiausių mokytojo profesijos ir asmenybės bruožų.

Visų forume dalyvavusių pašnekovų mintys buvo panašios: mokytojas, kuris dirba su meile ir pašaukimu, kuris pastebi kiekvieno mokinio išskirtinius gebėjimus ar polinkius, padaro jam poveikį visam likusiam gyvenimui. Daugeliu atvejų mokiniai pasirenka gyvenimo ir profesijos kelią paskatinti ir įkvėpti juos ugdžiusių mokytojų. Taip pat buvo minimas šiuolaikinio mokytojo profesijai keliamas iššūkis dirbti inovatyviai, profesionaliai bei ypač empatiškai ir socialiai ugdant mokinius. Pedagogai buvo skatinami didžiuotis savo profesija, išlikti oriais ir garbingais, net ir laikmetyje pasikeitusios visuomenės nuolatinio vertinimo sąlygomis. Taip pat paminėtas pedagogo asmenybės ir įsipareigojimo bei atsakomybės ugdyti vaikus svarbos aspektas: jei žmogus nejaučia meilės savo atliekamai veiklai, jam vertėtų pagalvoti apie kitas alternatyvas ateičiai. Daugelį kartų diskusijoje nuskambėjo labai svarbi mokytojo kelyje „Laimės“ sąvoka: „Mokytojas, kuris yra laimingas, augins ir laimingus vaikus“.

Apibendrindama forumą Kauno miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjo pavaduotoja dr. Ona Visockienė pasidžiaugė, kad Kaunas, būdamas stiprus ir augantis miestas, yra iniciatyvus ir švietimo lyderystės srityje. Kauno savivaldybėje vykdomas „Lyderių laiko 3“ projektas, taip pat skirtas mokytojo prestižui atskleisti, pedagogų motyvacijai ir profesijos stiprinimui. O.Visockienė paminėjo, kad žodis „prestižas“ išvertus iš prancūzų kalbos reiškia – žavesį, tad žavingos profesijos atstovai Kaune tikrai turi vidinės stiprybės ir motyvacijos išlikti lyderiais visuose pokyčiuose.

Šioje svetainėje naudojami mūsų ir trečiųjų šalių slapukai. Jūsų sutikimas nereikalingas dėl būtinųjų slapukų, kurie padeda mums valdyti interneto svetainę ir užtikrinti jos apsaugą, naudojimo. Norėdami naudoti statistikos, analitikos ir rinkodaros slapukus, turime gauti jūsų sutikimą. Šiuos slapukus naudojame siekdami tobulinti svetainę, užtikrinti patogesnį naudojimąsi ja bei pasiūlyti jums aktualų turinį ir paslaugas. Juos galite pakeisti skiltyje „Parinktys“ arba sutikti su visų slapukų naudojimu paspaudę mygtuką „Sutikti su visais“. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos rasite: „Slapukų politika“.

Kauno bangelė
Skip to content