„Tapkime matematikais! Ar sugebėsime?“ projekto susitikimas Portugalijoje

Šių metų balandžio mėnesį tarptautinio Erasmus+ KA2 projekto „Tapkime matematikais! Ar sugebėsime?“ („Let‘s become mathematicians, shall we?“) dalyvių susitikimas vyko Portugalijoje, S.JOAO da Madeira  miestelio  Centro de Educao Integral mokykloje. Mūsų mokyklai, Kauno technologijos universiteto Vaižganto progimnazijai, atstovavo 4a klasės mokiniai Justė Tamošuitytė, Adomas Lauritėnas, 6b klasės mokinė Augustė Čiurlevičiūtė, 6c klasės mokinys Martynas Janušaitis, 7a klasės mokiniai Greta Dzindzilevičiūtė ir Radvilas Rumšas. Mokinius lydėjo progimnazijos direktorės pavaduotoja ugdymui bei projekto koordinatorė Eglė Grinkevičienė ir lietuvių kalbos bei technologijų mokytoja Milita Mickevičienė.

Susitikimui  buvo rengiamasi ne vieną dieną. Komanda buvo sudaryta iš mokinių, kurie geriausiai mokosi matematikos ir anglų kalbos, ir, kurie pademonstravo puikius rezultatus įvairiose  olimpiadose, konkursuose ir pan. Komandai pasirengti padėjo mokyklos mokytojai: Milita Mickevičienė, Danutė Domskienė, Emilita Viskantienė, Inga Mačiežaitė-Doveikienė, Deividas Vaičiulis, Jurgita Stankaitienė, Asta Ribikauskienė, Ričardas Paznokas, Haroldas Černius ir kiti. Mokiniai parengė pristatymą apie savo mokyklą anglų kalba, gamino žaidimą „Monopolis“, repetavo matematinius žaidimus, matematikos metodus ir būdus atskiroms klasėms.

Portugalijoje mus svetingai sutiko mokyklos mokiniai, mokytojai. Kasdien buvo organizuojamos įvairios veiklos. Iš pradžių vyko ekskursija po mokyklą. Mokyklos erdvėse laukė ne tik malonūs šeimininkai, bet ir įvairios matematikos užduotys, kurias reikėjo išspręsti. Vėliau mokyklos salėje vyko visų projekto šalių komandų pristatymai apie savo mokyklas anglų kalba. Kasdien buvo organizuojamos įvairios veiklos, susijusios su matematika. Mūsų komandos nariai Justė ir Adomas pristatė matematikos mokymo metodus pradinėse klasėse. Greta ir Martynas papasakojo, kaip matematikos pamokose naudojamos EMA pratybos, o Greta ir Radvilas pademonstravo metodus, kurie padeda geriau išmokti matematikos. Kitų šalių mokiniai taip pat pristatė savo parengtus darbus.

Mokiniai ypač patobulino anglų kalbos žinias, juk reikėjo ne tik pristatyti savo parengtą medžiagą, bet ir nuolat bendrauti tiek su portugalų mokiniais, tiek ir su kitų šalių atstovais. Visus vienijo bendros veiklos žaidžiant „Monopolį“, tiek sportuojant, tiek sprendžiant „Sudoku“ ar žaidžiant šachmatais.

Oras nelepino. Vėjas, lietus – kasdieniniai Portugalijoje praleistų dienų palydovai.  Martynas net ir posmelį apie oro sąlygas parašė:

Niūriam lietui krentant

Ir stipriam vėjui pučiant,

Portugalų nuoširdumas šildo,

O miela šypsena širdį paglosto.

Nors oras ir nelepino, bet puikiai organizuotos veiklos, portugalų svetingumas ir nuolatinis dėmesys šildė ne tik mūsų rankas, bet ir širdis.

Nauja patirtis mokiniams – gyvenimas portugalų šeimose. Tris vakarus ir naktis mokiniai bendravo ir gyveno ne tik su mokiniais, bet ir su jų šeimomis. Portugalai nuoširdžiai rūpinosi lietuvaičiais. Mokiniai liko sužavėti dėmesingumu, nuoširdumu. Kiekvienas gavo  ne tik sau dovanų, bet kai kurios šeimos perdavė prisiminimo dovanėles ir tėveliams. Iš pradžių mokiniams buvo nejauku, bet, kai reikėjo atsisveikinti su šeimomis, skirtis buvo išties sunku.

Kultūrinė programa buvo taip pat įdomi. Susitikimo dalyvius priėmė miestelio  meras, aplankėme kepurių muziejų. Ypač didelį įspūdį paliko Porto miestas. Ekskursija laivu, nusileidimas funikulieriumi, miesto senamiestis – puikūs vaizdai liks mūsų atmintyje.

Mokinių mintys apie Porto miestą: Justė, 4a klasės mokinė:

„Portugalija… Aš pamilau šią šalį ir jos žmones. Mane supo šilti, draugiški ir bendraujantys portugalai. Aš gyvenau šeimoje, kuri mane šiltai priėmė ir rūpinosi manimi. Susidraugavau su Sofija. Nors ji už mane vyresnė, mes surasdavom apie ką kalbėtis. Kaip bebūtų gera, tačiau artėjo diena, kada turėjom išsiskirti.

Tą rytą atsikėlėm, pavalgėm pusryčius ir išvažiavom į viešbutį, kur mūsų laukė visi vaikai ir mokytojai. Ten atsisveikinom su savo svetingomis šeimomis ir išvažiavome į apžvalginę ekskursija po Portą. Pirmiausia aplankėme senamiestį, kuriame mane sužavėjo spalvoti namukai ir siauros gatvelės. Aplankėme bažnyčią, Don Luis tiltą. Per patį Porto miestą teka Duero upė. Mes, žinoma, neatsisakėme malonumo pasiplaukioti šia didinga upe, įtekančia į patį Atlanto vandenyną. Ir nenusivylėme – tai buvo nuostabi pažintinė kelionė upe.“

Radvilas, 7a klasės mokinys:

„Kai gidė pranešė, kad eisime apžiūrėti geležinkelio stoties, man tai pasirodė keista. Ir net ne didžiausios mieste, portugališkai „Campanhã“, o kažkokios São Bento, kur nevažinėja jokie greitieji traukiniai. Pasirodo, ne peronuose ir ne traukiniuose laimė, o įspūdingose azulecho plytelėse, kuriomis išpuošta geležinkelio stoties laukimo salė. Piešiniai ant plytelių vaizduoja įvairius Portugalijos istorinius įvykius ir legendas. Praeities dvelksmą dar labiau sustiprina laukiamojoje salėje esanti senutėlė lentelė su užrašu: „informações“. Taigi, supratome, kad stotis nebūtinai yra tik vieta, kur lauki traukinio – ji gali tapti meno kūriniu ar muziejumi, pasakojančiu tautos istoriją.“

Greta, 7a klasės mokinė ir Augustė, 6b klasės mokinė:

„Šiandien 3 -oji diena Portugalijoje. Mes susitikome su naująja šeima, kurioje gyvensime 3 dienas. Carolina yra labai miela, linksma ir nuoširdi kaip ir jos visa šeima. Pirmiausia mes aplankėme Carolinos tėčio fabriką, kuriame gaminami ir pakuojami ryžiai, pupelės, makaronai ir sausainiai ar pyragaičiai. Tada važiavome į jų nuosavą namą, kuris yra labai gražus. Carolina laiko tris šunis, keturis vėžlius ir vieną triušį. Namuose žiūrėjome filmą ir bevakarieniaujant susipažinome su Carolinos mamos geriausia drauge. Kitą dieną iš pat ryto ėjome į mokyklą. Tada po pamokų aplankėme Aveiro miestą su nuostabiu paplūdimiu, pastatais. Miestas panašus į Veneciją, kadangi per jį teka kanalas, kuriame plaukioja valtys kaip Venecijoje“.

Tėvelių atsiliepimai – Adomo, 4a klasės mokinio, mama Silvija:

„Džiaugiuosi, kad mūsų mokykla dalyvauja šiame tarptautiniame projekte. Tai rodo, kad einama teisinga kryptimi, mokyklos reitingai geri,  mokyklos auklėtiniai gražiai atstovauja mokyklai įvairiuose konkursuose ir projektuose.  Šis projektas buvo gera ir naudinga patirtis moksleiviams. Jie susipažino su kitos šalies mokyklos gyvenimu, kas panašu ir kuo skiriasi nuo mūsų. Naudinga patirtis buvo gyvenimas šeimose, džiaugiuosi, kad Adomui patiko, jog jis bendravo su jais angliškai ir, kaip jis pats sakė, – „lengvai“. Labai naudinga  buvo naujos pažintys ir bendravimas su kitų šalių vaikais“.

Justės, 4a klasės mokinės, mama Lina:

„Šis ERASMUS + KA2 projektas į mūsų šeimą  atnešė naujus vėjus. Pradžioje buvo daug nežinios, vėliau atsirado nepaaiškinama baimė išleisti vaiką į tolimą kelionę. Čia buvo didelis išbandymas mums kaip tėvams, kadangi Justė tik ketvirtokė. Tačiau matant, kaip ji spinduliuoja noru vykti į šią kelionę, mums pasidarė ramiau. Neslėpsim, buvo jaudulio, kaip ji gyvens kitoje šeimoje, ar susikalbės, ar pritaps prie savo komandos, ar nesivaržys kitų vaikų. Tačiau matome, kad viskas praėjo puikiai. Mes džiaugiamės už Justę, ji patobulino savo anglų kalbos žinias. Įgijo daugiau pasitikėjimo savimi, daugiau drąsos. Patobulino matematikos žinias, išmoko, kaip paprastos kortos gali padėti matematikoje (čia ir mums buvo naujiena). Susirado draugę pas kurią gyveno. Jų draugystė tęsiasi – susirašinėjama el. laiškais. Džiugu, kad vaikų draugystė sujungė ir jų tėvus. Mes taip pat susirašinėjame su Sofijos tėvais ir planuojame ateityje susitikti. Manau, kad šis žinių ir draugystės tiltas sujungia bendravimui ne tik vaikus, bet ir jų tėvus. Ačiū ERASMUS +KA2 projektui už galimybę pažinti tai iš arčiau“.

Radvilo, 7a klasės mokinio, tėveliai Goda ir Armandas:

„Dalyvavimas tarptautiniame Erasmus+ KA2 projekte „Tapkime matematikais! Ar sugebėsime?“ mūsų sūnui buvo visokeriopai naudingas. Visų pirma, norėtume pastebėti, kad vertinga buvo ne tik pati kelionė į Portugaliją, tačiau ir pasiruošimas jai. Dar prieš kelionę Radvilas suprato, kad kiekvienas dalyvis yra atsakingas už visą komandą. Dažnai mokiniai yra įpratę rūpintis tik savo asmeniniais pasiekimais mokykloje, todėl šis projektas suteikė jauniesiems dalyviams neįkainojamos darbo komandoje ir atsakomybės už bendrą rezultatą patirties. Be to, darbas komandoje mokė įsiklausyti į kitokią nuomonę, kritiškiau ir objektyviau vertinti save bei suvokti, kad kokybiško rezultato galima pasiekti tik tuomet, kai išgirstama kiekviena idėja. Taigi, dalyvavimas tokio pobūdžio projekte yra puiki tolerancijos skatinimo pamoka paaugliams.

Pati kelionė į Portugaliją suteikė mūsų sūnui taip trūkstamo savarankiškumo tiek buityje, tiek ir prisiimant atsakomybę už savo veiksmus. Dalyvavimas šiame projekte tapo puikia galimybe pasitikrinti save ir išbandyti savo jėgas. Savaitė Portugalijos mokykloje leido Radvilui pažvelgti į matematiką iš edukacinės perspektyvos bei suprasti, kad yra daugybė būdų pažinti matematiką. Kiekvienos šalies savitas požiūris į edukacinį procesą skatina atsikratyti stereotipinio mąstymo ir atskleidžia įvairių mokymosi galimybių spektrą.

Svarbus projekto aspektas – kultūrinis pažinimas. Nors mūsų sūnus yra aplankęs daugybę šalių visuose žemynuose, tačiau ši kelionė padėjo pažvelgti į kultūrą kitokiame kontekste. Gyvenimas vietinėje šeimoje, betarpiškas bendravimas su šalių partnerių atstovais bei galimybė sugretinti skirtingus požiūrius į mokymosi procesą leido mūsų sūnui į kultūrą pažvelgti kosmopolitiškai.

Dar vienas didžiulis šio projekto privalumas – tai galimybė patobulinti anglų kalbos įgūdžius. Radvilas įgijo ne tik puikios kasdienės kalbos praktikos, bet taip pat sužinojo ir daugybę angliškų matematinių terminų bei sąvokų, kurios jam neabejotinai pravers ateityje gilinantis į matematiką. Kitas smagus ir be galo naudingas kelionės aspektas – tai pasaulio pažinimas. Mūsų sūnus praplėtė akiratį, susipažinęs su Sao Joao da Madeira bei aplankęs Porto miestą, kuris buvo išsamiai pristatytas turiningos ekskursijos metu.

Tokie projektai, skatinantys bendradarbiavimą, iniciatyvumą ir dalijimąsi žiniomis bei kultūrine patirtimi, yra tikra dovana jauniems žmonėms. Norime iš visos širdies padėkoti projekto organizatoriams.“

Taip pat tariame Nuoširdų Ačiū Europos Mainų Paramos Fondui už tokių švietimo projektų finansavimą, kurie, be abejonės, prisideda prie švietimo sistemos tobulinimo.

Mus visus vienija projektas „Tapkime matematikais! Ar sugebėsime? “  („Let‘s become mathematicians, shall we?“). Na, o dabar, jau laukia kiti darbai ir nauji susitikimai.

Projekto koordinatorė Eglė Grinkevičienė

Šioje svetainėje naudojami mūsų ir trečiųjų šalių slapukai. Jūsų sutikimas nereikalingas dėl būtinųjų slapukų, kurie padeda mums valdyti interneto svetainę ir užtikrinti jos apsaugą, naudojimo. Norėdami naudoti statistikos, analitikos ir rinkodaros slapukus, turime gauti jūsų sutikimą. Šiuos slapukus naudojame siekdami tobulinti svetainę, užtikrinti patogesnį naudojimąsi ja bei pasiūlyti jums aktualų turinį ir paslaugas. Juos galite pakeisti skiltyje „Parinktys“ arba sutikti su visų slapukų naudojimu paspaudę mygtuką „Sutikti su visais“. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos rasite: „Slapukų politika“.

Kauno bangelė
Skip to content