Nauji partneriai iš Korko miesto

Kauno švietimiečiai, rūpindamiesi miesto ugdymo įstaigų kokybe, mokinių pasiekimų gerinimu, ieško naujų ryšių ir galimybių susipažinti su kitų šalių patirtimi. Vasario 26–kovo 2 d. Korke, antrajame pagal dydį Airijos mieste, lankėsi Kauno bendrojo ugdymo įstaigų vadovų delegacija, vadovaujama miesto savivaldybės mero pavaduotojos Rasos Šnapštienės. Kauno delegacijos tikslas – susipažinti su Airijos švietimo sistema, aptarti bendradarbiavimo galimybes, išbandyti Kauno pedagogų kvalifikacijos centro parengtą kvalifikacijos programą „Airijos švietimo įstaigų bendruomenių narių tarpusavio santykiai – kokybiško ugdymo pagrindas“. Programoje numatytas veiklas įgyvendinti padėjo Lietuvos Respublikos  ambasadorius Airijoje Egidijus Meilūnas.

Stažuotės dalyviai apsilankė Korko miesto savivaldybėje, kur buvo nuoširdžiai sutikti savivaldybės vadovų. Korko savivaldybės vicemeras Cllr. Fergal Dennehy ir Kauno vicemerė Rasa Šnapštienė aptarė konkrečias abiejų miestų bendradarbiavimo galimybes švietimo bei socialinėje srityse. Pasikeitę atminimo dovanomis ir bendradarbiavimą patvirtinę parašais svečiai išvyko į Korko švietimo ir mokymo valdybą, kurios vadovas John Fitzgibbons papasakojo apie pakankamai sudėtingą Airijos švietimo sistemą (skirtingi mokyklų tipai, ugdymo turinys, kt.).

Stažuotės dalyviai sužinojo, kad Airijoje vaikai pradeda lankyti pradinę mokyklą sulaukę ketverių ar penkerių metų ir mokosi joje aštuonerius metus. Dauguma mokyklų priklauso katalikų bažnyčiai (yra ir keletas priklausančių kitoms bendruomenėms). Dvylikos arba trylikos metų vaikai iki 16-os metų jau lanko vidurinę mokyklą. Ugdymas vidurinėje mokykloje vykdomas dviem etapais, kiekvienas iš jų baigiasi egzaminais: pirmasis ciklas (Junior cycle) – mokslas trunka trejus metus, išlaikius egzaminus gaunamas mokslo baigimo pažymėjimas (“Junior Certificate”); antrasis ciklas (Senior cycle) – mokomasi dvejus arba trejus metus. Trejų metų mokymo programą sudaro ir pereinamieji metai, kai ugdoma mokinio asmenybė, bendrieji ir techniniai įgūdžiai. Didžioji dalis mokinių renkasi standartinę mokymosi programą. Pagrindinės programos mokyklos baigimo pažymėjime vertinami šeši arba septyni mokomieji dalykai. Įstojimo į aukštąsias mokyklas tikimybė priklauso nuo mokslo baigimo rezultatų.

Apsilankius Korko Scoil Mhuire privačioje pagrindinėje mokykloje direktorė Regina Butler pasakojo, kad joje mokosi 12–15 m. mergaitės, mokytojai dėsto 2–4 dalykus. 15 m. mergaitėms vyksta pamokos, reikalingos būsimai karjerai, savęs pažinimui, išbandymui; mažiau dėmesio skiriama akademiniams dalykams. Mokytojams dalykų pamokose svarbus jo pritaikomumas gyvenime, mokoma vairavimo teorija, filmavimas, skatinama mokomųjų bendrovių veikla, dalyvavimas konkursuose. Viena kryptimi dirba mokykla ir šeima: siekiama, kad ir namuose būtų kalbama apie tuos pačius dalykus, todėl tėvai informuojami, kas vyksta mokykloje. Įgyvendinama programa, kuria siekiama visas mokines išmokyti teikti pirmąją pagalbą, atlikti dirbtinį kvėpavimą. Mokinės ir stažuotės dalyviams pravedė tokius mokymus.

Apsilankyta ir Christian Brothers koledže, privačioje berniukų pagrindinėje mokykloje. Direktorius Larry Jordan papasakojo, kad mokykla garsėja sporto pasiekimais, čia mokosi apie 700 berniukų. Mokiniai mokykloje praleidžia visą dieną, ruošia pamokas. Paklausus, ar dažni mokykloje patyčių atvejai, direktorius tai paneigė ir paaiškino, kad nuo patyčių apsaugo mokinių užimtumas, įvairi veikla. Koledže stengiamasi, kad kiekvienas vaikas atrastų sau mielą veiklą, lankytų kuo daugiau būrelių. Mokykloje veikia orkestras, choras, dramos būrelis, knygų mylėtojų klubas, šachmatų būrelis, įvairios sporto šakos, kt. Buvo pademonstruotas Airijoje paplitusio herlingo žaidimas, parodyta spektaklio „Zigzagas“ ištrauka (spektakliai kuriami kasmet), gamtos mokslų pamokos. Direktorius paaiškino, kad ateityje naujos mokyklos atskirai berniukams, atskirai mergaitėms Airijoje nebus kuriamos.

Colaiste Choilm (Ballincollig mieste) valstybinės pagrindinės mokyklos direktorė Michelle Sliney į susitikimą su Kauno delegacija pakvietė mokines, atvykusias čia gyventi iš Lietuvos. Mergaitės noriai bendravo, pasakojo savo įspūdžius iš mokyklinio gyvenimo. Airijoje svarbus dėmesys skiriamas gerai vaiko emocinei ir psichinei būsenai, ugdoma tolerancija ir lygiateisiškumas. Darbuotojai padeda plėtoti pasitikėjimą savimi, pajusti savivertę, savigarbą, ugdo vaikų pagarbą visiems bendruomenės nariams. Mokiniai skatinami laikytis visuminio požiūrio į gyvenimą, kad baigdami mokyklą sugebėtų savarankiškai eiti gyvenimo keliu. Mokymasis tarpkultūrinėje aplinkoje skatina susipažinti su kitų šalių kultūromis, formuojamas ne tik tolerantiškas požiūris į kitas kultūras, bet ir labiau vertinama sava kalba ir  kultūra. Tai patvirtino ir susitikimas su lietuvių bendruomenės pirmininke Monika Balse, su kuria buvo aptarta lietuvių mokinių jausena Airijos mokyklose, lietuvybės puoselėjimo svarba.  Su lituanistinės mokyklos vadove buvo aptartas bendradarbiavimo organizavimas su Kauno Veršvų gimnazija ir Kauno pedagogų kvalifikacijos centro pagalbos teikimas lituanistinės mokyklos pedagogams. Kovo mėnesį planuojamas Korko lituanistinės mokyklos vadovės vizitas Kaune.

Susitikime su dr. Dan O’ Sullivan ir Kevin Cahill iš Korko universiteto nemažai dėmesio buvo skiriama mokytojų prestižo temai, jų rengimo, kvalifikacijos tobulinimo klausimams. Mokydamiesi I, II, III kurse būsimi mokytojai atlieka trijų savaičių trukmės praktiką mokyklose, IV kurse praktika trunka visus metus.

Korko švietimo paramos centre susitikta su jo vadovais, valdybos atstovais. Centro direktorė N. N. Mhaoláin papasakojo, kad tai vienas didžiausių švietimo (iš viso šalyje 16) centrų Airijoje, jis finansuojamas Švietimo ministerijos, įkurtas prieš 5 metus, sujungus skirtingas organizacijas į vieną. Centro veiklą koordinuoja taryba, kurią sudaro 21 atstovas. Centro veiklos prioritetai – nacionalinių programų įgyvendinimas, mokinių pasiekimų gerinimas, mokytojo pasitenkinimas darbu, emocinis klimatas, psichologinis saugumas. Daug seminarų vyksta jauniems mokytojams, tik baigusiems universitetą (visus metus jie privalo vakarais lankyti Švietimo ministerijos finansuojamus mokymus), priešmokyklinio ugdymo mokytojams. Į seminarus atvyksta žmonės iš įvairių šalies vietovių, organizuojami vasaros kursai.

Stažuotės dalyviai pastebėjo, kad naudinga Airijos patirtis tobulinant mokytojų rengimą ir kvalifikaciją, ugdant mokinių socialinius įgūdžius, skiepijant toleranciją ir lygiateisiškumą, užtikrinant gerą vaiko jauseną, patyčių prevenciją. Vertintinas ir Airijos mokyklų siekis užtikrinti kokybę bendraujant ir bendradarbiaujant.

Kauno mokyklų vadovai dėkoja Kauno miesto savivaldybės mero pavaduotojai Rasai Šnapštienei ir Kauno pedagogų kvalifikacijos centro direktorei Rasai Bortkevičienei už sudarytą galimybę pasitikrinti, įgyti naujos patirties, atrasti naujų galimybių siekiant ugdymo kokybės savo vadovaujamose įstaigose ir Kauno mieste.

Šioje svetainėje naudojami mūsų ir trečiųjų šalių slapukai. Jūsų sutikimas nereikalingas dėl būtinųjų slapukų, kurie padeda mums valdyti interneto svetainę ir užtikrinti jos apsaugą, naudojimo. Norėdami naudoti statistikos, analitikos ir rinkodaros slapukus, turime gauti jūsų sutikimą. Šiuos slapukus naudojame siekdami tobulinti svetainę, užtikrinti patogesnį naudojimąsi ja bei pasiūlyti jums aktualų turinį ir paslaugas. Juos galite pakeisti skiltyje „Parinktys“ arba sutikti su visų slapukų naudojimu paspaudę mygtuką „Sutikti su visais“. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos rasite: „Slapukų politika“.

Kauno bangelė
Skip to content