Psichologų akcija „Pasižadėjimai sau “ Pasaulinei psichikos sveikatos dienai paminėti

Kaip ir kiekvienais metais, spalio mėnesį, psichologai minėdami pasaulinę psichikos sveikatos dieną ugdymo įstaigose organizavo akciją, šiais metais pavadintą „Pasižadėjimai sau“. Kvietėme mokinius, mokytojus, mokinių tėvelius atkreipti dėmesį į psichikos sveikatos stiprinimo svarbą,  pagalvoti, kokiais būdais galim pasižadėti tausoti savo emocinę sveikatą ir gerovę.

Psichologai supažindino mokinius –  kas yra gera emocinė sveikata, kaip galima ja rūpintis, kur kreiptis pagalbos, kai patenkame į įvairias sunkias situacijas. Kauno Panemunės pradinėje mokykloje psichologė paaiškino mokiniams, kad gera psichikos sveikata padeda įveikti įtampą, nerimą, baimes ir iškylančius sunkumus. Saugant ir stiprinant psichinę sveikatą yra svarbios teigiamos emocijos, gera nuotaika, bendravimas su artimaisiais ir draugais, fizinis aktyvumas, sveika mityba, darbo ir poilsio režimas. Vaikai kūrė ,,Geros savijautos“ koliažą ir receptus, sportavo, rašė ir piešė pasižadėjimus sau, siekiant jaustis sveikai. Drauge su vaikais buvo sukurtas šių metų šūkis – ,,Geras darbas – geros savijautos ir nuotaikos pradžia!“.

Daug informacijos mokiniams apie psichikos sveikatos stiprinimą,  psichinėmis ligomis sergančių žmonių teises ir mitus suteikė Petrašiūnų progimnazijos psichologė.

Kauno Maironio universitetinėje gimnazijoje psichologė D. Pukinskienė vedė diskusijas su mokiniais apie veiksnius, stiprininačius ir žalojančius  psichinę sveikatą. Mokiniai analizavo, kaip jie laikosi sveiko gyvenimo būdo, ko vertėtų atsisakyti ir ką įtraukti į savo dienotvarkes. Kauno Tito Masliulio jaunimo mokykloje  vyko užsiėmimai moksleiviams – diskusijos apie šiuolaikines technologijas, priklausomybę nuo jų, mokiniai pildė testus apie priklausomybes nuo kompiuterinių žaidimų, mobilaus telefono, Facebook.

VDU „Rasos“ gimnzaijos psichologė J.Žilytė pasidalino idėja, kaip galima kūrybiškai ir patraukliai organizuoti akciją „Pasižadėjimai sau“. Ji pasiūlė rinkti mokinių pasižadėjimus į didelį stiklainį, juos stipriai užsukti, „užkonservuoti,“ tikint, kad jie išsipildys. Ši idėja buvo įgyvendinta Kauno Jono Pauliaus II, Maironio, Antano Smetonos, Kovo 11-osios gimnazijose, taip pat  Dainavos, Milikonių, Senamiesčio progimnazijose, Kauno specialiojoje mokykloje, Kauno „Sadutės“ darželyje ir kitose. Šių ugdymo įstaigų psichologai kvietė mokinius ir mokytojus pagalvoti apie savo emocinę sveikatą ir pabaigti mintį, parašyti: „Pasižadu……(įvardinant konkretų būdą, kaip stengsis puoselėti  savo emocinę sveikatą). Lapeliai su pasižadėjimais buvo metami į indą, pavyzdžiui, stiklainį ar puodynę. Kauno Milikonių progimnazijos psichologė L. Maleckienė apibendrino mokinių pasižadėjimus. Mokiniai dažniausiai pasižadėjo sau draugauti, geriau mokytis,  sveikiau matintis, susirasti draugų, padėti kitiems, nerūkyti, šypsotis, siekti svajonių, pasitikikėti savimi, nemeluoti, išmokti šokti, dainuoti, mažiau leisti laiko prie kompiuterio, įveikti tingulį, netriukšmauti, užjausti kitą.

Aleksandro Puškino gimnazijos psichologė E. Kazlauskienė ir socialinė pedagogė A. Karakuleva bendradarbiaudamos su mokytojomis ir mokiniais sukūrė pasižadėjimų gėlių puokštę. Psichologė M. Matonytė „Paparčio“ pradinėje mokykloje kartu su mokiniais, mokytojais iš visų pasižadėjimų lapelių sukūrė drugelius. Skraidūnai padės ilgiau prisiminti, ką kiekvienas pasižadėjome sau, leis paskaityti tiek savo, tiek kitų užrašytas mintis bei skatins tarpusavio bendravimą. Kauno Pilėnų progimnazijoje mokiniai bei jų tėveliai kūrė savo šeimos pasižadėjimus, kuriuose atsispindėjo kiekvieno šeimos nario ar bendras visos šeimos siekis gerinti emocinę sveikatą.

Kauno „Vyturio“ gimnazijoje mokiniai, mokytojai buvo kviečiami sukti sėkmės metodų ratą ir gauti rekomendaciją, būdą gerai savijautai (dvasinės, bendravimo, intelektualinės ar emocinės srities). Pavyzdžiui, nusišypsoti, rasti laiko knygai, poilsiui ir t.t. Tai buvo galimybė susipažinti bendruomenės narius  su metodais, kurie turi teigiamos įtakos mūsų savijautai ir gerovei. Su  mokinių tėveliais ir mokytojais buvo aptarti būdai, kurie padeda stiprinti vaikų psichikos sveikatą.

Kauno Montesori mokyklos-darželio ,,Žiburėlis” psichologė L Nenortienė teigė, kad akcija ,,Pasižadu sau” buvo orientuota į įstaigos pedagogų psichinę sveikatą. Visas personalas ant spalvotų lapelių užrašė pasižadėjimą sau, kokį mažą žingsnelį galės žengti iki Kalėdų, kad emocinė būsena ir psichinė sveikata pagerėtų. Visus pasižadėjimus sudėjo į stiklainį, kurį įsipareigojo atsukti po Kalėdų ir pasitikrinti ar pasižadėjimą sau tesėjome. Taip pat ir darželyje „Girinukas” pasižadėjimus pedagogai  užklijavo vokelyje ir paliko iki kitų metų, kada kiekvienas galės pasitikrinti ar išpildė savo pažadus. „Auklėtojoms, įpratusioms rūpintis kitais, tai nebuvo lengva užduotis“, teigė psichologė R. Strazdienė. Kauno lopšelyje-darželyje „Mažylis” pedagogai buvo pakviesti dalyvauti „Pasižadėjimų sau” loterijoje ir kartu su saldainiu išsitraukti po vieną pažadą sau.

Kauno „Varpelio“ pradinės mokyklos psichologė R. Vitienė su pagalbos vaikui  specialistais kvietė mokinius pasirašyti po pasižadėjimu laikytis mokyklos draugystės šūkio: „Tikras draugas neišduos, kai bus liūdna – jis paguos,“ uždedant savo piršto antspaudą.

Daugelis psichologų pastebi, kad atsipalaidavimas padeda atgauti pusiausvyrą įtampos kupinoje kasdienybėje, kai šiuolaikis greitas gyvenimo tempas reikalauja atlikti daugybę užduočių, pareigų, kai neretai atsiduriama įvairiose nepalankiose, stresą keliančiose situacjose.

Kauno lopšelyje-darželyje „Aušrinė” vyko visų darbuotojų psichikos sveikatos gerinimo Mindfulness užsiėmimai, kuriuos vedė psichologė I. Sutkaitienė. Jų metu  darbuotojos turėjo galimybę pabūti „Čia ir Dabar,” stebėti savo kvėpavimą, kūną, mintis, sąmoningai pailsėti nuo bėgimo, lėkimo ir darbų gausos. Po praktikų darbuotojos pačios pateikė įžvalgas, kad pamiršta pirmiausiai pasirūpinti savimi, iš to išplaukė pasižadėjimai sau – daugiau dėmesio skirti savo psichikos sveikatos gerinimui. Vaikučiai taip pat mokėsi būti „Čia ir Dabar”, pajausti savo kūną, atpažinti savo jausmus.

Darželyje „Spindulys” akcija „Pasižadėjimai sau” buvo orientuota į darželio vaikų tėvelių ir pedagogų psichinę sveikatą. Jie yra tie žmonės, nuo kurių emocinės sveikatos ir gerovės priklauso ir vaikų gera savijauta. Tėvelius darbuotojai pasitiko darželio kieme ir skatino atlikti antistresinius pratimus su antistresiniais kamuoliukais prieš pasiimant savo vaikus, t.y. palikti „Atsipalaidavimo dėžutėje“ per dieną susikaupusią įtampą, stresą.

Atsipalaidavimo metodus pristatė bendruomenei  ir Kauno „Varpo” gimnazijojos psichologė L. Šekienė. Ilgosios pertraukos metu „Relaksacijos” kambaryje atlikome atsipalaidavimo pratimus su antistresiniais kamuoliukais, burbuline plėvele, spalvinome mandalas ir laimės gėles bei vaišinomės vidinės harmonijos arbata. Šitame užsiėmime dalyvavo ir gyva antistresinė pagalvėlė – Diva, kurią visi norintys glostė bei žaidė su ja. Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijoje psichologės S. Lenickienė ir E.Totoraitienė kvietė mokinius ir mokytojus išbandyti jogą, bei pailsinti mintis atsipalaidavimo zonoje ant čiužinių, klausant relaksacinės muzikos. Kauno Rokų gimnazioje psichologė A. Andriuškienė skatino mokinius tarpusavyje pasidalinti pozityviais streso įveikos metodais.

Kauno Tito Masiulio jaunimo mokykloje vyko renginys mokytojams „Sudegimo sindromas” bei relaksacijos užsiėmimas. Psichologė M. Astrauskienė su kitais specialistais kvietė mokytojus  „Poilsio pakrantės” lape pasidalinti  savo poilsio idėjomis.

Psichologai taip pat skatino mokinius drąsiau kreiptis į juos, klausti įvairių  aktualių jiems klausimų. KTU Vaižganto progimnazijoje mokiniai prieš Pasaulinę psichikos sveikatos dieną turėjo galimybę pasiklausti psichologių D. Valiūnės ir E. Grėsienės paskaitų, įmesti savo laiškus su klausimais į pašto dėžutę. Vėliau mokiniai sulaukė atsakytų laiškų, kurie buvo pakabinti mokyklos stende. Mokyklos mokytojai ir mokinių tėveliai turėjo galimybę perskaityti pasakėčią apie ežių šeimynėlę, kuri atskleidė, kaip svarbu yra sau pasižadėti, stengtis atrasti teigiamas kiekvieno žmogaus savybes net ir tada, kai jis stengiasi jas nuslėpti.

Kauno lopselyje-darželyje „Gandriukas” ir „Želmenelis” psichologė J. Švaplėnienė su bendraautorėmis vykdė projektą, skirtą pedagogų ir ugdytinių emocinės savijautos, psichinės sveikatos stiprinimo įgūdžių lavinimui, kuriame pedagogai pasiryžo pakeisti trukdančius pozityviai savivertei įpročius. O mažieji ugdytiniai ieškojo veikėjų mėgiamuose filmukuose į ką galėtų lygiuotis. Psichologė I. Dijokienė Kauno lopšelyje darželyje „ Giliukas“ skaitė terapines pasakas, rodė filmukus, kurių pagalba vaikai mokėsi suprasti, jog už kiekvieną gerą darbą anksčiau ar vėliau būtinai bus atlyginta, aiškinosi kas padeda ir trukdo tikrai draugystei.

Psichologai pastebi, kad šie renginiai teikia visai  mokyklos bendruomenei daug teigiamų emocijų, skatina tarpusavio bendradarbiavimą, kviečia atkreipti dėmesį į savo emocinę sveikatą bei stiprinimo galimybes. Tikimės, kad visi pasižadėjimai, kaip tausosime ir rūpinsimės savo emocine  sveikata ir gerove išsipildys ir atrasime sau tinkamus būdus, kurių pagalbą jausimės  sveikesni ir laimingesni.

 

Kauno „Vyturio“ gimnazijos psichologė R. Juknienė.

 

Šioje svetainėje naudojami mūsų ir trečiųjų šalių slapukai. Jūsų sutikimas nereikalingas dėl būtinųjų slapukų, kurie padeda mums valdyti interneto svetainę ir užtikrinti jos apsaugą, naudojimo. Norėdami naudoti statistikos, analitikos ir rinkodaros slapukus, turime gauti jūsų sutikimą. Šiuos slapukus naudojame siekdami tobulinti svetainę, užtikrinti patogesnį naudojimąsi ja bei pasiūlyti jums aktualų turinį ir paslaugas. Juos galite pakeisti skiltyje „Parinktys“ arba sutikti su visų slapukų naudojimu paspaudę mygtuką „Sutikti su visais“. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos rasite: „Slapukų politika“.

Kauno bangelė
Skip to content