Tarptautinė virtuali metodinių darbų paroda „Mano pagalba vaikui“

Kovo 6-oji – Europos logopedų diena. Šią dieną siekiama atkreipti dėmesį į kalbėjimo, kalbos ir kitus komunikacijos sutrikimus, jų įtaką žmogaus gyvenime.  Kauno miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyrius, Kauno pedagogų kvalifikacijos centras, Kauno šv. Kazimiero progimnazija suorganizavo tarptautinę virtualią metodinių darbų parodą „Mano pagalba vaikui“, kurios tikslas atskleisti Lietuvos ir užsienio šalių švietimo pagalbos specialistų bei pedagogų gerąją darbo patirtį, rengiant metodines priemones, kurios teiktų pagalbą ir padėtų gerinti mokymosi pasiekimus ugdytinių, turinčių kalbėjimo ir kalbos sutrikimų.

Virtualioje parodoje buvo pristatytos autorinės 236 priemonės, kurių gausa atskleidė, kaip teigia Liuda Jarošienė, Kauno ,,Ryto“ pradinės mokyklos, logopedė-specialioji pedagogė ekspertė „Organizuojant parodą siekta pasidalinti gerąja patirtimi, viešinti ugdomosios veiklos pasiekimus, tobulinti ugdymo kokybę. Juk ne visada žinome, ką turi kolegė savo kabinete, kokias priemones ji naudoja savo darbe. Šioje parodoje specialistai vieni kitiems ne tik parodė, pristatė pagamintas metodines priemones, bet ir turėjo galimybę pasimokinti, kaip galima paįvairinti savo darbą ir siekti dar geresnių ugdymo rezultatų.“ Parodoje dalyvavo ir logopedė Kristina Bartkevičienė iš Anglijos, kuri savo gerąją darbo patirtį skleidžia užsienyje. Bendraudami ir bendradarbiaudami mokytojai, švietimo pagalbos specialistai, parodos lankytojai, džiaugėsi bei didžiavosi logopedo profesija. Logopedas ne tik įvertina, nustato, įveikia kalbos ir kalbėjimo sutrimus, bet ir nuolat bendrauja ir bendradarbiauja su vaiku, tėvais, bendruomene, socialiniais partneriais, teikia rekomendacijas, konsultuoja, taiko sutrikimų įveikimo strategijas. Anot Militos Akambakienės, Kauno Veršvų gimnazijos, logopedės-specialiosios pedagogės ekspertės „Ši paroda atskleidė, kad vaikų su kalbos ir kalbėjimo sutrikimais yra daug ir pedagogai bei specialistai labai išradingai ieško būdų, kaip pritaikyti ugdymo turinį pagal mokinių gebėjimus, kaip parinkti tinkamus  ugdymo būdus ir priemones. Galima tik pasidžiaugti pedagogų ir specialistų profesionalumu, begaliniu kūrybingumu ir išradingumu, atvirumu naujovėms ir iššūkiams, naujų idėjų generavimu.“ Norint suteikti vaikui pagalbą, logopedas turi žinoti ugdytinio norus, pageidavimus, šeimos tradicijas, stipriąsias ir silpnąsias jo sritis, mokymosi stilių ir būdą, laisvalaikio pomėgius. Reikalingos ne tik profesinės žinios, gebėjimai, bet ir empatija, nuoširdumas, vertybės, komunikacija. Logopedas bendraudamas ir bendradarbiaudamas su vaiku labiau pažįsta ugdytinį ir save, įvertina jo ir savo gebėjimus, abu  labiau tobulėja. Logopedo darbas leidžia realizuoti ne tik savo svajones, bet ir praktikoje įgytas žinias bei kompetencijas.

Valerija Segalovičienė, Kauno pedagogų kvalifikacijos centro metodininkė,

Rūta Mirauskienė, Kauno Tado Ivanausko progimnazijos logopedė – specialioji pedagogė ekspertė.

Šioje svetainėje naudojami mūsų ir trečiųjų šalių slapukai. Jūsų sutikimas nereikalingas dėl būtinųjų slapukų, kurie padeda mums valdyti interneto svetainę ir užtikrinti jos apsaugą, naudojimo. Norėdami naudoti statistikos, analitikos ir rinkodaros slapukus, turime gauti jūsų sutikimą. Šiuos slapukus naudojame siekdami tobulinti svetainę, užtikrinti patogesnį naudojimąsi ja bei pasiūlyti jums aktualų turinį ir paslaugas. Juos galite pakeisti skiltyje „Parinktys“ arba sutikti su visų slapukų naudojimu paspaudę mygtuką „Sutikti su visais“. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos rasite: „Slapukų politika“.

Kauno bangelė
Skip to content