Keliaujame po rudenėjančią Lietuvą

Lietuva graži visais metų laikais – pavasarį kvepianti besprogstančiais medžių pumpurais, pražydusi visais vasaros  žiedais,  nuauksinta  gelstančiais beržais tarp žaliuojančių pušynų ir šerkšnu pasipuošusiais miškais žiemą.

Tokį gražų rudenį bendruomenės centras „Girstupio slėnis“ pakvietė savo bendruomenės narius ir partnerius, „Gričiupio“ seniūnijos gyventojus bei čia gyvenančius mūsų svečius ukrainiečius pakeliauti po Lietuvą.

Atsiliepdami į tai, kad Lietuvos Respublikos Seimas  2022 metus paskelbė Lietuvos karaimų metais, rugsėjo 29 d. 55 keliautojai išvyko į senąją Lietuvos sostinę Trakus. Kelionės tikslas – pabendrauti su Lietuvos karaimais, išgirsti jų atkeliavimo į Lietuvą istoriją, sužinoti jų nūdienos rūpesčius  ir džiaugsmus, susipažinti su Trakų istorija, arcitektūra ir parodyti mūsų svečiams ukrainiečiams  mūsų istorinę sostinę. Su karaimų bendruomene susitikome Hadži Seraja Chano Šapšalo karaimų tautos muziejaus kiemelyje. Po to aplankėme salos pilies muziejų, pasivaikščiojom po Trakus,  paplaukiojome laivu po Galvės ežerą, pasivaišinome tikrais karaimiškais kibinais kavinėje „Kiubete“. Grįždami namo užsukome į Angelų kalvą, aplankėme geologinį gamtos paminklą Velnio duobę.

Po kelių savaičių, spalio 23 d., pilnas keliautojų autobusas vėl riedėjo vienu iš seniausių ir gražiausių  Panemunės keliu link  Mažosios  Lietuvos.  Grožėjomės nepakartojamais pilių ir piliakalnių vaizdais, Smalininkuose grožėjomės specialia technika perkeltu ant pastato sienos dailininkės miniatiūrininkės Lidijos Meškaitytės paveikslu „Viržiai“.

Pavažiavę sustojome ir pavaikščiojome unikalios Aukštumalos aukštapelkės pažintiniu taku su šalia telkšančiais ežerėliais, kerojančiomis kreivomis nykštukinėmis pušaitėmis, viliojančiomis spanguolėmis ir kita išskirtine augalija. Ši pelkė įtraukta į Europos ekologinį tinklą „Natura 2000“.

Tolesnė mūsų stotelė – Ventės ragas ir ornitologinė paukščių žiedavimo stotis. Čia jau mūsų laukė mokslininkas ornitologas Vytautas Jusys, parašęs daugybę knygų apie paukščius. Jo pravesta ekskursija sužavėjo ir didelius ir mažuosius. Sužinojom daug įdomių dalykų apie mūsų sparnuočius, grožėjomis nuostabiais Kuršių marių vaizdais.

Paskui pasukome į Minijos kaimą, kur ant ilgų stalų jau  garavo tradicinė pamario žuvienė ir rūkyta žuvis. Papietavę sėdome į laivą  „Sielis“  ir atplaukėme į Rusnę. Čia mus sutiko gidė Iveta ir mes turėjome puikią ekskursiją po Rusnę.

Vėlai vakare grįžome namo.

Šios abi kelionės numatytos bendruomenės centro „Girstupio slėnis“ projekte „Čia mano namai“, projektą  finansavo Lietuvos Respublikos Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

Šioje svetainėje naudojami mūsų ir trečiųjų šalių slapukai. Jūsų sutikimas nereikalingas dėl būtinųjų slapukų, kurie padeda mums valdyti interneto svetainę ir užtikrinti jos apsaugą, naudojimo. Norėdami naudoti statistikos, analitikos ir rinkodaros slapukus, turime gauti jūsų sutikimą. Šiuos slapukus naudojame siekdami tobulinti svetainę, užtikrinti patogesnį naudojimąsi ja bei pasiūlyti jums aktualų turinį ir paslaugas. Juos galite pakeisti skiltyje „Parinktys“ arba sutikti su visų slapukų naudojimu paspaudę mygtuką „Sutikti su visais“. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos rasite: „Slapukų politika“.