Atgarsiai po nelaimės funikulieriuje: investuos į remontą, svarsto apie alkobloką

Žaliakalnio funikulierių valdančios bendrovės „Kauno liftai“ vadovas susitikimo su Kauno meru metu pristatė veiksmus, kurie padės ateityje išvengti panašių incidentų.

Prieš kiek daugiau nei savaitę dėl neblaivaus mašinisto nesuvaldyto funikulieriaus įvairius kūno sumušimus patyrę moksleiviai jau sveiksta. Praėjusios savaitės pabaigoje iš ligoninės buvo išleista vienintelė medikų globoje ilgiau buvusi moksleivė.

Pristatė du sprendimus

Pasak bendrovės „Kauno liftai“ vadovo Jono Guzavičiaus, siekiant, kad ateityje tokios nelaimės nepasikartotų, bus imtasi saugumo priemonių.

„Imsimės tiek techninių, tiek organizacinių priemonių, skirtų ir paties mašinisto kontrolei. Per vasaros atostogas, kuomet būna mažiausi žmonių srautai, funikulierių remontuosime. Svarstome apie galimybę mašinisto darbo vietoje įrengti stacionarų alkotesterį, panašų į tokį, kokie būna automobiliuose. Tai, kas nutiko, buvo grynai žmogiška klaida. Ką mašinistas bandė padaryti su sustojusiu funikulieriumi, dar aiškinasi speciali komisija. Ačiū Dievui, kad rimtų sužalojimų pavyko išvengti“, – teigė J. Guzavičius.

Žaliakalnio funikulierius 1993 metais buvo privatizuotas, o 2003 metais jį įsigijo ir iki šiol eksploatuoja privataus kapitalo įmonė „Kauno liftai“.

Aleksoto funikulierius – po padidinamuoju stiklu

Po nelaimės Žaliakalnyje dėmesys nukrypo ir į Aleksote veikiantį funikulierių. Pasak jį eksploatuojančios bendrovės „Kauno autobusai“ vadovo Mindaugo Grigelio, nuodugnūs įrenginio techniniai patikrinimai atliekami periodiškai.

„Paskutinis lynų kelio techninės būklės patikrinimas buvo atliktas balandžio 26 dieną“, – teigė M. Grigelis.

Patikrinimų metu analizuojami dokumentai, statybinė dalis, metalinių konstrukcijų būklė, lynai, jų jungtys ir įtempimo įrenginiai, nukreipiamieji įtaisai, pavaros ir stabdžiai, stočių mechaninė įranga, elektriniai įrenginiai, signalizacija, vilktuvai, griebtuvai, tikrinamas viso įrenginio veikimas.

„Funikulieriaus mašinistas-šaltkalvis kiekvieną rytą prieš darbo pradžią apžiūri funikulierių ir įvertina jo techninę būklę: patikrina įrenginius mašinų skyriuje, patikrina vagonėlių stabdžių būklę, rankinį stabdį, vagonėlių ratų gaudykles, lynų tvirtinimą, apeina ir apžiūri visą vagonėlių kelią: ar viskas tvarkoje su bėgiais, ar nėra po nakties kokių kliūčių, pašalinių daiktų, nulūžusių šakų, akmenų ir tik tuomet pradeda darbą“, – tikino M. Grigelis.

 

Ryšių su visuomene skyriaus informacija

Šioje svetainėje naudojami mūsų ir trečiųjų šalių slapukai. Jūsų sutikimas nereikalingas dėl būtinųjų slapukų, kurie padeda mums valdyti interneto svetainę ir užtikrinti jos apsaugą, naudojimo. Norėdami naudoti statistikos, analitikos ir rinkodaros slapukus, turime gauti jūsų sutikimą. Šiuos slapukus naudojame siekdami tobulinti svetainę, užtikrinti patogesnį naudojimąsi ja bei pasiūlyti jums aktualų turinį ir paslaugas. Juos galite pakeisti skiltyje „Parinktys“ arba sutikti su visų slapukų naudojimu paspaudę mygtuką „Sutikti su visais“. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos rasite: „Slapukų politika“.

Kauno bangelė
Skip to content