Holistiniu požiūriu grįstų paslaugų šeimoms, auginančioms raidos ypatumų ar negalią turinčius vaikus, plėtros galimybės
Atnaujinta: 2016-10-24 (Pirmadienis)
Kauno pedagogų kvalifikacijos centre spalio 17 – 18 d. prasidėjo ilgalaikiai mokymai „Holistiniu požiūriu grįstų paslaugų šeimoms, auginančioms raidos ypatumų ar negalią turinčius vaikus, plėtros galimybės“. 40 val. trukmės mokymus veda Aušra Stančikienė, labdaros ir paramos fondo „Algojimas vadovė, Rūta Klišytė, fondo padalinio „ Pojūčių klinika“ psichologė, o klausytojai – tie Kauno miesto ir rajono ugdymo įstaigų vadovai ir darbuotojai, kuriems nuoširdžiai rūpi vaikai su specialiaisiais poreikiais, sėkminga jų integracija ir inkliuzija mokykloje.
Ne paslaptis, kad tokių vaikų, vadinamų „sunkiais“, mokyklos sutinka anaiptol ne išskėstomis rankomis, nors ir privalo įgyvendinti integraciją ir inkliuziją, o mokytojai plūkiasi su jais kaip išmano, neturėdami tam pakankamai nei žinių, nei resursų. Tuo tarpu vaikų su specialiaisiais poreikiais vis daugėja, darželiai sulaukia vis daugiau auklėtinių su autizmo spektro ir kitokiais raidos sutrikimais. Auklėtojus ir mokytojus užgriuvę iššūkiai tikrai dideli: kaip ugdyti tokius vaikus 20-ties mokinių klasėje; kaip reaguoti, kai į tave sviedžiamas batas; kaip nuraminti chaosą klasėje, kurį ‚užkuria“ vienas taisyklių nepaisantis mokinys; kaip kalbėtis su jo tėvais, kad šie taptų ne tavo priešais, o sąjungininkais?
Seminaro dalyviams buvo netikėta sužinoti, kad toks vaiko elgesys yra gynimasis nuo pasaulio, kuris jiems atrodo svetimas ir neperprantamas. Ir kad su šio vaiko tėvais kalbėtis dera atsižvelgiant į jų negalios išgyvenimo fazę.
Visi šie opūs klausimai seminare buvo gvildenami holistiniu požiūriu, kurį priimti ir perprasti, kaip paaiškėjo, ne kiekvienam dalyviui buvo paprasta. Tačiau kita iš šio požiūrio išplaukianti žinia visų buvo sutikta su palengvėjimu: pasirodo, mokytojas vienas pats nėra atsakingas už vaiką: tiktai bendra komandinė specialistų ir tėvų pagalba gali pakeisti dabartinę vaiko su negalia situaciją mokykloje.
Lektores nustebino tai, kad seminaro dalyviai praktines užduotis atlikto sumaniai ir teisingai nepaisant naujai pateiktos teorijos ir dar neįvaldytų naujų darbo įrankių.
Tai išteis teikia vilties, kad naujas holistinis požiūris jau šiandien gali vaikų su negalia tėvus, pedagogus ir kitus specialistus suvienyti bendram reikalui – nepaisant fakto, kad vis jie yra nelanksčios švietimo sistemos ir pasenusio terapinio paslaugų vaikui modelio įkaitai. O tikslas tikrai prasmingas – išugdyti tą „sunkų“ vaiką kuo savarankiškesniu pilnaverčiu visuomenės nariu.
Taigi sakyti, kad šie mokymai įvyko, maža. Jie pavyko! Juos inicijavo ir vykdė Kauno miesto savivaldybės kuruojamas Kauno pedagogų kvalifikacijos centras ir jo metodininkė Valerija Segalovičienė. Ir tai dar ne pabaiga: lygiai po mėnesio, lapkritį, čia numatytas mokymų tęsinys.
Paslaugos
- Kontaktų paieška ir struktūraSavivaldybės darbuotojų kontaktų paieška
- Civilinė sauga ir mobilizacija
- PaslaugosČia rasite savivaldybės teikiamas paslaugas
- TransportasMaršrutai, tvarkaraščiai, e. bilietas
- Asmenų aptarnavimasAptarnaujami padaliniai, asmenų aptarnavimo kokybės vertinimo anketa
- Projektiniai pasiūlymaiStatinių projektų viešinimas
- KultūraĮstaigos, konkursai, stipendijos, renginiai
- Verslas ir finansaiLengvatos verslui, leidimai, finansai ir mokesčiai, parduodamas turtas
- Korupcijos prevencijaAntikorupcijos komisija, kontaktai
- UrbanistikaTeritorijų planavimas ir statyba, žemės sklypai
- Civilinė metrikacijaSantuokos registracijos apžvalga, informacija jaunavedžiams
- ŠvietimasĮstaigos, ugdymas, premijos