Erasmus+ KA2 projektas „Tapkime matematikais! Ar sugebėsime?“

Šių metų kovo mėnesį tarptautinio Erasmus+ KA2 projekto „Tapkime matematikais! Ar sugebėsime?“ (angl. „Let’s become mathematicians, shall we?“) dalyvių susitikimas vyko Lenkijoje, Sosnowiec miesto Szkoła Podstawowa nr 29 im. Władysława Broniewskiego mokykloje. Mūsų mokyklai, Kauno technologijos universiteto Vaižganto progimnazijai, atstovavo 4a klasės mokinė  Aušrinė Masiulionytė, 6a klasės mokinės Eva Jasėnaitė ir Gustė Kalasauskaitė, 7b klasės mokiniai Laura Balčiūnaitė ir Skomantas Jakubauskas, 7d klasės mokinė Liepa Žemaitė.  Mokinius lydėjo  progimnazijos anglų kalbos mokytojas Deividas Vaičiulis bei matematikos mokytoja Emilita Viskantienė.

Susitikimui buvo rengiamasi ne vieną dieną. Komanda buvo sudaryta iš mokinių, kurie geriausiai mokosi matematikos ir anglų kalbos bei įvairiose olimpiadose, konkursuose pasiekė puikių rezultatų. Komandai pasirengti padėjo mokyklos mokytojai: Eglė Grinkevičienė, Danutė Domskienė, Emilita Viskantienė, Deividas Vaičiulis, Jurgita Stankaitienė, Ramunė Razevičienė, Haroldas Černius ir kiti. Mokiniai parengė pristatymą apie savo mokyklą anglų kalba, parengė pristatymus apie mūsų mokykloje taikomus matematikos mokymo metodus ir būdus. Mokiniai dalyvavo įvairiose, su matematika susijusiose integruotose veiklose. Viena iš labiausiai  mokiniams patikusių praktinių užduočių  – integruota matematikos ir muzikos veikla „Grojame matematiką“. Šią veiklą mokiniai nufilmavo ir pristatė projekto partneriams susitikimo Lenkijoje metu.

Taigi, po ilgo ir kruopštaus pasiruošimo, susikrovusi projekto veiklų pavyzdžius ir reikalingiausias priemones, mūsų KTU Vaižganto progimnazijos komanda pagaliau patraukė į Sosnowiec miestą Lenkijoje. Varginanti kelionė nenumušė ūpo ir visi linksmai kibo į projekto partnerių  paruoštas veiklas, o Lenkijos atstovai ir jų komandos plušo iš peties, besistengdami projekto dalyvius kuo svetingiau priimti, pavaišinti, aprodyti ir padėti. Į šį projektą buvo įtraukta visa Sosnowiec‘o miesto mokykla, mokiniai, mokytojai ir vadovai nėrėsi iš kailio demonstruodami begales skirtingų ir įdomių veiklų, kurias mielai atlikome ir buvome tikri, kad būtinai pristatysime grįžę namo.

Projekto susitikimo metu mokiniai ypač patobulino anglų kalbos žinias, juk reikėjo ne tik pristatyti savo parengtą medžiagą, bet ir nuolat bendrauti tiek su lenkų mokiniais, tiek ir su kitų šalių atstovais. Visus vienijo bendros veiklos: kodavimo užduotys, eksperimentai ir įvairūs skaičiavimai gamtamokslinėje laboratorijoje, matematinės, šachmatų, tangramų dėliojimo varžybos,  kūrybinės užduotys.

Kultūrinė programa buvo taip pat įdomi. Susitikimo dalyvius priėmė Sosnowiec miesto meras. Didžiulį įspūdį Erasmus+ projekto dalyviams paliko apsilankymas ir viename  interaktyviausių bei  įdomiausių muziejų visoje Europoje – Koperniko mokslo muziejuje Varšuvoje.

Mokinių mintys apie išvyką:

„Manau, šis projektas iš tiesų naudingas visiems. Tėvams, šeimoms, mokiniams bei mokytojams. Tai unikali patirtis, kurią, manau, sunku pamiršti. Naudingas komunikacijos, darbo komandoje atžvilgiu. Man, kaip mokinei, paauglei ar apskritai, žmogui, tai reiškė labai daug. Viskas buvo nauja, jutau daug skirtingų emocijų, bet  bendravimas su užsieniečiais ir tarpusavyje teikė labai didelį džiaugsmą. Ši kelionė man padėjo tapti atviresniam, supratingesniam asmeniui. Ji man padėjo išmokti niekada nepasiduoti siekiant savo tikslų, atidžiai dirbti. Pakartosiu: ši kelionė iš tiesų buvo ir bus nepamirštama.“ (Laura, 7b klasė)

„Buvo puiku, kai sužinojau, kad vyksiu. Kai susipažinau su kitais projekto dalyviais, labai apsidžiaugiau, kad jie tokie šaunūs bendraminčiai.  Nuvykę patyrėme daugybę nuotykių, sutikome draugų iš kitų šalių ir dar labiau sutvirtinome santykius su komandos nariais. Manau, mūsų visų bent dalelė gyvenimo per tą savaitę pasikeitė (tikiuosi į gera).“ (Liepa, 7d klasė)

„Visas projektas žvelgiant iš mokinio pusės buvo įdomi patirtis ir galimybė mokytis matematikos kitais, įvairesniais būdais, kai kur naudojant daugiau logikos, muziką, dailę. Manau, tai buvo labai įdomi ir naudinga savaitė, skatinanti visur naudoti anglų kalbą. Į projektą žvelgiant iš paauglio pusės,  tai buvo puiki galimybė susirasti naujų draugų ir bendrauti su jais bei šeimomis, kuriose apsistojome. Taip pat visi labiau susibendravome su komandos nariais ir buvo labai linksma kelionė. Nors grįžti buvo liūdna, džiaugiuosi, kad galėjau važiuoti. Projektas labai patiko dėl savo neįprastos veiklos, aplinkos, idėjos. Nors ruoštis prieš kelionę reikėjo ganėtinai daug, buvo smagu jame dalyvauti ir, jei būtų galimybė keliauti dar kartą, tikrai sutikčiau, ypač su šia nuostabia komanda.“ (Eva, 6a klasė)

„Savaitė buvo išties sunki ir varginanti. Daug keliavom, sprendėm uždavinių. Šis projektas, manau, yra labai puikus, nes patirtis labai gera. Visa savaitė kalbant angliškai, gyvenant be tėvų, gyvenant kitoje šeimoje. Kalbant apie matematiką, manau, patirtis irgi yra gera. Sprendėme daug loginių uždavinių, dirbom su QR kodais ir pan. Bendravimas – darbas grupėse, kaip komanda, nors kiekvienas komandoje buvo  visai iš kitos šalies. Manau, tokių projektų turėtų būti daugiau, nes jie vaikams tikrai padeda geriau dirbti komandose, vaikai daugiau bendrauja. Esu labai laiminga gavus galimybę dalyvaujant šiame projekte ir tikiuosi, kad ateityje tokių projektų bus daugiau.“ (Gustė, 6a klasė)

„Pirmas dalykas, kurį prisiminiau, buvo nuostabūs žmonės – ir mokiniai, ir mokytojai. Visiškai nesitikėjau, kad mūsų komanda taip gerai susigyvens tarpusavyje ir su kitų komandų nariais. Labai įdomus potyris buvo gyventi šeimose. Pirmąją dieną buvo truputį baisu. Tačiau vėliau “pralaužėme ledus” ir stengdavomės kalbėti kiek įmanoma daugiau. Labai džiaugiuosi šia kelione ir lauksiu jų daugiau.“ (Skomantas, 7b klasė)

„Ši kelionė buvo labai smagi . Mokykloje sprendėme matematikos uždavinius, susijusius su daile arba muzika. Labiausiai man patiko viena užduotis, kai reikėjo iš 2D figūrų padaryti paveikslą su 3D figūromis. Ir dar kitos šalys pristatinėjo įdomias, pas mus netaikomas praktikas. Atėjo ta diena,  kai reikėjo važiuoti ir apsigyventi pas šeimas. Šeima, kurioje apsistojau, buvo labai maloni ir draugiška. Greitai prabėgo dienos ir buvo laikas grįžti namo. Kai grįžome, mama mane suspaudė savo glėbyje. Ji pasakė, kad manęs labai pasiilgo, kad jai buvo sunku tą savaitę, kai buvau išvažiavusi. Aš labai džiaugiuosi, kad galėjau keliauti į šią nuostabią kelionę.“ (Aušrinė, 4a klasė)

Tėvelių atsiliepimai:

„Džiaugiuosi, jog dukra susipažino su šalimi, kultūra, naujais žmonėmis, lavino kalbą.

Manau, jog šis „Erasmus+“ KA2 projektas yra geras bei naudingas. Jis padeda skleisti gerą žinią apie mūsų šalį, taip pat padeda mokiniams suprasti, kad matematika yra svarbi.Buvo šiek tiek neramu, kai vaikai išvyko į tolimą kelionę, kai žinojau, kad jie gyvens svetimoje šeimoje, bet žiūrėjau į tai teigiamai. Suprantu, kokia didelė atsakomybė priimti svetimšalį vaiką, juo rūpintis.“ (Lauros mama Jolita)

 

„Kai išvykai, dalis manęs džiūgavo, kad tu gavai progą pasižiūrėti į kitų gyvenimus (ir kad gausiu pailsėti ). O kita dalis manęs liūdėjo, kad tavęs savaitę nebus ir tu ten be tėvų. Apskritai tokie išvykimai duoda daug naudos ne tik mokiniams, bet ir mokytojams. Visi pažvelgia į gyvenimą iš kito taško.“ (Liepos mama Jūratė)

 

„Pirmiausia labai apsidžiaugiau, kad patekai į projektą, bet buvo ir nerimo, kaip jausiesi šeimoje, kada tiek laiko būsi viena be savo artimųjų. Matydama, kiek įspūdžių, patirties ir draugų parsivežei širdyje, beprotiškai džiaugiuosi, kad turėjai galimybę jame dalyvauti. Manau, kad kelionė buvo puikiai organizuota, vaikus lydėjo nuostabūs mokytojai, kuriems noriu labai labai padėkoti!“ (Evos mama Lina)

„Kai tik vaikai išvyko, užplūdo jausmų lavina. Bet labiausiai rūpėjo, kaip bus, kai vaikai apsigyvens nepažįstamose šeimose.  Tačiau nerimavome visai be reikalo. Šeimos buvo labai draugiškos. Jaukūs namai. Vaikai truputį susipažino su šalies kultūra, daug bendravo, keliavo ir tikrai nebuvo alkani.

Apie dalyvavimą tarptautiniame „Erasmus+“ KA2 projekte „Tapkime matematikais! Ar sugebėsime?“ atsiliepimai tik iš teigiamos pusės. Vaikai pajuto atsakomybės jausmą, bendravo su savo bendraamžiais iš kitų šalių, patobulėjo jų anglų kalbos žinios.“ (Gustės mama Ingrida)

„Jautėme pasitenkinimą, kad vaiko pasiekimai yra įvertinti, kad žinias gali praplėsti ne tik mokydamasis iš vadovėlių, bet ir pažindamas pasaulio kultūras,  bendraudamas su kitataučiais. Manau, didelė paskata vaikui gilinti tiek matematikos, tiek anglų kalbos žinias, praturtinti bendravimo įgūdžius, pažinti kitas kultūras, ir ypač Lenkijos. Džiaugiamės, kad susirado naujų draugų, pajuto begalinį visos komandos palaikymą, supratimą.“ (Skomanto mama Rūta)

Mokytojų atsiliepimai:

„Viso projekto metu mokykla visa galva pasinėrė į matematines veiklas. Mokytojai, mokiniai ir tėvai patyrė daugybę iššūkių, kurie atnešė nuostabių rezultatų. Projektinės užduotys vaikams atrodė įdomios ir naudingos, ypač padėjo jiems iš naujo atrasti komandinio darbo džiaugsmus. Na, o kelionė į Lenkiją, gyvenimas, darbas kasdien su savo mokyklos komanda buvo vienas malonumas. Tokio projekto dėka mes, mokytojai, galime iš naujo pažinti savo mokinius, pamatyti jų įvairiaspalves asmenybes ir tobulėti kaip specialistai.“ (Emilita Viskantienė ir Deividas Vaičiulis)

Erasmus+ KA2 projekto „Tapkime matematikais! Ar sugebėsime?“ susitikimas Lenkijoje jau baigėsi, tačiau grįžę iš jo mokiniai ir mokytojai dar ilgai dalysis savo patirtimi bei įgytomis žiniomis ne tik su mokyklos bendruomene, bet ir su kitų mokyklų mokiniais bei mokytojais.

Nuoširdžiai dėkojame Europos mainų paramos fondui už tokių švietimo projektų, kurie, prisideda prie švietimo sistemos tobulinimo, finansavimą. Tokie projektai, skatinantys bendradarbiavimą, iniciatyvumą ir dalijimąsi žiniomis bei kultūrine patirtimi, yra tikra dovana, padedanti ugdyti mūsų jaunąją kartą.

KTU Vaižganto progimnazijos projekto komanda

 

 

Šioje svetainėje naudojami mūsų ir trečiųjų šalių slapukai. Jūsų sutikimas nereikalingas dėl būtinųjų slapukų, kurie padeda mums valdyti interneto svetainę ir užtikrinti jos apsaugą, naudojimo. Norėdami naudoti statistikos, analitikos ir rinkodaros slapukus, turime gauti jūsų sutikimą. Šiuos slapukus naudojame siekdami tobulinti svetainę, užtikrinti patogesnį naudojimąsi ja bei pasiūlyti jums aktualų turinį ir paslaugas. Juos galite pakeisti skiltyje „Parinktys“ arba sutikti su visų slapukų naudojimu paspaudę mygtuką „Sutikti su visais“. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos rasite: „Slapukų politika“.

Kauno bangelė
Skip to content