Siunčiama nuotrauka

Nemokami sveikos mitybos mokymai

Senstant žmogaus organizme vyksta daug fiziologinių ir psichologinių pokyčių, tačiau šie procesai neturi aiškių amžiaus ribų. Septyniasdešimtmetis gali atrodyti dešimčia metų jaunesnis, o kiti vos sulaukę šešiasdešimties, jau tampa panašūs į senukus. Pirmiausia tai priklauso nuo gyvenimo kokybės, kurios pagrindą sudaro tinkama mityba.

Nuo mitybos priklauso daug kas: bendra organizmo būklė, fizinis bei protinis darbingumas, medžiagų apykaita, didesnė ar mažesnė tikimybė susirgti tam tikromis ligomis – tinkama mityba gali sumažinti nutukimo, II tipo diabeto, širdies ligų, osteoporozės, vėžio ir kitų ligų vystymosi riziką. Kokia turėtų būti pagyvenusių žmonių mityba, kad pakoreguotume fiziologinius senėjimo procesus ir kuo ilgiau išsaugotume jaunystę?

Tinkamo raciono principai

Atrodytų, žinių apie subalansuotą racioną turime pakankamai, tačiau, organizmui persitvarkant, atsiranda ir specifinių mitybos poreikių, tad kas gerai jaunam, vyresnio amžiaus žmogui nebūtinai bus tinkamas pasirinkimas. Tai susiję amžiaus nulemtais organizmo patikimais. Vyresniame amžiuje išsiskiria mažiau skrandžio sulčių, fermentų, sumažėja skrandžio raumenų tonusas, taip pat susilpnėja žarnyno peristaltika, todėl pablogėja virškinimas ir naudingųjų medžiagų įsisavinimas.

Tad kaip reikėtų maitintis, kad organizmas būtų aprūpintas visomis reikiamomis medžiagomis ir jo neapkrautume per daug?

  •  Venkite maisto produktų, kuriuose daug cholesterolio, sukeliančio aterosklerotinių plokštelių atsiradimą. Atsisakykite majonezo ir riebių padažų, venkite riebios mėsos, rūkytų mėsos produktų, tačiau kiaušinių iš raciono neišbraukite, nes cholesterolis, esantis kiaušiniuose, nedaro didelės įtakos cholesterolio koncentracijai kraujyje. Taip pat venkite konditerijos gaminių, nes daugelyje jų gausu hidrintų riebalų.
  • Kad racionas būtų optimaliai subalansuotas, būtina valgyti kuo įvairesnius produktus.
  • Valgyti reikia nedidelėmis porcijomis ir tolygiai paskirstyti maistą. Reikia atminti, kad dideli maisto kiekiai nepageidautini, nes virškinimo organai funkcionuoja gerokai nuosaikiau. Kalorijų perteklius skatina senėjimo procesą ir gali sukelti tokias ligas kaip cukrinis diabetas, aterosklerozė.
  • Vyresniame amžiuje svarbu apriboti ir druskos vartojimą. Ypač tai aktualu sergant hipertonine liga.
  • Ruošiant patiekalus geriausia naudoti produktus, kurie lengvai virškinami, stimuliuoja virškinimo organų funkciją. Tam puikiai tiks rūgštaus pieno produktai, žuvis, neriebi mėsa, garintos daržovės, įvairios kruopos.
  • Vyresnio amžiaus žmonėms dažnai stinga geležies, nes organizmas ją prasčiau įsisavina, be to, sumažėja kaulų čiulpų geležies atsargos. Šio mikroelemento yra žuvyje, uogose ir vaisiuose, mėsoje, grikiuose.
  • Kadangi metams bėgant organizmas prasčiau įsisavina naudingąsias medžiagas, netinkamai besimaitinantiems vyresnio amžiaus žmonėms gali stigti kai kurių vitaminų, mineralų, todėl pasirūpinkite, kad jūsų racione būtų pakankamai vaisių, uogų ir daržovių.
  • Kiekvieno žmogus organizmas individualus, vadinasi, rūpinantis mityba būtina atsižvelgti į atskirų sistemų ir organų būklę, taip pat apykaitos procesus, įpročius ir kt.

Pavyzdinis pagyvenusio žmogaus meniu

Pusryčiams geriausia virti įvairių kruopų košes, gerti žolelių arbatas. Priešpiečiams puikiai tiks vaisiai, garintos daržovės arba lengvos salotos. Pietums gaminkite daržovių sriubas (geras pasirinkimas – trintos sriubos). Sriubas, kurių pagrindas yra mėsos sultinys, valgykite ne dažniau kaip porą kartų per savaitę, nes kaupiasi medžiagos, lemiančios podagros vystymąsi. Antram patiekalui rinkitės žuvį arba mėsą su daržovėmis. Tačiau mėsos porcija neturėtų būti didelė. Mėsą rinkitės liesą (tiks paukštiena be odelės, veršiena, jautiena). Ją troškinkite arba kepkite orkaitėje, žuvį garinkite. Taip turėsite gardų ir sveikatai palankų patiekalą.

Venkite saldžių kompotų. Atsigerkite vandens, morso arba pasigaminkite vaisių kompoto be cukraus (kompoto galite netgi nevirti, tiesiog užmerkite virintame vandenyje džiovintus vaisius ir  palaikykite pernakt).

Pavakariams – lengvas užkandis, o vakarienė turėtų būti paprastesnė, tačiau maistinga. Nakčiai negalima apkrauti skrandžio, todėl, jeigu vakare jaučiatės išalkę, išgerkite stiklinę kefyro arba pasukų, galite suvalgyti natūralaus jogurto indelį. Tačiau reikėtų turėti omeny tai, kad nemažai žmonių vyresniame amžiuje dėl pakitimų žarnyne netoleruoja pieno produktų. Jeigu turite šią problemą, pieno produktų reikėtų vengti arba vartoti produktus be laktozės.

Kauno miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuras kviečia vyresnius nei 60 metų amžiaus kauniečius gilinti savo žinias sveikatai palankios mitybos srityje ir sužinoti daugiau sveiko maisto gamybos subtilybių iš pačių mitybos profesionalų! Nemokamą sveikos mitybos mokymą sudaro tiek teorinė, tiek praktinė dalis. Projektas finansuojamas Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis.

 

Nemokami sveikos mitybos mokymai vyks:

gegužės  17, 20, 27, 31 d.

Laikas: 13.00 val.

Adresas: studija „Sveikatai palankus, Juozapavičiaus pr. 21-56, Kaunas

Būtina registracija tel. 867373593 arba 837454717

Kauno miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro informacija

Kaunas pilnas kultūros

Viršelis Birželį Kaune – tradicinė dainų ir šokių šventė

2019-06-01

Šiai datai renginių nėra
Buvęs 1 iš 1 Kitas
Visi renginiai
  • Kontaktų paieška ir struktūra
    Kontaktų paieška ir struktūra
    Savivaldybės darbuotojų kontaktų paieška
  • Paslaugos
    Paslaugos
    Čia rasite savivaldybės teikiamas paslaugas
  • Transportas
    Transportas
    Maršrutai, tvarkaraščiai, e. bilietas
  • Asmenų aptarnavimas
    Asmenų aptarnavimas
    Aptarnaujami padaliniai, paraiškų priėmimo informacija
  • Projektiniai pasiūlymai
    Projektiniai pasiūlymai
    Statinių projektų viešinimas
  • Kultūra ir turizmas
    Kultūra ir turizmas
    Įstaigos, konkursai, stipendijos, renginiai
  • Verslas ir finansai
    Verslas ir finansai
    Lengvatos verslui, leidimai, finansai ir mokesčiai, parduodamas turtas
  • Korupcijos prevencija
    Korupcijos prevencija
    Antikorupcijos komisija, kontaktai
  • Urbanistika
    Urbanistika
    Teritorijų planavimas ir statyba, žemės sklypai, reklama
  • Civilinė metrikacija
    Civilinė metrikacija
    Santuokos registracijos apžvalga, informacija jaunavedžiams
  • Švietimas
    Švietimas
    Įstaigos, ugdymas, premijos
  • Seniūnijos
    Seniūnijos
    Kontaktai, paslaugos, naujienos
  • Socialinė apsauga
    Socialinė apsauga
    Paslaugos, parama, būstas
  • Aplinka
    Aplinka
    Aplinkos apsauga, švara, dviračių takai, gyvūnai
  • Sveikata
    Sveikata
    Įstaigos, slauga, sanitarija, teisės aktai
  • Sportas
    Sportas
    Įstaigos, konkursai, stipendijos, renginiai
  • Jaunimas
    Jaunimas
    Jaunimo reikalų taryba, projektai, organizacijos
  • Investicijos
    Investicijos
    Investiciniai projektai, strateginiai dokumentai, ES finansuojami projektai
  • Nevyriausybinės organizacijos
    Nevyriausybinės organizacijos
  • Renovacija
    Renovacija
  • Gyvenamasis būstas
    Gyvenamasis būstas
  • zalia_ikona_pabegeliai
    Pabėgėlių integracija
  • Civilinė sauga
    Civilinė sauga ir mobilizacija
  • zalia_ikona_paveldas
    Kultūros paveldas
  • Viešoji tvarka
    Viešoji tvarka
  • Teisės paslaugos
    Teisinė pagalba