Automobilių apgultis centrinėse Kauno gatvėse verčia imtis pokyčių: miestas – ne stovėjimo aikštelė

Dėl nuolatinio ir vis didėjančio centrinės miesto dalies apkrovimo automobiliais Kaune imamasi papildomų sprendimų. Jie – nepopuliarūs, bet būtini, siekiant išvaduoti gatves nuo tankiai užstatomų transporto priemonių, kurios neretai paliekamos net ištisiems savaitgaliams.  Antradienį pritarus tarybai, bus plečiamos mokamos žalios automobilių stovėjimo teritorijos ir prailgintas rinkliavos rinkimo laikas geltonoje, raudonoje bei mėlynoje zonose.

Lieka „nakvoti“ nuo penktadienio

Rinkliavas administruojančios biudžetinės įstaigos „Parkavimas Kaune“ direktorius Justas Limanauskas pastebi besiformuojančią ydingą vairuotojų praktiką. Pasak jo, centrinėse gatvėse fiksuojama didėjanti transporto apgultis būtent savaitgaliais.

Daugelis kauniečių, šeštadienį ar sekmadienį atvykę į miesto centrą, susiduria su stovėjimo vietų trūkumu. Nemažai jų užima dar nuo penktadienio vakaro čia „nakvoję“ ir užsilikę automobiliai.

„Gali nuskambėti paradoksaliai, tačiau tikrai nenorime, kad gatvės būtų užgultos vien paliktais automobiliais ir miestas taptų nesibaigiančia parkavimo aikštele. Tokie intensyvūs transporto srautai pirmiausia prasilenkia su šių dienų ekologijos normomis, o taip pat ir komplikuoja kitų eismo dalyvių, ypač greta gyvenančių kauniečių judėjimą“, – teigia J. Limanauskas.

Probleminės vietos aplink centrą

Tuo metu darbo dienomis rinkliavos už parkavimą vengiantys vairuotojai dažnai savo transporto priemonėmis apkrauna šalia senamiesčio bei naujamiesčio esančias teritorijas ir taip sukuria nepatogumų aplinkiniams gyventojams.

„Reaguodami į situaciją, inicijavome atitinkamus sprendimus. Savaitgaliais rinkliava bus renkama geltonoje, raudonoje ir mėlynoje zonose, o darbo dienomis galiojanti žalia bus išplėsta į centro periferiją. Suprantame, kad tokie pokyčiai visuomenėje nėra populiarūs, bet tik konkrečios priemonės padės išspręsti kylančias problemas.

Kaunas, kaip ir kiti Lietuvos ar Europos didmiesčiai, įgyvendina Darnaus judumo planą ir siekia sumažinti centrinių gatvių apkrovimą automobiliais. Be to, naujovės turėtų dar labiau paskatinti gyventojus rinktis alternatyvius kelionės būdus viešuoju transportu ar dviratėmis transporto priemonėmis“, – sakė Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Plečiamos žalios parkavimo zonos

Pagal naująją tvarką į pigiausią, žalią, rinkliavos zoną pateks teritorija tarp Šv. Gertrūdos, Jonavos, Telšių gatvių ir Savanorių prospekto. Pokyčiai palies ir nedidelę dalį kvartalo šalia Autobusų stoties: Totorių, Baritonų, V. Mykolaičio-Putino, Dainos, Sopranų, Tenorų, Bažnyčios, Stakių ir K. Būgos gatves.

Dabar užimtumas šiose teritorijose siekia apie 85 procentus. Rinkliavos įvedimas minėtose gatvėse prisidėtų sprendžiant kitą vietos gyventojams opią problemą – įvažiavimų užstatymą aplink gyvenamuosius namus.

Diegiant pakeitimus ir įtraukiant naujas teritorijas, atsižvelgta į nuolat vykdomus gatvių apkrovimo stebėjimus bei jų rezultatus.

Supaprastinant rinkliavų dydžių tvarką, dalis Tvirtovės alėjos bus priskirta pigesnei – žaliai – zonai. Tokios pat spalvos rinkliavos teritorija taps ir aikštelės, esančios Karaliaus Mindaugo prospekto bei Kaunakiemio gatvės ribose.

Parkavimo pokyčiai numatyti ir pačiame Karaliaus Mindaugo prospekte, kur įprastas užimtumas siekia net 95 proc. Čia iki šiol esamą žalią parkavimo zoną pakeis mėlynoji.

Plačiau apie parkavimo zonas mieste ir jų įkainius galima rasti internete: bit.ly/ParkavimasKaune.

Prevencija prieš „užmaršumą“

Siekiant mažinti piktnaudžiavimo rizikas mažiausių įkainių zonose, keičiamas „užmaršties“ mokestis.

Įsigaliojus naujajai tvarkai, vairuotojai, nesusimokėję už automobilio stovėjimą mėlynoje, mėlynoje S, žaliojoje, paplūdimio bei riboto stovėjimo laiko zonų aikštelėse, per artimiausias 30 kalendorinių dienų įstaigai „Parkavimas Kaune“ turės sumokėti 10 eurų rinkliavos mokestį.

Raudonoje zonoje šis mokestis sieks 15 eurų, geltonoje – 25, o oranžinėje – 32 Eur.

Taip pat keičiami įkainiai devyniose ilgalaikio stovėjimo zonos aikštelėse. Jose lengvųjų automobilių stovėjimas vienai parai kainuos 2 eurus, vienam mėnesiui – 35 Eur, o trims mėnesiams – 90 Eur.

Be to, priėmus naujus sprendimus, specialūs stovėjimo leidimai bus išduodami tik gryniesiems elektromobiliams, į šią kategoriją neįtraukiant plug-in hibridinių automobilių.

Pokyčius patvirtino antradienį posėdžiavusi Kauno miesto taryba.

 Ryšių su visuomene skyriaus informacija

Šioje svetainėje naudojami mūsų ir trečiųjų šalių slapukai. Jūsų sutikimas nereikalingas dėl būtinųjų slapukų, kurie padeda mums valdyti interneto svetainę ir užtikrinti jos apsaugą, naudojimo. Norėdami naudoti statistikos, analitikos ir rinkodaros slapukus, turime gauti jūsų sutikimą. Šiuos slapukus naudojame siekdami tobulinti svetainę, užtikrinti patogesnį naudojimąsi ja bei pasiūlyti jums aktualų turinį ir paslaugas. Juos galite pakeisti skiltyje „Parinktys“ arba sutikti su visų slapukų naudojimu paspaudę mygtuką „Sutikti su visais“. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos rasite: „Slapukų politika“.

Kauno bangelė
Skip to content