Ką gali mokytojas? Ar visada pastangos duoda rezultatą

Vasario 22 d. Kauno pedagogų kvalifikacijos centre susirinkę mokytojai, psichologai, socialiniai darbuotojai atidžiai klausėsi knygos „Ką gali mokytojas?“ autorių – vaikų ir paauglių psichiatro, VŠĮ „LIONS QUEST Lietuva“ direktoriaus Lino Slušnio ir tarptautinės socialinio ir emocinio ugdymo programos LIONS QUEST instruktorės dr. Daivos Šukytės minčių, įžvalgų.

Autoriai dalijosi savo dešimties metų patirtimi, sukaupta lankantis Lietuvos mokyklose. Pasaulis neišvengiamai keičiasi – ir visiems laikas keistis. Didžiausios šiandienos vertybės yra dėmesys, pagarba vienas kitam, gebėjimas bendrauti ir emocinis raštingumas. Knygoje analizuojama kaip viso to galima išmokyti ir išmokti mokykloje, kaip vertinti itin sudėtingas mokyklos gyvenimo situacijas. Tai nėra akademinė knyga. Joje tik pačios svarbiausios kasdienės mintys, kuriomis autoriai dalijasi su visais, kam rūpi vaikų ateitis. Kai kurios į knygą sugulusios skaudžios mokytojų, mokinių, jų tėvų istorijos sukėlė emocijų audrą mokyklose.

Dr. Daiva Šukytė akcentavo, kad galima aiškiai išskirti dvi mokytojų kategorijas. Pirma – mokytojai, kurie visus darbo metus jaučia didelį įkvėpimą, užsidegę, atsidavę vaikams. Jie neretai mokykloje susiduria su požiūriu „kam tau to reikia, ar tau už tai moka?“… Antra kategorija – mokytojai, kurie nieko nenori daryti, jie atėjo, atbuvo, žino, kad gaus atlyginimą, ir išėjo. Knyga „Ką gali mokytojas?“ yra tiems mokytojams, kurie nori, gali, stengiasi, daro: juos būtina palaikyti, pasidžiaugti jų įkvėpimu.

Kai kurie mokytojai neturi nei asmeninio noro, nei finansinių galimybių tobulinti savo asmenines kompetencijas. Dažnai besilaikantys savo: „Čia mano patirtis, aš žinau, kaip aš dirbu, aš nieko nekeisiu“. Kitas momentas – kai labai daug nurašoma šeimai: „Pažiūrėkit, iš kokios šeimos tas vaikas, kas ten vyksta“.

Knyga „Ką gali mokytojas?“ paremta tikromis kasdienėmis istorijomis. Joje pasakojama, kaip vaiko psichikos sveikatą galima kurti mokykloje, jeigu tinkamai pasirūpiname vaikais. Ką gali vienas mokytojas? Ar jis gali tapti rimtų psichologinių problemų priežastimi? Ar jo elgesys gali sukelti vaiko psichikos pažeidimų? Linas Slušnys sako, jog vienas mokytojas gali ir daug, o kartais, atrodo, nieko. Mokytojas nieko blogo negali padaryti vaikams, kurie turi tvirtą namų stuburą, ir tokius vaikus mokytojai labai myli, nes jie tvarkingi, moka sureaguoti į tam tikras situacijas, namuose viso to išmoko. Jeigu vaikas namuose neturi stuburo, tėvai neturi tam tikrų įgūdžių, suvokimo, neturi žinių, mokytojas gali daug: nulaužti netinkamus tėvų kodus, netinkamus jų supratimus ir suvokimus. Bet tam reikia įdėti daug pastangų. Jeigu mokytojas pats neturi stuburo, neturi tų pačių įgūdžių kaip ir tėvai, – jis niekuo nepadės vaikui, nes neturi tokių gebėjimų.

Darželis, pradinė mokykla yra pamatas vaikui. Labai svarbu pasirinkti gerą pradinių klasių mokytoją, nes šiandien jis yra pats svarbiausias mokytojas vaiko gyvenime.

„Ką gali mokytojas?“ – tai knyga Mokytojui, kuris ne tik moko kitus, bet ir pats siekia tobulėti, kuris galbūt jau rado arba tebeieško atsakymų į klausimus: ar aš geras mokytojas, kiek aš galiu (turiu) prisiimti atsakomybės ir kur yra mano, kaip atsakingo asmens, galimybių ribos?

Kauno pedagogų kvalifikacijos centras nuoširdžiai dėkoja knygos autoriams.

 

Šioje svetainėje naudojami mūsų ir trečiųjų šalių slapukai. Jūsų sutikimas nereikalingas dėl būtinųjų slapukų, kurie padeda mums valdyti interneto svetainę ir užtikrinti jos apsaugą, naudojimo. Norėdami naudoti statistikos, analitikos ir rinkodaros slapukus, turime gauti jūsų sutikimą. Šiuos slapukus naudojame siekdami tobulinti svetainę, užtikrinti patogesnį naudojimąsi ja bei pasiūlyti jums aktualų turinį ir paslaugas. Juos galite pakeisti skiltyje „Parinktys“ arba sutikti su visų slapukų naudojimu paspaudę mygtuką „Sutikti su visais“. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos rasite: „Slapukų politika“.

Kauno bangelė
Skip to content