Siunčiama nuotrauka

Kauniečiai kviečiami į nemokamas šiaurietiško ėjimo pamokas

Kauno miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuras kviečia kauniečius prisijungti prie nemokamų šiaurietiškojo ėjimo pamokų, kurios vyks kiekvieną trečiadienį 10 val. Ąžuolyne prie S. Dariaus ir S. Girėno paminklo.

Šiaurietiškas ėjimas – puiki fizinio aktyvumo ir sveikatos saugojimo bei stiprinimo forma, tinkanti įvairaus fizinio pajėgumo ir įvairaus amžiaus žmonėms. Žingsniuodami su šiaurietiškojo ėjimo lazdomis tempą galime pasirinkti pagal savo pajėgumą – nuo lengvo pasivaikščiojimo iki intensyvios treniruotės.

Šiaurietiškas ėjimas ir atitinkami fiziniai pratimai turi keletą privalumų, palyginti su bėgimu ir paprastu ėjimu be lazdų. Daugybė tyrimų rodo, kad šiaurietišką ėjimą sėkmingai galima taikyti ir kaip reabilitacijos, ir kaip sveikatos gerinimo priemonę gydant širdies kraujagyslių, vainikinių arterijų periferinių kraujagyslių ligas, hipertenziją, nutukimą, lėtinę obstrukcinę plaučių ligą, diabetą, kaulų-raumenų sistemos ligas, stresą, nerimą, depresiją ir kt. Ėjimas su lazdomis nuima dalį krūvio, tenkančio kojų sąnariams ir nugarai, o teisingai atliekami judesiai atpalaiduoja kaklo ir pečių raumenis. Cooper institutas (Dallas, JAV, 2002 m.) atliko tyrimą, kuriuo buvo siekiama palyginti šiaurietišką ėjimą su paprastu greitu ėjimu. Ėjimas su lazdomis gerina širdies ritmą, nes daugiau įkvėpiama deguonies, treniruojama širdies ir kraujagyslių sistema, gerėja aerobinė ištvermė. Šiaurietiškojo ėjimo metu galime kontroliuoti ir savo kūno masę, kadangi spartėja medžiagų apykaita – per valandą išeikvojama vidutiniškai apie 400 kalorijų (vaikščiojant be lazdų – 280 kcal/val.), sunaudojama daugiau energijos, negu paprastai einant. Ši veikla padeda iš lėto, saugiai, bet veiksmingai lieknėti. Be abejo, pirmiausia turime išmokti taisyklingai eiti su lazdomis. Ėjimo metu būtina turėti pulso matuoklį ir sekti savo pulsą.

Šiaurietiškasis ėjimas puikiai tinka kaip reabilitacijos ir organizmo stiprinimo priemonė po įvairių ligų, operacijų, traumų, taip pat siekiant susigrąžinti formas po gimdymo ir kitais atvejais, kai įtemptai sportuoti negalima.

Šiaurietiško ėjimo privalumai:
• lengvai išmokstama veikla;
• tinka įvairaus amžiaus asmenims;
• iki 30% mažiau apkrauna judėjimo aparatą;
• atpalaiduojami kaklo ir sprando raumenys;
• svorio metimo veikla;
• treniruoja viršutinės kūno dalies raumenis;
• gerina širdies ir kraujagyslių veiklą;
• gerina medžiagų apykaitą;
• pagerina viso organizmo aprūpinimą deguonimi;
• gerina psichoemocinę būseną;
• gerai pritaikyta reabilitacija po traumų.

Giedrė Bernotaitė. tel. (8-37) 454 717, el. p. Giedre.Bernotaite@kaunovsb.lt

Skip to content