Apmirusi komercinė teritorija Ąžuolyno pakraštyje pasitarnaus gyventojų patogumui

Pastaruoju metu pastebimų pokyčių sulaukiantis Ąžuolyno parkas ir visa aplink esanti Žaliakalnio dalis su atnaujinamais didžiaisiais miesto objektais tampa vis ryškesniu kauniečių bei miesto svečių traukos centru. Siekiant užbėgti už akių galimoms transporto srautų problemoms, Kauno miesto savivaldybės taryba antradienį pritarė sprendimui Vydūno alėjoje esančią teritoriją perimti visuomenės reikmėms. Svarstoma šį plotą greta judrios gatvės pasitelkti erdviai ir patogiai automobilių stovėjimo aikštelei įrengti.

Nauja gyvybė Žaliakalniui

Vydūno alėjos 4-uoju numeriu pažymėtas sklypas didžiąją dalį savo gyvavimo buvo naudojamas komerciniais tikslais arba stovėdavo nykus ir apmiręs. Tuo metu netoliese vis sparčiau įgyvendinami didieji miesto projektai reikalauja sprendimų, kurie apsaugotų aplinkinius gyventojus nuo transporto srautų ir automobiliais užstatytų vietinių gatvelių.

Naujos gyvybės jau greitai sulauksiančiame Žaliakalnyje šiuo metu vyksta S. Dariaus ir S. Girėno stadiono statybos, po kurių istorinė Lietuvos futbolo ir lengvosios atletikos erdvė talpins 15 tūkst. aistruolių. Pabaigos link artėja ir darbai legendinėje Kauno sporto halėje, talpinančioje dar apie 2,5 tūkst. žiūrovų. Netoli šių objektų planuojama įrengti naują sporto kompleksą – lengvosios atletikos maniežą. Savo eilės laukia ir visa Sporto gatvės aikštė, Dainų slėnis.

Jau kuris laikas tvarkybos darbai vyksta ir pačiame Ąžuolyne, o nebe už kalnų ir jo infrastruktūros atnaujinimas. Pagrindinis prioritetas – išsaugoti ir puoselėti čia augančius šimtamečius ąžuolus, o tik po to keliamas tikslas pritaikyti šią unikalią erdvę lankytojų poreikiams.

Didžiausias Europoje miesto teritorijoje esantis ąžuolų parkas įtrauktas į nekilnojamųjų kultūros vertybių registrą bei Europos saugomų teritorijų tinklą „Natura 2000“.

Apsaugos aplinkines gatveles

„Ąžuolynas – vienas iš miesto parkų, sutraukiančių kauniečius iš įvairių mikrorajonų, todėl natūralu, kad daugelis jų atkeliauja privačiu transportu. Šįmet planuojama rekonstruoti Ąžuolyno parką jį dar labiau pritaikant miestiečių poreikiams. Tikėtina, kad atitinkamai išaugs ir automobilių parkavimo vietų poreikis. Nesinorėtų, kad dėl to kentėtų aplinkiniai gyventojai, kurių gatvelės ir kiemų įvažos neretai gali tapti situacijos įkaitėmis“, – kalbėjo Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras.

Kad ateityje pavyktų išvengti galimų problemų dėl spūsčių, valstybei priklausančią teritoriją adresu Vydūno al. 4 rengiamasi pritaikyti būtent tokiai paskirčiai, įrengiant joje automobilių stovėjimo aikštelę, kuri renginių metu nukrautų nemenką dalį transporto nuo gyvenamųjų rajonų.

„Siekdamas perimti teritoriją visuomenės reikmėms, miestas siekia užbėgti už akių galimoms problemoms šioje gana judrioje Žaliakalnio dalyje. Erdvi automobilių stovėjimo aikštelė būtų skirta tam, kad per didžiuosius renginius S. Dariaus ir S. Girėno stadione, sporto halėje ir Dainų slėnyje nesusidarytų spūstys, lankytojai neužstatytų aplinkinių kiemų ir namų. Neabejotinai šioje teritorijoje po įgyvendintų darbų padidės ne tik pėsčiųjų, bet ir automobilių srautai“, – pridūrė P. Keras.

Pavyzdys – „Žalgirio“ arena

Savivaldybės atstovai pateikė „Žalgirio“ arenos pavyzdį. Ten, kaip ir būsimajame S. Dariaus ir S. Girėno stadione, į krepšinio rungtynes bei kitus renginius taip pat atvyksta per 15 tūkst. žmonių. Nepaisant gerai išvystyto viešojo transporto tinklo, visos aplink esančios aikštelės, Karaliaus Mindaugo prospektas ir kitos erdvės kaipmat užsipildo automobiliais.

Tuo metu Žaliakalnis tam yra dar jautresnė vieta. Čia problemų dėl automobilių statymo būta dar iki didžiųjų objektų atnaujinimo. Ypač per didžiuosius sporto renginius didelis transporto srautas, užstatytos gatvelės ir susidarydavusios spūstys kaskart tapdavo vietos gyventojų kantrybės išbandymu.

Atstumas nuo galimos aikštelės iki S. Dariaus ir S. Girėno stadiono siektų vos 300-400 metrų, tad susisiekimas taptų itin patogus.

Prioritetas – išsaugoti augmeniją ir žalumą

Nors šioje vietoje preliminariai galėtų tilpti beveik 2 tūkst. vietų automobiliams, realus jų skaičius gerokai sumažės, mat pirmiausia bus siekiama išsaugoti šioje teritorijoje žaliuojančią augaliją. Be to, greta gali būti įrengtos žaidimų aikštelės vaikams ir kiti rekreacinėms erdvėms būdingi patogumai lankytojams.

„Minėtas žemės plotas priskiriamas komercinėms teritorijoms. Šiame sklype eilę metų buvo vykdoma komercinė veikla. Būta įvairių ketinimų išvystyti šią teritoriją, tačiau tai, daugumos gyventojų nuomone, tiesiog nedera su Ąžuolyno parku.

Perėmus sklypą visuomenės poreikiams, pagrindiniu prioritetu taps užduotis projektuoti aikštelę taip, kad jos poveikis aplinkai būtų kuo menkesnis. Tokios infrastruktūros įtaka parkui privalo būti sumažinta iki minimumo. Taip pat būsime tikri, kad šis plotas tarnaus visų gyventojų bei miesto svečių patogumui“, – teigė P. Keras.

Tuo metu Kauno meras Visvaldas Matijošaitis atsakė į galimus nuogąstavimus, tvirtindamas, kad ši erdvė ir toliau privalės išlikti žalia: „Nereikia galvoti, kad tą žemės plotą uždengs asfaltas. To nebus. Urbanistams teks rasti sprendimus, kad aikštelė darniai įsilietų į bendrą aplinką ir išliktų žalia, nedarkytų bendro kraštovaizdžio.“

Antradienį posėdžiavusi Kauno miesto savivaldybės taryba po diskusijos pritarė siūlymui inicijuoti minėto sklypo perėmimą visuomenės poreikiams.

 

Ryšių su visuomene skyriaus informacija

Skip to content