Apie formulę „Žalgiris = Kaunas“ ir verslą, kuris parduoda emocijas

Vienas ryškiausių Kauno ženklų, stovintis ir už krepšinio sostinės vardo – „Žalgiris“: ne tik po savo žaliai balta vėliava suburiantis ištisas kauniečių kartas, ne tik garsiai skanduojantis Kauno vardą visoje Europoje ir už jos ribų, bet ir dešimtmečius esantis neatsiejama miesto ir jo identiteto dalimi. Apie nematomą, bet labai svarbų darbą su ypatingu ir kiekvienam miestiečiui brangiu „Žalgirio“ prekės ženklu pasakoja Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubo verslo vystymo vadovė Unė Marija Jurkštaitė.

Jei kalbėtume apie „Žalgirį“ kaip apie verslą – kuo šis verslas yra specifinis ir išskirtinis?

Nuo įprasto verslo mūsiškis skiriasi dviem pagrindiniais aspektais: pirmiausia, visas uždirbtas lėšas investuojame atgal į komandą arba į patogumus ir pramogas mūsų gerbėjams. Antra: mes parduodame ne prekes ar paslaugas, o emocijas, buvimą bendruomenės dalimi, laisvalaikio praleidimo būdą. Dažnai pardavimų ir rinkodaros konferencijose susimąstau, kaip mums pasisekė, kad dirbame su produktu, kuris tiek visuomenei, tiek mums patiems neša daug džiaugsmo. Ar daug įmonių gali pasigirti klientais, kurie jų logotipą ir nuotraukas klijuojasi ant sienų, darosi tatuiruotes, prie savo namų iškelia vėliavas su jų prekės ženklu?

„Žalgiris = Kaunas“ – kiek ši formulė aktuali šiandien?

„Žalgiris“ ir Kaunas yra visiškai neatsiejami. Ne veltui miestas yra vadinamas Lietuvos krepšinio sostine. Mes neturime suvestinės, kiek kartų Kaunas paminimas „Žalgirio“ kontekste, bet Eurolyga skaičiuoja, kad jų fanų bazėje šiuo metu yra 290 milijonų žmonių: šioje lygoje su pertraukomis mes žaidžiame nuo 1986 metų, tad galima neabejoti, kad Kauno vardas nuolat matomas Europos krepšinio mėgėjų akiratyje.

Kitų Eurolygos klubų atstovai kaip susitarę kartoja, kad atmosfera, kurią turime čia, Kaune, yra išskirtinė. Mes nuolat stengiamės, kad miesto svečiai nepraleistų progos patys pajausti, kas yra „Žalgiris“. Mūsų duomenimis, kiekvieną sezoną užsienio svečiai nuperka apytiksliai 20 tūkstančių bilietų. Neturime galimybės užfiksuoti, kai bilietus savo užsienio draugams nuperka Lietuvos gyventojai, tad tikėtina, kad užsienio svečių pritraukimo skaičius realiai yra dar didesnis. Be to, rungtynių dieną komandos gerbėjai užplūsta visą miesto centrą. Ne atsitiktinai savo darbo laiką ir produktų atsargas pagal „Žalgirio“ tvarkaraštį sudarinėja ne vienas Kauno baras!

Daug dėmesio skiriate patirčių vadybai – papasakokite apie ją plačiau.

Visų pirma, po kiekvienų rungtynių analizuojame arenos lankytojų patirtį, identifikuojame taisytinas vietas ir imamės veiksmų. Visada randame, kur dar galime tobulėti. Administracijoje laikomės nuostatos, kad mes parduodame ne tik krepšinio rungtynes, bet ir gerą laiką su draugais, šeima ar kolegomis. Dėl šios priežasties lankytojų patirtį planuojame ir už arenos ribų. Tarkime, siekdami kiek įmanoma sklandesnio eismo į ir iš arenos bendradarbiaujame su miesto ir tarpmiestiniais vežėjais, Kauno policija, pavėžėjimo paslaugų operatoriais. Pastato link einančius svečius pasitinka „Žalgirio“ dekoracijos, kojūkininkai, muzika, šviesų efektai. Įžengus į areną galima pasipuošti veidą komandos spalvomis, išbandyti įvairias nemokamas pramogas. Kiekvieną sezoną pristatome naujų veiklų ir šou elementų, siekdami ne tik patenkinti lankytojų lūkesčius, bet ir juos viršyti.

Su kokiomis miesto įstaigomis ir organizacijomis bendradarbiaujate ir prie kokių iniciatyvų prisidedate?

„Žalgiris“ yra Kauno bendruomenės dalis, tad, jei tik turime galimybę, visada apsvarstome įvairias miestiečiams skirtas iniciatyvas. Vykdydami projektą „Žalgiris – tavo mokykloje“ bendradarbiaujame su įvairiomis mokymo įstaigomis. Turime bendrų veiklų su „Kaunas2022“ komanda. Vykdydami projektą „One Team“ į veiklas su administracijos darbuotojais, projekto savanoriais ir programos ambasadoriais – komandos žaidėjais – kvietėme Specialiosios olimpiados, Kauno neįgaliųjų rekreacijos ir sporto klubo, Kauno psichologinės paramos ir konsultavimo centro bendruomenes, Kauno nepilnamečių tardymo izoliatoriaus-pataisos namų ir Kauno apygardos probacijos tarnybos auklėtinius.

Vienu įdomesnių mūsų organizuotų renginių-iniciatyvų tapo „Žalgirio“ hakatonas – puikus būdas per trumpą laiką išgryninti inovatyvias idėjas. Tokį renginį darėme pirmą kartą. Gavome vertingos patirties, susipažinome su daug įdomių žmonių, o iš hakatono metu gimusių idėjų atsirinkome kelias, kurias norėsime pamėginti realizuoti.

 

Všį „Kaunas IN“ informacija. L. Žemgulio nuotr.

Šioje svetainėje naudojami mūsų ir trečiųjų šalių slapukai. Jūsų sutikimas nereikalingas dėl būtinųjų slapukų, kurie padeda mums valdyti interneto svetainę ir užtikrinti jos apsaugą, naudojimo. Norėdami naudoti statistikos, analitikos ir rinkodaros slapukus, turime gauti jūsų sutikimą. Šiuos slapukus naudojame siekdami tobulinti svetainę, užtikrinti patogesnį naudojimąsi ja bei pasiūlyti jums aktualų turinį ir paslaugas. Juos galite pakeisti skiltyje „Parinktys“ arba sutikti su visų slapukų naudojimu paspaudę mygtuką „Sutikti su visais“. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos rasite: „Slapukų politika“.

Kauno bangelė
Skip to content