Auginame būsimąjį programavimo genijų ar pasaulio tyrinėtoją, arba SELFIE projekto tęstinumas Kauno „Santaros“ gimnazijoje

Kauno „Santaros“ gimnazija 2021 m. pradėjo dalyvavimą skaitmeninių mokyklų programoje, kuri turėjo keletą tikslų –  remtis jau reikšminga mokyklų pažanga skaitmeninio mokymo(si ) srityje ir skatinti jas siekti tolesnio tobulėjimo, atkreipti dėmesį į skaitmeninio švietimo praktiką dalyvaujančiose mokyklose, pripažinti tų mokyklų, kurios baigia programą, pasiekimus.

Gimnazija pradėjo kelionę atlikdama visos mokyklos įsivertinimą, naudodamos Europos Komisijos SELFIE įrankį. Tad pirmas žingsnis buvo skaitmeninės kompetencijos įsivertinimas (jei mokykla dar nėra to dariusi), naudojant Europos Komisijos SELFIE (mokymosi savianalizė, skatinanti ugdyme efektyviai naudotis skaitmeninėmis technologijomis, angl. Self-reflection on Effective Learning by Fostering the use of Innovative Educational Technologies) priemonę: https://ec.europa.eu/education/schools-go-digital_lt. Vėliau (preliminariai –  lapkričio mėnesį)  mokykla buvo kviečiama užsiregistruoti tinklalapyje „wards4selfie.eu “, kur gavo pagalbą ir sukauptus išteklius, padėjusius parengti ir įgyvendinti visos mokyklos plėtros planą. Per visą laikotarpį gimnazija buvo pakviesta įkelti savo gerosios patirties įrodymus ir š. m. gruodžio mėnesį buvo pripažinta mokykla mentore  Skaitmeninių mokyklų apdovanojimo programoje.

Gimnazijos  bendruomenė aktyviai įsitraukė į SELFIE įsivertinimo procesą ir pasiekėte gerų rezultatų. Gimnazijos bendruomenė ir ateityje, pasibaigus projektui, naudosis SELFIE įsivertinimo įrankiu, atidžiai analizuos rezultatus, reflektuos bei priims savo bendruomenėje bendrus susitarimus, kokioms sritims skirs ypatingą dėmesį (stiprinsis silpnąsias ar tobulins stipriąsias puses).

Rezultatai parodė, jog gimnazijoje sukurtos puikios sąlygos tiek mokinių, tiek mokytojų lyderystei, kas sudaro sąlygas mokytojų lyderių praktinės patirties sklaidai, o mokiniams lyderiams tai padeda tapti mokytojo pagalbininkais ir kitų mokinių mentoriais, atsižvelgiant į individualias mokinių kompetencijas. Džiaugiamės, kad gimnazijoje sukurti itin platūs ir įvairūs partnerystės tinklai (JAV ambasada, Austrijos, Turikijos, Ukrainos mokyklos, LCC, VDU, KTU, VU universitetai ir kt.), kurie leidžia šiuos tinklus panaudoti mokinių praktinei, tiriamajai, mokymosi įvairiose situacijose ir kontekstuose veiklai, karjeros planavimui, skatina mokinių diskusijas ir bendradarbiavimą su įvairaus amžiaus bei profesijų atstovais, kartu leidžia spręsti problemines situacijas, ugdančias mokinių mąstymą.

Gimnazijos infrastruktūra atskleidžia, kad organizacijoje sudarytos puikios sąlygos įvairiapusiškai mokinių veiklai, į praktinį taikymą orientuotam mokymuisi naudojantis IT. Įvairių sričių įrodymai atskleidžia gilias mokytojų kompetencijas, todėl ateityje planuojama visai bendruomenei rengti ilgalaikes mokytojų TPT programas, kurių pradžioje naudojantis IQES online (šiuo metu atnaujinama) ar kitais vertinimo instrumentais, diagnozuoti esamą situaciją, o programos pabaigoje pamatuoti, koks pokytis įvyko. Pvz. stebėti, kokius ilgalaikės programos teorinėje dalyje pristatytus metodus mokytojai pritaikė praktikoje, kaip jie veikai mokinio individualius pasiekimus ir pan. Ypatingą dėmesį skirti mokytojų refleksijai, tai gali būti atliekama kiekvieno ilgalaikės programos modulio pradžioje ir pabaigoje. Remiantis vertinimo ir įsivertinimo rezultatais planuojamos veiklos, sudaromos sąlygos mokytojų lyderių praktinės patirties sklaidai, skatinamas mokinių bendradarbiavimas rengiant integruotus projektus, sudaromos sąlygos kūrybinio mąstymo ugdymui sprendžiant realias gyvenimiškas situacijas panaudojant IT.

Gimnazijoje kuriami mokinio pažangos aplankai – puikus vertinimo pavyzdys, ir šią patirtį planuojama skleisti nacionaliniu lygiu. Gimnazijoje ugdomos mokinių skaitmeninės kompetencijos, tačiau sparčiai besikeičiantis virtualus pasaulis kasdien sukuria naujus iššūkius, todėl toliau planuojama daugiau dėmesio skirti medijų raštingumui, mokyti atpažinti netikras naujienas, o įvairius IT įrankius panaudoti prasmingam mokymuisi. Žinoma, reikia atkreipti dėmesį į tuo metu jaunimo tarpe populiarių socialinių tinklų saugų naudojimąsi, tačiau svarbiausią dėmesį skirti tiriamajai veiklai, kuriai IT suteikia itin plačias galimybes. Toks yra tolimesnis „Santaros“ gimnazijos siekis, SELFIE įrankiu įsivertinus gimnazijos skaitmeninį raštingumą.

Parengė direktorės pavaduotoja ugdymui D. Karalė

bei IT mokytoja metodininkė V. Valiuvienė

Šioje svetainėje naudojami mūsų ir trečiųjų šalių slapukai. Jūsų sutikimas nereikalingas dėl būtinųjų slapukų, kurie padeda mums valdyti interneto svetainę ir užtikrinti jos apsaugą, naudojimo. Norėdami naudoti statistikos, analitikos ir rinkodaros slapukus, turime gauti jūsų sutikimą. Šiuos slapukus naudojame siekdami tobulinti svetainę, užtikrinti patogesnį naudojimąsi ja bei pasiūlyti jums aktualų turinį ir paslaugas. Juos galite pakeisti skiltyje „Parinktys“ arba sutikti su visų slapukų naudojimu paspaudę mygtuką „Sutikti su visais“. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos rasite: „Slapukų politika“.

Kauno bangelė
Skip to content