Siunčiama nuotrauka

Vartotojai savo teises gali ginti vienoje elektroninėje sistemoje

Piliečiai įvairaus pobūdžio ginčus vartotojų srityje gali spręsti kur kas paprasčiau – elektroninėje erdvėje, prisijungę prie Vartotojų teisių informacinės sistemos www.vtis.lt.

Didžiausias sistemos privalumas yra tai, kad ji aprėpia daugelį valstybės ir savivaldybių institucijų, įgyvendinančių funkcijas ir vartotojų teisų apsaugos srityje. Elektroninė sistema leidžia patogiai ir greitai surasti visą reikiamą informaciją, pateikti dokumentus.

Prašymus ir skundus dėl savo teisių pažeidimų pateikę vartotojai taip pat gali sistemoje stebėti jų nagrinėjimo būseną, gauti atsakymus, pateikti pasiteiravimus dėl vartotojų teisių, susipažinti su visapusiška informacija apie vartotojų teisių gynimo būdus.

Vartotojų teisių informacinė sistema (VTIS) suteikia galimybę pasinaudoti šiomis elektroninėmis paslaugomis:

  • pateikti prašymą (skundą) dėl jų teisių pažeidimo. Prieš pateikdamas šią formą, vartotojas pirmiausia privalo kreiptis į pardavėją ar paslaugos teikėją, nurodydamas savo reikalavimą.Vartotojas gali pateikti prašymą (skundą), jeigu pardavėjas ar paslaugos teikėjas nevykdo vartotojo reikalavimų arba negaunamas atsakymas.
  • pateikti pasiteiravimą dėl teisės aktų nuostatų taikymo, vartotojų teisių, prašymų (skundų) nagrinėjimo procedūros ir kitais bendro pobūdžio klausimais. Jei vartotojas nori, kad būtų išspręstas ginčas tarp jo ir pardavėjo ar paslaugų teikėjo, vartotojas turi pateiki prašymą (skundą). Per VTIS pasiteiravimą gali pateikti registruotas ir neregistruotas vartotojas: 1) kai pasiteiravimą pateikia neregistruotas vartotojas, jam atsakymą institucija pateiks jo nurodytu elektroninio pašto adresu; 2) kai pasiteiravimą pateikia registruotas vartotojas, jam atsakymą institucija pateikia per VTIS portalą. Taip pat vartotojas turės galimybę pateikti papildomą informaciją, atsakyti į institucijų pateiktus papildomus klausimus, peržiūrėti institucijos parengtą atsakymą VTIS portale. Vartotojas prie VTIS gali prisijungti per Elektroninius valdžios vartus. Pasiteiravimus nagrinėja įvairios institucijos. Tam, kad pasiteiravimas būtų išnagrinėtas kuo greičiau svarbu, kad pasiteiravimą gautų už pasiteiravimo nagrinėjimą atsakinga institucija.

Prevencinės vartotojų teisių apsaugos programos pagrindinis tikslas – įgalinti vartotojų teisių apsaugą užtikrinančių institucijų ir verslo subjektų bendradarbiavimą.

VTIS portale paraišką dėl dalyvavimo vartotojų teisių apsaugos programoje (toliau – paraiška) gali pateikti tik registruoti naudotojai. Prisijungti prie VTIS galima per Elektroninius valdžios vartus.

  • pranešti apie įtartiną interneto svetainę. VTIS sudaryta galimybė vartotojams susipažinti su įtartinomis interneto svetainėmis bei įskiepio pagalba pateikti pranešimą apie įtartiną interneto svetainę, užsiimančia elektronine prekyba.Vartotojas turi teisę gauti išsamią ir teisingą informaciją valstybine kalba apie prekių ir paslaugų įsigijimo sąlygas, jų kokybę, saugumą, vartojimo būdą (naudojimosi taisykles), garantijos ir keitimo laiką, prekių prikimo (paslaugų) sutarties nutraukimo tvarką, taip pat kitą, jam, kaip vartotojui, reikalingą informaciją.Įskiepio pagalba vartotojas turėtų informuoti apie interneto svetaines, užsiimančias elektronine prekyba, kurios nepateikia pilnos informacijos apie jų parduodamas prekes ar teikiamas paslaugas.Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba įvertina vartotojų pranešimų apie įtartinas interneto svetaines pagrįstumą. Jei pranešimai yra pagrįsti, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba įtraukia svetainę į įtartinų svetainių sąrašą, pateikia gautų pranešimų skaičių bei informuoja įtartinos interneto svetainės valdytoją apie įtraukimą į įtartinų interneto svetainių sąrašą.

Kai informaciją pateikia registruotas VTIS naudotojas, jis gali stebėti elektroninės paslaugos suteikimo eigą ir gauti institucijų parengtus atsakymus ar sprendimus.

Daugiau informacijos www.vtis.lt, www.wwtat.lt

Skip to content